  • Data: 2014-04-30 21:42:18
    Temat: Re: program konsolowy
    Od: Robert Winkler <n...@n...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-04-30 20:57, tusk, donald tusk pisze:
    > no dobra, w książce Petzolda trochę jest powyjaśniane, tylko mam próblem
    > z zaadoptowaniem tego w Visual Studio 2008 Express...
    >
    > może mi Ktoś wyjaśnić w kolejnych krokach jak tworzy się typową aplikację?
    >
    > może mi Ktoś napisać coś o tych obrazkach:
    >
    > http://zsyp.eu/smieci/konwersja.PNG

    Dostałeś ostrzeżenie że do projektu natywnego dodajesz komponenty
    które przekształcą go w projekt DotNETowy
    czyli że do startu i pracy będzie wymagał obecności .NET Frameworka

    > http://zsyp.eu/smieci/UI.PNG

    Windows Forms to pochodzący z .NET Framework mechanizm
    tworzenia interfejsy użytkownika.
    Dziś zamiast WinForms stosuje się częściej WPF.
    Windows Forms jest .NETową nakładką na windowsowe GDI+
    Windows Forms ma jeden gigantyczny minut,
    każdy element interfejsy użytkownika, każde pole tekstowe,
    każdy przycisk, każdy checkbox, każdy listbox
    wymaga minimum jednego Windows Handlera.
    Nawet jeśli dane element UI jest niewidoczny
    a jedynie załadowany do pamięci
    (na przykład UI schowane w trayu)
    to nadal wymaga uchwytów,
    a na cały system, na wszystkie działające programy jest jeden limit,
    maksymalnie 10 tyś uchwytów może zostać przydzielone przez system.
    Poprzez edycje rejestrów limit można zwiększyć do ok. 16 tysięcy
    ale kilka razy spotkałem się już z sytuacją
    kiedy system operacyjny przestawał prawidłowo reagować
    właśnie z powodu tego limitu, nawet mimo jego zwiększenia.

    Takiego limitu nie nowa DotNETowa biblioteka UI,
    czyli Windows Presentation Foundation (WPF).
    WPF pod spodem korzysta z DirectX-a
    i nie ma limitów narzuconych przez GDI.

    > http://zsyp.eu/smieci/kontrolka.PNG

    Jest pusta formatka Windows Forms
    Można umieścić na niej kontrolki UI
    przeciągając je z aktualnie zminimalizowanego okna "Toolbox"
    znajdującego się po prawej stronie ekranu.

    /Robert