    From: Sławomir Kawała <s...@a...net>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: problem z aktywnoscia na porcie 25
    Date: Tue, 14 Nov 2006 19:49:26 +0100

    On wto, 14 lis 2006 o 13:28 GMT, Piotr Gackiewicz wrote:

    > 1. Każdy operator usługi Email jest ZOBOWIĄZANY do implementacji rfc 2476
    > (submission, publiczny port tcp 587, przyjmujący pocztę do dalszej
    > dystrybucji jedynie od ZAUTORYZOWANYCH klientów).

    SMTP AUTH, ostatnio potrzebowalem znalezc MTA, ktory nie obsluguje tego
    feature - po 20 minutach zrezygnowalem, wszystkie wieksze portale, a
    takze mali ISP, ktorych wygooglalem wymagali uzywania smtp auth.

    > Publicznie dostępny port
    > SMTP (tcp 25) NIE POWINIEN odbierać poczty kierowanej gdzie indziej niż do
    > skrzynek utrzymywanych przez danego ISP.

    Jesli nie jest open-relay'em to nie forwarduje dalej, a era powszechnych
    open-relay'ow dawno minela. Teraz open-relay'ami sa glownie neostrady i
    inne, gdzie na koncowkach klientow indywidualnych sa jakies
    wirusy/trojany.

    > Teraz mnie zjedzcie, smacznego :-/. A ja wam powiem, że bez takiej lub
    > podobnej regulacji administracyjnej to długo pociągnąć się nie da.
    > Być może inny ruch niż SMTP regulować w ten sposób też trzeba będzie.

    http://7thguard.net/news.php?id=5079

    Stare, ale pokazuje co spamerzy sa w stanie zrobic, jesli chodzi o ich
    utrzymanie ich zrodla $

    Odnosnie samego problemu spamu, jak na razie dla ISP sredniej wielkosci
    doskonale sprawdzaja sie imo polaczenia w stylu spamassassin/bogofilter
    + RBLe + razor/pyzor/dcc + greylisting + smtp-proxy (to juz w druga
    strone), do tego jakis clamav i jest bardzo przyzwoicie. Powyzsze moze
    sie nie sprawdzac (i pewnie nie bedzie) jedynie dla duzych ISP (pokroju
    wp.pl).

    --
    pozdr. Sławomir Kawała
    JID: slwkk [at] alternatywa [dot] net