  • 1. Data: 2010-04-30 18:44:10
    Temat: problem - sprzęgło corsa b
    Od: "emyo" <e...@o...pl>

    Witam
    Ponieważ jestem laikiem jeśli chodzi o samochody to chciałbym spytać o pewną
    kwestię zanim udam się do mechanika i dam sie zrobić w balona. Dwa miesiące
    temu nabyłem 14-letnią Corse 1.2. Od jakiegoś czasu mam problem ze
    sprzęgłem. Na wyłączonym silniku biegi wskakują jak w masło, natomiast na
    włączonym biegi wskakują z wyraźnym oporem, nie wspominjąc o wstecznym,
    który daje po zębach. Zauważyłem pewną zależność, która polega na tym że
    gorzej jest im jest cieplej lub gdy dłużej samochód jest na chodzie. Czy
    możliwe jest że linka jest niedostatecznie naciągnięta i jeszcze dodatkowo
    sprzężynuje przy wyższych temperaturach? Czy może będzie konieczna wymiana
    całego sprzęgła? Słyszałem że problem ze sprzęgłem pojawia się przy zmianie
    właściciela pojazdu bo coś się tam dociera "pod nogę". Dodam że sprzęgło
    wciskam do oporu.

    pozdrawiam

    5075 (20100430) __________

  • 2. Data: 2010-04-30 20:02:26
    Temat: Re: problem - sprzęgło corsa b
    Od: "Pedro" <l...@o...pl>

    Użytkownik "emyo" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sprzężynuje przy wyższych temperaturach? Czy może będzie konieczna wymiana

    Moim zdaniem całe sprzęgło do wymiany.Całe! Pamietaj sknera dwa razy traci!
    Wymien na nowe i po sprawie!
    W Fordzie Fiescie tez sie tak oszukiwałem że link pinka hajsu nawydawałem a
    i tak po 3 miesiacach rozleciało się sprzegło!

    Głupota pana Wiesia!

  • 3. Data: 2010-04-30 22:00:32
    Od: Wojciech Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>

    On Fri, 30 Apr 2010, emyo wrote:

> [...]
    > jest cieplej lub gdy dłużej samochód jest na chodzie. Czy możliwe jest że

    Możliwe, jeśli producent auta przewidział ręczną regulację naciągu linki.
    W przypadku regulacji automatycznej może to świadczyć o tym, że sprzęgło
    osiągnęło już taki stopień zużycia, przy którym skończył się zakres
    regulacji. W każdym razie lepiej sprawdź to zanim zdecydujesz się wymienić
    całe sprzęgło :)

    > i jeszcze dodatkowo sprzężynuje przy wyższych temperaturach?

    Przyczyną jest raczej olej w skrzyni. Jak jest zimny, to jest gęstszy i
    skuteczniej przyhamowuje zazębiające się ze sobą elementy. Jak się
    rozgrzeje, to się rozrzedza.

    > Słyszałem że problem ze sprzęgłem pojawia się przy zmianie właściciela
    > pojazdu bo coś się tam dociera "pod nogę".

    Ludowa bajka i nic poza tym :)

    Pozdrawiam,

    W.

  • 4. Data: 2010-04-30 22:29:08
    Od: "MK" <c...@g...com>

    Jest linka przy pedale. Podciągnij i powinno być dobrze.U mnie jest tak samo
    a sprzęgło dobre. Ta linka tak ma... 2 kwestia jak nie pomoże to albo
    sprzęło u Ciebie albo mechanizm linek w lewarku zmiany biegów ...

  • 5. Data: 2010-04-30 22:51:23
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

> [...]
    > sprzęgłem. Na wyłączonym silniku biegi wskakują jak w masło, natomiast na
    > włączonym biegi wskakują z wyraźnym oporem, nie wspominjąc o wstecznym,

    Wyreguluj linkę nakrętką (na ramieniu, na skrzyni biegów w komorze silnika).
    Różnica pomiędzy odległością od kierownicy do nie wciśniętego / wciśniętego
    do końca pedału sprzęgła powinna wynosić 135 do 145 mm.

    Poprawę zmiany biegów może też przynieść wymiana oleju w skrzyni.

    A jak nie, to wymiana sprzęgła: tarcza+docisk+łożysko oporowe.

    Pzdr

    JKK

  • 6. Data: 2010-04-30 23:19:41
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 30 Apr 2010 18:44:10 +0200, emyo napisał(a):

> [...]
    > właściciela pojazdu bo coś się tam dociera "pod nogę". Dodam że sprzęgło

    Tak czy oinaczej trzeba będzie zdjać skrzynie biegów. Być może linka, byc
    może łożysko pilotowe wałka wejściowego skrzyni.

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)

  • 7. Data: 2010-04-30 23:29:06
    Od: Olek <a...@d...pl>

    On 2010-04-30 18:44, emyo wrote:
> [...]
    > ze sprzęgłem. Na wyłączonym silniku biegi wskakują jak w masło,
    > natomiast na włączonym biegi wskakują z wyraźnym oporem, nie wspominjąc

    moim zdaniem to coś masz z wysprzęglaniem, czyli odłączaniem napędu od
    skrzyni... niekoniecznie jest to sprzęgło - tak jak tu niektórzy
    sugerują, no chyba że docisk Ci padł, bo tarcza na pewno nie. Moim
    zdaniem powinieneś się zainteresować jak odbywa się regulacja sprzęgła w
    Twoim aucie - czy jest na linkę - manualna, czy hydrauliczne -
    automatyczna. Ot co.

  • 8. Data: 2010-05-01 12:21:09
    Od: "emyo" <e...@o...pl>

> [...]
    > powinieneś się zainteresować jak odbywa się regulacja sprzęgła w Twoim
    > aucie - czy jest na linkę - manualna, czy hydrauliczne - automatyczna. Ot

    wiem, że jest linka do regulacji

    5076 (20100430) __________

  • 9. Data: 2010-05-01 12:46:05
    Od: Olek <a...@d...pl>

    On 2010-05-01 12:21, emyo wrote:

    > wiem, że jest linka do regulacji

    no to najpierw warsztat i niech mechanik Ci spróbuje wyregulować,
    ewentualnie spróbuj samemu - zacząłbym od tego...