  • 21. Data: 2014-02-23 18:45:15
    Temat: Re: preparat do zamrazania
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    news:1ozdpvpjikhx8$.1hhaddcioeav5$.dlg@40tude.net...

    > Propan. Butan ma temperature wrzenia ok 0C (n-) lub -10C (iso-).
    > Czyli slabo zmraza.
    >
    > Ale tam moze byc jeszcze cos innego.

    Butan, propan albo mieszanina obu, w każdym razie gaz wybitnie palny :-)

  • 22. Data: 2014-02-23 19:43:05
    Od: "charwel(Oo)==:::" <c...@g...pl>

    W dniu 2014-02-23 02:37, zdzisiu pisze:
    > czy itnieje jakis preparat pozwalajacy sporo obnizyc temperature
    > elementu? jakis gaz w spraju?
    > potrzebuje wybic zapieczona srube z tulei. wymyslilem ze najpierw
    > rozgrzeje palnikiem srube a potem ja gwaltownie schlodze, tylko czym?

    Może coś takiego?

    charwel

  • 23. Data: 2014-02-23 19:43:19
    Od: "charwel(Oo)==:::" <c...@g...pl>

    W dniu 2014-02-23 19:43, charwel(Oo)==::: pisze:

    > Może coś takiego?
    >
    > charwel
    http://rimkowalczyk.pl/carplan-preparat-do-zamrazani
    a-400ml.html

  • 24. Data: 2014-02-23 22:52:19
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-02-23, Pszemol <P...@P...com> wrote:

    lny-600ml.html

    > Przeczytaj skład, bo może się okazać że tam jest coś palnego w środku
    > i w połączeniu z palnikiem którego używa do grzania zrobi sobie pożar...

    Przeciez nie grzejesz i chlodzisz jednoczesnie...

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 25. Data: 2014-02-24 13:06:24
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Sun, 23 Feb 2014 10:14:30 -0600 "Pszemol" <P...@P...com>
    napisał:

    lny-600ml.html

    >Przeczytaj skład, bo może się okazać że tam jest coś palnego w środku
    >i w połączeniu z palnikiem którego używa do grzania zrobi sobie pożar...

    Kurde, czytaj cały wątek. Napisałem przecież post że większość
    zamrażaczy oprócz R-134a (niepalnego, ale w wysokiej temperaturze
    dającego fluorowodór), zawiera także R-152a który jest palny. Nawet w
    nazwie towaru w linku który przytoczyłem jest napisane że jest to
    preparat palny. Napisałem też że są w sprzedaży i niepalne zamrażacze.

    Było pytanie czym schłodzić, a nie czym schłodzić mając obok otwarty
    ogień. Zakładamy że skoro pytający wie że używa palnego preparatu to
    nie będzie tego robił przy ogniu.

    Widzę że pisanie wywodu na temat zamrażaczy w poście
    <l...@4...com> to była zbędna robota. I
    tak nikt tego nie przeczytał :-(

    Ty po prostu mniej pij/pal ;-)

  • 26. Data: 2014-02-24 15:13:08
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 24.02.2014 13:06, __Maciek pisze:

    > Było pytanie czym schłodzić, a nie czym schłodzić mając obok otwarty
    > ogień. Zakładamy że skoro pytający wie że używa palnego preparatu to
    > nie będzie tego robił przy ogniu.

    Nie wiemy, czy wie, że te preparaty bywają palne.

    Może chce rozgrzać palnikiem i psikać na rozgrzane, albo rozgrzać,
    wystudzić i dopiero psikać - też nie wiemy.

    Zawsze nie zaszkodzi dać ostrzeżenie. Nawet 3 razy.

    MJ

  • 27. Data: 2014-02-24 15:19:45
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-02-24, Michał Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

    > Nie wiemy, czy wie, że te preparaty bywają palne.
    >
    > Może chce rozgrzać palnikiem i psikać na rozgrzane, albo rozgrzać,
    > wystudzić i dopiero psikać - też nie wiemy.

    A to w jakim celu? Cala idea polega na tym by przy polaczeniu rozgrzac
    czesc zewnetrzna a ochlodzic wewnetrzna, powstala roznica w wymiarach
    powinna ulatwic wykrecenie/wyjecie.

    > Zawsze nie zaszkodzi dać ostrzeżenie. Nawet 3 razy.

    Tak i dlatego kupujac pralke czy mikrofalowke trzeba miec napisane by
    nie wkladac do niej kota albo dziecka?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 28. Data: 2014-02-24 16:02:46
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

> [...]

    > A to w jakim celu? Cala idea polega na tym by przy polaczeniu rozgrzac
    > czesc zewnetrzna a ochlodzic wewnetrzna, powstala roznica w wymiarach

    Zawsze jest ostrzeżenie by nie używać przy otwartym ogniu. Ale nie mam pewności czy
    polanie tego zamrażacza
    na bardzy obiekt nie spowodowało by zapłonu.

    J.

  • 29. Data: 2014-02-24 16:14:52
    Od: zdzisiu <6...@9...eu>

    W dniu 2014-02-24 16:02, Jan Koval pisze:

> [...]
    polanie tego zamrażacza
    > na bardzy obiekt nie spowodowało by zapłonu.

    po waszych ostrzezeniach zrezygnowalem bo to smiertelnie niebezpieczne.
    mam zamiar w tej sprawie zadzwonic na 112 i zazadam od nich pomocy.

  • 30. Data: 2014-02-24 16:26:50
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-02-24, zdzisiu <6...@9...eu> wrote:

    > po waszych ostrzezeniach zrezygnowalem bo to smiertelnie niebezpieczne.
    > mam zamiar w tej sprawie zadzwonic na 112 i zazadam od nich pomocy.

    To nie jest smieszne. Jest tu taki jeden co na 112 dzwoni jak zlapie gume i
    jest zimno a on w samej koszuli z domu wyszedl.

    --
    Artur
    ZZR 1200