    From: Wojciech Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: problem - sprzęgło corsa b
    Date: Fri, 30 Apr 2010 22:00:32 +0200

    On Fri, 30 Apr 2010, emyo wrote:

    > Na wyłączonym silniku biegi wskakują jak w masło, natomiast na włączonym
    > biegi wskakują z wyraźnym oporem, nie wspominjąc o wstecznym, który daje po
    > zębach. Zauważyłem pewną zależność, która polega na tym że gorzej jest im
    > jest cieplej lub gdy dłużej samochód jest na chodzie. Czy możliwe jest że
    > linka jest niedostatecznie naciągnięta

    Możliwe, jeśli producent auta przewidział ręczną regulację naciągu linki.
    W przypadku regulacji automatycznej może to świadczyć o tym, że sprzęgło
    osiągnęło już taki stopień zużycia, przy którym skończył się zakres
    regulacji. W każdym razie lepiej sprawdź to zanim zdecydujesz się wymienić
    całe sprzęgło :)

    > i jeszcze dodatkowo sprzężynuje przy wyższych temperaturach?

    Przyczyną jest raczej olej w skrzyni. Jak jest zimny, to jest gęstszy i
    skuteczniej przyhamowuje zazębiające się ze sobą elementy. Jak się
    rozgrzeje, to się rozrzedza.

    > Słyszałem że problem ze sprzęgłem pojawia się przy zmianie właściciela
    > pojazdu bo coś się tam dociera "pod nogę".

    Ludowa bajka i nic poza tym :)

    Pozdrawiam,

    W.