  • Data: 2012-03-12 21:06:42
    Temat: Re: problem z rozruchem wentylatora
    Od: Tomasz Wójtowicz <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-03-12 21:55, zlotowinfo pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <t...@s...com> napisał w wiadomości

    > nie jestem elektronikiem, tylko amatorskim dłubaczem
    > napięcie 12/5/masa z molexa do przełączników 12/5
    > no i potem do wentylatorów procek/zasilacz
    > na grafie jeszcze nie wymieniłem

    To nie masz płyty głównej z kontrolą obrotów? Bo współcześnie to chyba
    wszystkie płyty mają. Tak jest zdecydowanie praktyczniej niż się bawić w
    jakieś chałupnicze metody. Zwłaszcza, że 5V jest przeznaczone do
    zasilania logiki i terkoczący[1] wentylator może szkodzić.

    [1] nie potrzeba oscyloskopu - wystarczy włączyć w szereg z wentylatorem
    głośnik o małej rezystancji, żeby posłuchać w jaki sposób prąd jest
    pobierany przez wentylator