  • Data: 2012-03-12 23:41:03
    Temat: Re: problem z rozruchem wentylatora
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    zlotowinfo napisało:

    > wentyl na zasilaczu kontroli nie ma
    > bo wpiąłem się do molexa nie przewodów jego wentylatora
    > możliwe że nie ma kontroli prędkości bo tania 350W

    W drugiej dekadzie XXI wieku tanie zasilacze mają od spodu zamontowany
    duży wolnoobrotowy wentylator, którego wcale nie słychać, więc nie
    potrzeba regulacji.

    > chcę by cały czas chodziły na 5v, ale coś nie zawsze mają siłę na 5v
    > wystartować w zasilaczu w letnie upały, to sobie przełączę na 12v

    Teraz to chyba każda płyta ma regulowane napięcie zasilania wiatraków.
    Ale za starych czasów w każdym kiosku z komputerami sprzedawano
    (1) wtyczkę i gniazdko wentylatorowe połączone kabelkiem i opornikiem
    obniżającym prędkość wentylatora, (2) to samo w wersji Deluxe, czyli
    z potencjometrem, (3) wykonaniu Full Wypas z Wyczesem potencjometr ten
    był przeznacony do zamontowania w szparze dla dyskietek. Nie wykluczam,
    że bywały potencjometry z wtórnikiem emiterowym. Ja bym wrócił do Starych
    Sprawdzonych Sposobów. Może być tak, że 5V, to mało, a 5,2V będzie w sam
    raz.

    --
    Jarek