  • Data: 2013-06-04 19:49:08
    Temat: Re: problem z karta sieciowa.
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-06-04 15:29, jg pisze:

    > nie mam dhcp. mialem na stale wbite dwa adresy. wizualnie w okienkach byly
    > widoczne. po pustym wyniku ipconfig i braku lacznosci mozna bylo wnosic, ze
    > cos jest nie tak.
    >
    > ten drugi ip byl wbity od niedawna, ale naprawde ciezko mi laczyc jego
    > obecnosc z awaria (bo na pewno bylo bez konfliktu adresow). no i siec raz
    > byla raz nie. zreszta teraz znow mam dwa te same ip, tak jak mialem i
    > dziala. sam nie wiem. moze czas pokaze.

    Hmm, a MS nie wypuścił ostatnio jakiejś niezbyt udanej poprawki? Bo
    wczoraj miałem podobny ZONK. DHCP na routerze jest, ale IP wklepane na
    stałe w Win7 x64 i w trakcie pracy ni z tego, ni z owego straciłem
    połączenie (żaden BSOD itp. - po prostu sieć jest, a za chwilę nic nie
    działa). Resety routera, OSa itp. nie pomagały: czeski film: nie działa
    nawet pingowanie najbliższego routera w domu, a windows wyświetla jakże
    wyczerpujący komunikat pt "błąd ogólny".Z GUI tak jest, że jak działa to
    OK, ale ustawienia sieci z poziomu okienek Win7 to jest makabra pt.
    "utracono połączenie z siecią internet" pomimo że z ustawieniami TCP IP
    we właściwościach karty wszystko jest OK i nic nie było zmieniane.
    ipconfig nawet nie widzi MAC karty (sam goły interfejs), za to co
    ciekawe logując się z laptopa na router ten widzi MAC sieciówki od Win7
    i rezerwuje dla niej zwykle stosowane IP. Problem sam się rozwiązał po
    paru godzinach, tak samo tajemniczo jak się pojawił. Podejrzany któraś z
    bibliotek systemowych lub pakiet IS/soft firewall (BTW: jakiego używasz
    na tym komputerze sprawiającym problemy?), bo o rootkitach itp. wolę
    nawet nie myśleć (konfig wygląda na czysty).

    --
    /MB