-
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!fu-berlin.de!uni-berlin.de!not-for-m
ail
From: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: problemy z falownikiem
Date: Wed, 30 Dec 2009 11:19:15 +0100
Organization: Freie Universitaet Berlin
Lines: 60
Message-ID: <7...@m...uni-berlin.de>
References: <7...@m...uni-berlin.de> <1...@p...pl>
<7...@m...uni-berlin.de>
<hhdln4$du4$1@atlantis.news.neostrada.pl>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.uni-berlin.de
t9ZjVDOHIiOcvv/EjYMRvQJtcdsQtrRxlSKmO+UQMgPO8EjppW7wbvOL90
Cancel-Lock: sha1:XPVjerIijGGzcwl4qzex8Mdyks0=
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
In-Reply-To: <hhdln4$du4$1@atlantis.news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:578616
[ ukryj nagłówki ]m. schrieb:
> U?ytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisa^(3) w
> wiadomo?ci news:7puh5uFhpgU1@mid.uni-berlin.de...
>> RoMan Mandziejewicz schrieb:
>>> Hello Waldemar,
>> Mój pomys^(3) z rezystorem jest taki, ?e w przypadku przerwy energia
>> hamowania nie ma gdzie sie^ podzia? i mostek musi robi? za rezystor. To
>> mog^(3)o doprowadzi? do uszkodzenia mostka i w konsekwencji wywalenia
>> bezpieczników na szynie DC. Ale to takie pokrzykiwanie we mgle.
>
> Witam.
> Nie wiem jak wyglada sprawa z kombinacja silnik pradu sta^(3)ego plus
> komutacja halotronowa, ale w przypadku zwyklego falownika i silnika
> asynchronicznego wiekszosc falowników ma blokade pracy regeneracyjnej,
> (a przynajmniej wszystkie które widzia^(3)em - twojego nie widzialem) po
> prostu gdy napiecie na szynie DC jest zbyt duze nie ma hamowania
> dynamicznego
> i silnik kreci sie jak chce.
też tego oczekuję. Niestety firma produkująca te falowniki jest chwilowo
nieosiągalna, pewnie wszyscy na urlopach międzyświątecznych.
> Wszystkie uszkodzenia jakie widzia^(3)em wynika^(3)y z
> a) zabrudzenia/zawilgoczenia i w konsekwencji "jakiegos przebicia gdzies" i
> uszkodzenia
> mostka
> b)wyschniecia kondensatorów w róznych miejscach
Zawilgocenie jest możliwe. Krzesełko jest w nieogrzewanym pomieszczeniu,
a ten rejon Florydy słynie z dużej ilości burz i innych wilgotnych
zjawisk. Drugie, identyczne w konstrukcji krzesło mamy w Edwards Air
Base, Mojave, CA. Tam jest prawie zawsze bardzo sucho (pora deszczowa
jakieś 2 miesiące w roku, a i ta nie jest bardzo mokra). Tam problemów
nie mam żadnych (jak na razie, odpukać...).
> c) pod^(3)aczenia zasilania na wyjscie i uwalenia mostka
Niemożliwe. Urządzenie było "nieruchane". Pół godziny wcześniej jeszcze
się kręciło, potem przestało (originał mojego szefa).
> co do twojego przypadku moze wada uszkodzenie falownika
> jest przypadkiem, nadmiar pradu masz spory (40A to warto?? ci?g^(3)a?
> czy przeci??enie 120sek ?). i ile bezw^(3)adnosci ma to "krzese^(3)ko",
> czy nadmiar jest wystarczajacy.
40A to wartość ciągła. Krzesło ma poważną bezwładność. Jest
zaprojektowane na ładowność 125kg plus konstrukcja. W sumie było
testowane z doładowaniem 155kg. Kompletna masa maksymalna na osi to
180kg, testowane z 210kg. Rozkład masy też nie całkiem na osi.
> a silnik to chyba jest mierzalny ? tzn wiadomo jakie rezystancje pomiedzy
> uzwojeniami powinny byc i rezystanje uzwojen ? pomierzyc i wiesz. a
> przynajmniej
> w przypadku zwyk^(3)ych silników to skutkuje.
Jest mierzalny na kablu doprowadzającym (pigtail 0.5m, 2.5mm2 na fazę),
ale rezystancja uzwojeń wynosi 0.89 ohm. Połączony w trójkąt, czyli
powinno być ok. 0.6 ohm między parami UVW. Multimetrem to dokładnie nie
zmierzysz, ale przynajmniej będzie można sprawdzić, czy jest
symetrycznie. Mostka pod nogą nie ma. Już napisałem do amerykańców, ale
inżyniery są na urlopie i będą dopiero 4.01.
Waldek
Następne wpisy z tego wątku
- 30.12.09 10:50 Jerry1111
- 30.12.09 13:16 Waldemar Krzok
- 30.12.09 16:30 Marek Lewandowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
- Podnieść masę o 0.6V
- Moduł BT BLE 5.0
Najnowsze wątki
- 2025-01-13 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-13 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-13 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-13 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-13 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B <=
- 2025-01-13 Wydajność klimy w obecnych temperaturach
- 2025-01-13 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-01-13 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-13 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-13 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-12 USB3.x->HDMI/DP ze sterownikami w win11
- 2025-01-12 Jak na naszych oczach odradza się cenzura :-)
- 2025-01-11 Koszty prowadzenia firmy za granicą
- 2025-01-11 19 migrantów
- 2025-01-11 300km/h