  • 31. Data: 2010-03-09 07:43:29
    Temat: Re: procesor rownolegly
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > kiedyś (1984 rok) asynchronicznego multiplikatora zmiennoprzecinkowego,bo
    > był wybitnie szybszy od koprocesora numerycznego, ale zajmował dużą płytkę
    Ładnie powiedziane: wybitnie szybszy.

    > (wraz z obwodem wejściowym, dwoma równoległymi ADC, układem logarytmującym
    > filtrem). Płytkę robił kumpel jako pracę dyplomową. Reszta była
    Czyli w zasadzie maszyna analogowa de facto?
    Jeśli to nie tajemnica, można się zapoznać z tą pracą?
    Byłem bardzo zawiedziony, gdy na Politechnice w 1994 roku miałem zajęcia na
    analogowych maszynach matematycznych.
    Byłem pod wrażeniem, ale to był ostatni rok i szły na złom. Nie mogłem
    zrozumieć dlaczego.
    Pewnie zakupiono 20x PC 486 i nie było gdzie postawić:-)
    Zastanawiałem się wtedy dokładnie nad tym, aby przetwarzać analogowo i
    dorobić interfejs cyfrowy dla wyniku.
    Jakoś tak mi się kołatało, że to jednak jest zaszumione itp.

    S.

  • 32. Data: 2010-03-09 07:48:37
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Sylwester podzielil sie zielem?
    Ja myślę, że tu wszyscy biorą. Różnica tylko w ilości i materiału.
    Ja akurat preferuję angielskie, ale jak pan major woli to może Waldek innym
    poczęstuje :-)
    S.

  • 33. Data: 2010-03-09 08:07:10
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości news:7vlehiFraqU1@mid.uni-berlin.de...

    > Tak na serio, to uważam za możliwe, i może nawet warte zastosowania maszyn
    > asynchronicznych do wykonywania specyficznych operacji. Na przykład
    > używałem
    > kiedyś (1984 rok) asynchronicznego multiplikatora zmiennoprzecinkowego,bo
    > był wybitnie szybszy od koprocesora numerycznego

    I tu sie zgadza, poszczegolne bloki robiace jakies skomplikowane operacje
    (m.in. na sprzetowych sieciach neuronowych) warto wydzielac - ale to dotyczy
    jakiegos liniowego i w aspekcie algorytmicznym wzglednie prostego
    przetwarzania. Caly komputer to zupelnie inne gacie.

  • 34. Data: 2010-03-09 08:43:39
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

> [...]
    > jakiegos liniowego i w aspekcie algorytmicznym wzglednie prostego
    > przetwarzania. Caly komputer to zupelnie inne gacie.
    Właśnie o to chodzi.
    Życie nie jest czarne ani białe, tylko szare.
    Jeżeli poszukujesz rozwiązań i kompromisów może stać się nawet i różowe.
    Przecież pisałem o cechach asynchronicznych K-202.
    To mnie interesuje. A czy ich będzie 20% czy 80% to nie ma znaczenia.
    Nie zarzekam się, że jak zobaczę kwarc w K-202 to będę smutny.
    Nie o to tu chodzi.
    Ważna jest wydajność całości. K-202 w 1971 przy swoich 700W miał bardzo
    dużą.
    BTW: Czy tam jest wiatrak w środku?
    Nie wymagał chłodzenia, ale może wiatrak miał wewnętrzny.
    S.

  • 35. Data: 2010-03-09 08:54:35
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 09.03.2010 08:48, schrieb Sylwester Łazar:
> [...]
    > Ja myślę, że tu wszyscy biorą. Różnica tylko w ilości i materiału.
    > Ja akurat preferuję angielskie, ale jak pan major woli to może Waldek innym

    Afgańczyka chwilowo nie mam, ale marokańskim mogę poczęstować.

    Waldek

  • 36. Data: 2010-03-09 09:05:29
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 09.03.2010 08:43, schrieb Sylwester Łazar:
> [...]
    > dorobić interfejs cyfrowy dla wyniku.
    > Jakoś tak mi się kołatało, że to jednak jest zaszumione itp.

    nie całkiem analogowa. W sumie był to m.in. miernik mocy dla prądów
    zmiennych do 1MHz, moce do 100kW. Po stopniach wejściowych było to
    digitalizowane szybkimi DAC i przeliczane. Trochę to uniwersytecko
    wyszło (znaczy drogo i za dokładnie), ale był to pomysł facia, gdzie
    robiłem praktykę. Miało być jeszcze dorobione fft też asynchronicznie,
    ale to już miał robić kto inny. Czy zrobili, nie mam pojęcia. W sumie
    była to tajemnica, bo urządzenie powstawało na zamówienie wojska, więc
    pewnie też dlatego było drogie i za dokładne ;-).
    Maszynami analogowymi też się bawiłem na uczelni. Było nas 5 osób na
    wykładzie i tylko ja zdawałem egzamin (w 1987, chyba). Też byłem
    ostatnim semestrem ;-). Mieliśmy maszyny AEG, dwie średnie szafki. Na
    egzaminie dyskutowałem z profesorem na temat maszyn hybrydowych, ale już
    wtedy powątpiewaliśmy w sukces takowych.
    To, że analogowe jest zaszumione widzi każdy. To, że cyfrowe też jest
    zaszumione powinien każdy widzieć, ale tego nie robi, niestety.

    Waldek

  • 37. Data: 2010-03-09 11:40:10
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Sylwester Łazar" <i...@a...pl> napisał w wiadomości
    > dotyczy
    > Właśnie o to chodzi.
    No jednak nie o to -> komputer to zupelnie inne gacie.

  • 38. Data: 2010-03-09 13:05:23
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > No jednak nie o to -> komputer to zupelnie inne gacie.
    Dlatego, że do uniwersalnego nie warto?
    A do przemysłu?
    S.

  • 39. Data: 2010-03-09 16:24:13