-
Data: 2010-05-30 13:10:10
Temat: Re: [press] dzwon motocykla z autem :-(
Od: to <t...@a...xyz> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]kakmar wrote:
> Oczywiście, szkolenie bardzo pomaga, tyle że nawet najlepszym zdarzają
> się pomyłki, zwłaszcza w stresie. A szkolenie na takie okoliczności nie
> jest jeszcze obowiązkowe, ciekawe swoją drogą ile by kosztowało.
Ale takie, żeby wywalić się podczas hamowania przy 60 km/h? Proszę Cię...
> Specjalnie wrzuciłem ten filmik do edytora, rekompresowany 440x248, z
> nieznanym oryginalnym framerate. Spowolnienie zrobione przez dublowanie
> klatek. Nieznane dane kamery, zwłaszcza dystorsja obiektywu, kąt pionowy
> i wysokość, kąt względem drogi. Pomiar długości Uno jako takiego będzie
> obarczony sporym błędem*, zniekształcającym dodatkowo pomiar drogi
> motocykla. A obraz tej drogi jest zniekształcony przez kamerę, w
> nieznany sposób odwzorowującą perspektywę. Do pomiaru czasu mamy jakieś
> ~13 klatek, przy nieznanej ilości klatek na sekundę oryginału i w części
> obrazu obarczonej zwykle większymi zniekształceniami.
Ale ja nie dokonywałem tam pomiarów, a jedynie oszacowałem. Ktoś inny
zrobił to niezależnie i wyszło mu to samo. Czy to ważne czy było to 60
czy 57 czy może 64? Ważne ile było mniej więcej.
> Więc dupa. Nawet nie ma jak sprawdzić czy proporcje obrazu są
> prawidłowe, "Na oko" nie są bo uno ma kółka jakieś jajowate.
Są wystarczająco prawidłowe żeby oszacować odległość z dokładnością
powiedzmy do metra.
> Dobra, ja się bez sensu rozpisałem a to przecież Ty twierdzisz że wiesz
> ile jechał, to się tylko pytam. A skąd?
Ile jechał nie wiem. Wiem jaką miał mniej więcej średnią w kadrze, gdy
już był na glebie.
> *można niby to uno mierzyć kilka razy, ale niewiele to da "na oko"
> prostopadle jest 1 miejscu już po dzwonie.
No i o to chodzi, bo długość Uno jest znana. A że jest po dzwonie to co
za różnica? Ważne, że jest w środku. Soczewka pewnie daje jakieś
zniekształcenia, bo zapewne jest kiepska, ale wtedy na brzegach kadru
wszystko będzie, mówiąc obrazowo, bardziej ściśnięte, więc oszacowana
prędkość będzie zaniżona, nie zawyżona.
--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g
Następne wpisy z tego wątku
- 30.05.10 13:19 Robert Rędziak
- 30.05.10 13:23 Robert Rędziak
- 30.05.10 13:54 RoMan Mandziejewicz
- 30.05.10 14:20 Krzysiek Kielczewski
- 30.05.10 16:31 KJ Siła Słów
- 30.05.10 16:56 J.F.
- 30.05.10 18:37 Cavallino
- 31.05.10 09:07 szerszen
- 31.05.10 13:21 kakmar
- 01.06.10 12:35 Plumpi
- 01.06.10 16:54 KJ Siła Słów
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-20 Ekstradycja
- 2024-12-20 Mikroskop 3D
- 2024-12-20 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-20 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe