-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: kakmar <k...@g...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: [press] dzwon motocykla z autem :-(
Date: Mon, 31 May 2010 11:21:39 +0000 (UTC)
Organization: http://onet.pl
Lines: 69
Message-ID: <hu0643$h2t$1@news.onet.pl>
References: <htivoj$n67$1@news.onet.pl> <htivud$omg$1@inews.gazeta.pl>
<4bfd0655$0$2591$65785112@news.neostrada.pl>
<4bfd1be6$0$2585$65785112@news.neostrada.pl>
<4bfe0213$0$2586$65785112@news.neostrada.pl> <htlb5b$u4g$1@news.onet.pl>
<4bff58c8$0$17096$65785112@news.neostrada.pl> <hto54o$7q2$1@news.onet.pl>
<4c024792$0$17087$65785112@news.neostrada.pl>
Reply-To: j...@s...com
NNTP-Posting-Host: chello089078084081.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1275304899 17501 89.78.84.81 (31 May 2010 11:21:39 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 31 May 2010 11:21:39 +0000 (UTC)
User-Agent: slrn/0.9.9p1 (Linux)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2285082
[ ukryj nagłówki ]Dnia 30.05.2010 to <t...@a...xyz> napisał/a:
> kakmar wrote:
>
>> Oczywiście, szkolenie bardzo pomaga, tyle że nawet najlepszym zdarzają
>> się pomyłki, zwłaszcza w stresie. A szkolenie na takie okoliczności nie
>> jest jeszcze obowiązkowe, ciekawe swoją drogą ile by kosztowało.
>
> Ale takie, żeby wywalić się podczas hamowania przy 60 km/h? Proszę Cię...
Ale o co konkretnie prosisz? Trening jazdy na motocyklu wymaga co
najmniej: sporego placu/kilkuset metrów szerokiej drogi, co najmniej 1
osoby do ewentualnego pozbierania trenującego i motocykla, z odpowiednim
autem lub przyczepą, opon, paliwa, czasu na demontaż łatwo łamliwych
elementów motocykla lub odpowiednio przygotowanego drugiego, kompletu
łachów/kombinezonu, klamek, podnóżków, dźwigni, itp. pierdół które się
łamią a nie da się jeździć bez. To wszystko kosztuje, większość się
bardziej lub mniej zużywa, wymaga sporo czasu. A bez trenera i tak jest
to zwykle starta czasu.
Żeby wiedzieć gdzie jest granica i na ile można sobie pozwolić trzeba
się przewrócić, żeby wyrobić sobie właściwe odruchy i szybką ocenę
sytuacji trzeba się przewrócić wiele razy. A potem w nagłej sytuacji i
tak się można łatwo pomylić.
Weekendowa szkoła bezpiecznej jazdy tym bardziej może nie wydać, bo
tam się "trenuje bezpiecznie".
Widzisz w autach jest dużo łatwiej, a jednak wprowadzono ABS bo kierowcy
cisnęli za mocno, potem wspomaganie awaryjnego hamowania bo jednak za słabo,
kontrolę trakcji bo kierowali autem jak konsolą, ostatnio jest moda
na radary, wykrywanie pasów na jezdni i martwego pola w lusterkach.
Niedługo pojawią się zupełnie nowe tak samo przełomowe i niezbędne
HiperDuperBulbulatory a ludzie dalej na prostej drodze będą sobie
wjeżdżać w "dupę" i rozjeżdżać pieszych na pasach. Bo się zagapili a
potem zrobili coś głupiego w panice.
I jeszcze raz Ci powtórzę, przenoszenie doświadczeń z roweru który 70
zwykle osiąga na dobrym zjeździe, po zderzeniu z autem lub spadając z
jakiejś skarpy, do motocykla gdzie czasem jest to prędkość poniżej
"maksymalnego momentu" silnika na pierwszym biegu, jest niepoważne.
Na rowerach się nie znam, ale miałem kilka, i cały czas mam jeden,
czasem się nawet przejadę. To że na rowerze przy tak wysoko położonym
środku ciężkości można przelecieć przez kierownicę nie zbliżając się
nawet do granic przyczepności opony, ma się nijak do motocykla gdzie
można, zrobić stoppie, nie tracąc przyczepności a za chwilę spowodować
uślizg przedniego koła i wyglebić hamując z tej samej prędkości na tym
samym asfalcie.
> Ale ja nie dokonywałem tam pomiarów, a jedynie oszacowałem. Ktoś inny
> zrobił to niezależnie i wyszło mu to samo. Czy to ważne czy było to 60
> czy 57 czy może 64? Ważne ile było mniej więcej.
> Są wystarczająco prawidłowe żeby oszacować odległość z dokładnością
> powiedzmy do metra.
> już był na glebie.
> No i o to chodzi, bo długość Uno jest znana. A że jest po dzwonie to co
> za różnica? Ważne, że jest w środku. Soczewka pewnie daje jakieś
> zniekształcenia, bo zapewne jest kiepska, ale wtedy na brzegach kadru
> wszystko będzie, mówiąc obrazowo, bardziej ściśnięte, więc oszacowana
> prędkość będzie zaniżona, nie zawyżona.
>
Tu Ci tylko napiszę, że nie widzę w tym filmie żadnych danych
pozwalających określić prędkość dokładniej niż "na oko" wydaje mi się
itd.
--
kakmaratgmaildotcom
Następne wpisy z tego wątku
- 01.06.10 12:35 Plumpi
- 01.06.10 16:54 KJ Siła Słów
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
Najnowsze wątki
- 2025-01-13 Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 2025-01-13 Gdańsk => Application Security Engineer <=
- 2025-01-13 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-13 Warszawa => Konsultant ds. sprzedaży <=
- 2025-01-13 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2025-01-13 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-13 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-13 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-13 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-13 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B <=
- 2025-01-13 Wydajność klimy w obecnych temperaturach
- 2025-01-13 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-01-13 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-13 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-13 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=