eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › problem z rozruchem silnika
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 8

  • 1. Data: 2016-07-07 13:21:03
    Temat: problem z rozruchem silnika
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    Bardzo sporadycznie zdarza mi się problem z rozruchem gorącego silnika
    (Honda V-Tec 1.5 rok 2000 przebieg 40 tys km - autentyczny). Na zimno odpala
    od razu, na ciepło zazwyczaj też, chociaż wówczas ma niskie obroty ~500. Ale
    czasem - raz na kilka dni - się zdarza, że rozgrzany wymaga kilku-
    kilkunastu prób, zanim zaskoczy. Jaka może być tego przyczyna?


  • 2. Data: 2016-07-07 14:24:51
    Temat: Re: problem z rozruchem silnika
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2016-07-07 o 13:21, zhbick pisze:
    > Bardzo sporadycznie zdarza mi się problem z rozruchem gorącego silnika
    > (Honda V-Tec 1.5 rok 2000 przebieg 40 tys km - autentyczny). Na zimno
    > odpala od razu, na ciepło zazwyczaj też, chociaż wówczas ma niskie
    > obroty ~500. Ale czasem - raz na kilka dni - się zdarza, że rozgrzany
    > wymaga kilku- kilkunastu prób, zanim zaskoczy. Jaka może być tego
    > przyczyna?

    czujnik położenia wału?

    https://www.youtube.com/watch?v=yYqhg9spjfU


  • 3. Data: 2016-07-07 15:21:51
    Temat: Re: problem z rozruchem silnika
    Od: sirapacz <n...@s...pl>


    > czujnik położenia wału?
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=yYqhg9spjfU

    przerabiam wlasnie w doblo - pierwsza awaria po 4 latach :)
    nie pasuje do opisu. celowałbym w silnik krokowy w przepustnicy.
    na 90%

    wyczyścić a jeśli martwy wymienić.


  • 4. Data: 2016-07-07 15:51:18
    Temat: Re: problem z rozruchem silnika
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2016-07-07 o 15:21, sirapacz pisze:
    >
    >> czujnik położenia wału?
    >>
    >> https://www.youtube.com/watch?v=yYqhg9spjfU
    >
    > przerabiam wlasnie w doblo - pierwsza awaria po 4 latach :)
    > nie pasuje do opisu. celowałbym w silnik krokowy w przepustnicy.
    > na 90%
    >
    > wyczyścić a jeśli martwy wymienić.

    U mnie też kilka razy się zdarzyło, że nie chciał zapalić na gorącym i
    kompie miałem błąd czujnika położenia wału. Od kilku tygodni (odpukać)
    spokój.

    To mi się skojarzyło, fakt że te obroty 500 nie pasują, bo wtedy w ogóle
    nie pali.

    A Ty jakie miałeś objawy?


  • 5. Data: 2016-07-07 18:46:30
    Temat: Re: problem z rozruchem silnika
    Od: sirapacz <n...@s...pl>


    > A Ty jakie miałeś objawy?

    dość spora ilość bluzgów jak na poranek.

    a na poważnie to u mnie też tak w kratkę ostatnio zapalał. mnie w
    przeciwieństwie do innych nie gasł w czasie jazdy. Po dłuższym lub
    krótszym kręceniu zwykle odpalał. dzisiaj musiałem lecieć do drugiego
    samochodu. mam już czujnik i dzisiaj zamontuje:P

    tobie też radzę go kupić zanim ci zdechnie do końca. błędy miałem
    oczywiście takie same.


  • 6. Data: 2016-07-07 20:16:05
    Temat: Re: problem z rozruchem silnika
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 7 Jul 2016 13:21:03 +0200, zhbick napisał(a):

    > Bardzo sporadycznie zdarza mi się problem z rozruchem gorącego silnika
    > (Honda V-Tec 1.5 rok 2000 przebieg 40 tys km - autentyczny). Na zimno odpala
    > od razu, na ciepło zazwyczaj też, chociaż wówczas ma niskie obroty ~500. Ale
    > czasem - raz na kilka dni - się zdarza, że rozgrzany wymaga kilku-
    > kilkunastu prób, zanim zaskoczy. Jaka może być tego przyczyna?

