  • 1. Data: 2010-07-19 18:19:09
    Temat: problem asus p5nsli
    Od: "-" <d...@o...xx>

    witam.
    zlozylem zestaw:
    asus p5nsli
    pentium d 820
    1gb goodram 667 lub 2*2gb goodram
    ati x600pro

    komputer nie startuje, tzn dioda na plycie i wiatraki dzialaja (zasilacz
    sprawny, dziala z inna plyta), i nic poza tym.
    nie mam pewnosci jaki jest tam bios, wg cpu upgrade:
    http://www.cpu-upgrade.com/mb-ASUS/P5NSLI.html
    gdyby bios byl "za niski" to komputer wstanie, czy bedzie czarno jak teraz?

    najakims forum wyczytalem ze ati x800 nie chciala komus dzialac z ta plyta:
    http://www.frazpc.pl/b/174498
    czy to mozliwe zeby moja x600 sie gryzla?

    i ostatnie pytanie: nie mialem nigdy plyty z 4 kolorowymi gniazdami ramu:
    a1, a2, b1, b2 (zolte i czarne) - wystarczy takiej plycie jeden modul, czy
    musza byc zawsze dwa identyczne (i do jakich gniaz je wkladac)?

  • 2. Data: 2010-07-21 11:52:15
    Temat: Re: problem asus p5nsli
    Od: "Dox" <d...@g...pl>

    Użytkownik "-" <d...@o...xx> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > komputer nie startuje, tzn dioda na plycie i wiatraki dzialaja (zasilacz
    > sprawny, dziala z inna plyta), i nic poza tym.

    spróbuj pożyczyć od kogoś grafikę na pci albo pci-e innego typu, wyjm
    wszystkie inne kable od dysków i napędów i podłącz samą gołą płytę tylko z
    zasilaczem (obie wtyczki 24 i 4 pin), jedną kością pamięci oraz grafiką.
    Wyjm też i zbadaj baterię bo może zdechła. Do płyty podłącz tylko 1 kabel z
    wyłącznika obudowy, odłącz reset bo może być jakimś cudem zwarty na amen i
    też nie ruszy.
    Poza tym to niezbyt ciekawa płyta, chipset grzeje się jak skurwysyn i
    ciągnie sporo energii. Lepiej poszukałbym nawet najtańszego Gigabyte na G31.

  • 3. Data: 2010-07-21 19:00:30

> [...]
    > z wyłącznika obudowy, odłącz reset bo może być jakimś cudem zwarty na amen

    z grafika gf9600gso tez nic

    > Poza tym to niezbyt ciekawa płyta, chipset grzeje się jak skurwysyn i
    > ciągnie sporo energii. Lepiej poszukałbym nawet najtańszego Gigabyte na
    > G31.

    i chyba tak zrobie, bo drugi komputer jest na g31 (co prawda asrock) i nie
    bylo zadnych klopotow.
    odsylam ten szmelc i doloze troche kasy na cos dobrego..
    dziekuje za pomoc