  • Data: 2010-05-30 13:10:10
    Temat: Re: [press] dzwon motocykla z autem :-(
    Od: to <t...@a...xyz> szukaj wiadomości tego autora

    kakmar wrote:

    > Oczywiście, szkolenie bardzo pomaga, tyle że nawet najlepszym zdarzają
    > się pomyłki, zwłaszcza w stresie. A szkolenie na takie okoliczności nie
    > jest jeszcze obowiązkowe, ciekawe swoją drogą ile by kosztowało.

    Ale takie, żeby wywalić się podczas hamowania przy 60 km/h? Proszę Cię...

> [...]
    > nieznanym oryginalnym framerate. Spowolnienie zrobione przez dublowanie
    > klatek. Nieznane dane kamery, zwłaszcza dystorsja obiektywu, kąt pionowy
    > i wysokość, kąt względem drogi. Pomiar długości Uno jako takiego będzie
    > obarczony sporym błędem*, zniekształcającym dodatkowo pomiar drogi
    > motocykla. A obraz tej drogi jest zniekształcony przez kamerę, w
    > nieznany sposób odwzorowującą perspektywę. Do pomiaru czasu mamy jakieś
    > ~13 klatek, przy nieznanej ilości klatek na sekundę oryginału i w części
    > obrazu obarczonej zwykle większymi zniekształceniami.

    Ale ja nie dokonywałem tam pomiarów, a jedynie oszacowałem. Ktoś inny
    zrobił to niezależnie i wyszło mu to samo. Czy to ważne czy było to 60
    czy 57 czy może 64? Ważne ile było mniej więcej.

    > Więc dupa. Nawet nie ma jak sprawdzić czy proporcje obrazu są
    > prawidłowe, "Na oko" nie są bo uno ma kółka jakieś jajowate.

    Są wystarczająco prawidłowe żeby oszacować odległość z dokładnością
    powiedzmy do metra.

    > Dobra, ja się bez sensu rozpisałem a to przecież Ty twierdzisz że wiesz
    > ile jechał, to się tylko pytam. A skąd?

    Ile jechał nie wiem. Wiem jaką miał mniej więcej średnią w kadrze, gdy
    już był na glebie.

    > *można niby to uno mierzyć kilka razy, ale niewiele to da "na oko"
    > prostopadle jest 1 miejscu już po dzwonie.

    No i o to chodzi, bo długość Uno jest znana. A że jest po dzwonie to co
    za różnica? Ważne, że jest w środku. Soczewka pewnie daje jakieś
    zniekształcenia, bo zapewne jest kiepska, ale wtedy na brzegach kadru
    wszystko będzie, mówiąc obrazowo, bardziej ściśnięte, więc oszacowana
    prędkość będzie zaniżona, nie zawyżona.