    Przyczyny mogą być rozmaite.

    Czy pali Ci się check engine?
    Jak tak, to odczytaj błędy silnika i tam już coś może da się wyczytać.

    Warto też zrobić diagnostykę komputerową, ale nie tylko odczytanie błędów,
    a sprawdzenie co tam komputer pokazuje podczas rozruchu.

    Może być i wspomniany już czujnik położenia wału, ale może być też czujnik
    temperatury silnika.
    Kiedyś widziałem jak wykończone szczotki rozrusznika dały taki efekt (wtedy
    auto nie odpalało rozrusznikiem, ale bardzo dobrze odpalało na pych - nawet
    rozpędzone rozrusznikiem).


  • 7. Data: 2016-07-08 07:36:56
    Temat: Re: problem z rozruchem silnika
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2016-07-07 o 18:46, sirapacz pisze:
    >
    >> A Ty jakie miałeś objawy?
    >
    > dość spora ilość bluzgów jak na poranek.
    >
    > a na poważnie to u mnie też tak w kratkę ostatnio zapalał. mnie w
    > przeciwieństwie do innych nie gasł w czasie jazdy. Po dłuższym lub
    > krótszym kręceniu zwykle odpalał. dzisiaj musiałem lecieć do drugiego
    > samochodu. mam już czujnik i dzisiaj zamontuje:P
    >
    > tobie też radzę go kupić zanim ci zdechnie do końca. błędy miałem
    > oczywiście takie same.

    U mnie też nie gasł. Pisałem tu też o tym z resztą. Ciekawostka, bo tak
    jak piszę - problem wystąpił 3 razy na ciepłym silniku, ale nie po
    jakiejś trasie tylko po kilkunastominutowej jeździe, raz po godzinnym
    postoju, więc na zimnym i trzeci raz nie pamiętam już.

    Check engine nie było, tylko po podłączeniu kompa jako błąd oczekujący
    P0336 Crankshaft Position Sensor A Circuit Range/Performance.

    Skasowałem 2x a za trzecim razem nie kasowałem nawet, ale jako
    oczekujący sam zniknął po kilku prawidłowych odpaleniach.

    Teraz patrzę, że to było ok 20.05 i od tamtej pory nic się kompletnie
    nie dzieje...

    Ale może rzeczywiście kupię, jak jestem "po wypłacie", bo znając życie
    to padnie mi akurat jak nie będę miał kasy :) Chociaż to tanie.

    Gdzie szukać w silniku tego ustrojstwa? Żadnych specjalistycznych
    narzędzi chyba nie trzeba?


  • 8. Data: 2016-07-08 09:37:35
    Temat: Re: problem z rozruchem silnika
    Od: sirapacz <n...@s...pl>


    > Ale może rzeczywiście kupię, jak jestem "po wypłacie", bo znając życie
    > to padnie mi akurat jak nie będę miał kasy :) Chociaż to tanie.
    ale spradz czy napewno bedzie pasowal... jak wymontowałem swoj to
    okazalo sie ze inny jest. potem sie dowiedzialem ze wystepowaly 2
    rodzaje....

    > Gdzie szukać w silniku tego ustrojstwa? Żadnych specjalistycznych
    > narzędzi chyba nie trzeba?

    nie wiem jak u ciebie ale moge ci powiedziec jak w silniku 1.9JTD 105KM
    w Doblo (i innych z tym silnikiem). Torx 40 na jedną śrubkę. Czujnik
    znajduje się w pobliżu alternatora (jakieś 40cm od niego). dojście z
    kanału najlepsze. Jest on zamocowany powyżej miski olejowej z tyłu
    silnika. Kabelek od niego idzie w stronę altrernatora.

    pamietaj ze to opis dla mojego silnika - w zaleznosci co masz moze byc w
    roznych miejscach np z przodu silnika a może być wręcz na wierzchu jak
    silnik benzynowy (np punto mialo tak, że ręką można go wyjąć od góry bez
    żadnej ginekologii).

    ostrożnie ściągaj wtyczkę by jej nie uszkodzić - jak będzie połamana
    albo pęknięta to zaczną ci śniedzieć styki.

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: