  • 11. Data: 2014-02-23 14:10:39
    Temat: Re: preparat do zamrazania
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2014-02-23 02:37, zdzisiu pisze:
    > czy itnieje jakis preparat pozwalajacy sporo obnizyc temperature
    > elementu? jakis gaz w spraju?
    > potrzebuje wybic zapieczona srube z tulei. wymyslilem ze najpierw
    > rozgrzeje palnikiem srube a potem ja gwaltownie schlodze, tylko czym?

    Gaśnica śniegowa, albo taniej: pożyczyć od znajomego knajpiarza butlę z
    CO2 do piwa.
    Rozgrzej tuleję, a próbuj schładzać śrubę.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 12. Data: 2014-02-23 15:27:23
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Sun, 23 Feb 2014 14:10:39 +0100 sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>
    napisał:

    >Gaśnica śniegowa, albo taniej: pożyczyć od znajomego knajpiarza butlę z
    >CO2 do piwa.

    Ale po co tak kombinować? Za kilkanaście złotych można dostać czynnik
    chłodniczy w sprayu. Szukać w sklepach dla elektroników.

    Przykład takiego zamrażacza:
    http://elektronika-sklep.pl/sklep/p9262,freeze-55-pa
    lny-600ml.html

  • 13. Data: 2014-02-23 16:52:40
    Od: zdzisiu <6...@9...eu>

    > Szkoda czasu i zdrowia na zabawy. Pojedź tam gdzie takie samochody naprawiają.
    Możesz wierzyć albo nie wierzyć. Ty za pierwszym razem urobisz się jak wół. W
    warsztacie okaże się że to robota na 20 minut.

    jest to tuleja wahacza przedniego.
    jest wbita w rame. zeby ja wybic musze zdemontowac przedni most bo od
    tej strony jest montowana i most blokuje troche dostep (tylko w jedna
    strone wchodzi poniewaz ma kolnierz). z drugiej strony sruba ladnie
    wyszla (z drugiego wahacza)
    jest to robota na dwa dni. obawiam sie tez procesu montazu nowej tulei.
    musze sobie zrobic jakas prase z mocnej sruby m14.

  • 14. Data: 2014-02-23 16:54:07
    Od: zdzisiu <6...@9...eu>

    > Ile lat ma ten samochod ?
    > takie tuleje sie zuzywaja i sie je wymienia.
    > Byc moze jest dobry moment na wymiane, skoro juz masz polowe
    > rozkrecona.

    auto ma 15 lat ale te tuleje akurat sa OK i nie chce ich ruszac. inna
    sprawa gdyby byly w wahaczu, wtedy nawet dobre bym wymienil na nowe bo
    łatwo. tutaj jest niestety inaczej.

  • 15. Data: 2014-02-23 17:14:30
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "__Maciek" <i...@c...org> wrote in message

    > Ale po co tak kombinować? Za kilkanaście złotych można dostać czynnik
    > chłodniczy w sprayu. Szukać w sklepach dla elektroników.

> [...]

    Przeczytaj skład, bo może się okazać że tam jest coś palnego w środku
    i w połączeniu z palnikiem którego używa do grzania zrobi sobie pożar...

  • 16. Data: 2014-02-23 17:41:57
    Od: zdzisiu <6...@9...eu>

    > Przeczytaj skład, bo może się okazać że tam jest coś palnego w środku
    > i w połączeniu z palnikiem którego używa do grzania zrobi sobie pożar...

    myslisz ze moglbym rownoczesnie grzac i chlodzic? :D

  • 17. Data: 2014-02-23 17:55:34
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2014-02-23 17:14, Pszemol pisze:

    lny-600ml.html
    ^^^^^
    ^^^^^

    > Przeczytaj skład, bo może się okazać że tam jest coś palnego w środku
    > i w połączeniu z palnikiem którego używa do grzania zrobi sobie pożar...

    :)

    MJ

  • 18. Data: 2014-02-23 18:07:55
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Michał Jankowski" <m...@f...edu.pl> wrote in message

    > ^^^^^
    > ^^^^^

    > :)

    Dokładnie :-) Często jest tam butan w płynie, jak w "gazie" do zapalniczek.

  • 19. Data: 2014-02-23 18:09:24
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "zdzisiu" <6...@9...eu> wrote in message

    > myslisz ze moglbym rownoczesnie grzac i chlodzic? :D

    Myślę, że Cię nie znam na tyle aby zgadywać co mógłbyś a czego nie.

    Zresztą nie trzeba "równocześnie" grzać aby mieć palnik gdzieś blisko
    i spowodować pożar/wybuch gdy w stężenie gazów palnych wzrośnie
    gdzieś w niewietrzonym dobrze garażu, czy coś takiego.

  • 20. Data: 2014-02-23 18:18:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 23 Feb 2014 11:07:55 -0600, Pszemol napisał(a):

    > Dokładnie :-) Często jest tam butan w płynie, jak w "gazie" do zapalniczek.

    Propan. Butan ma temperature wrzenia ok 0C (n-) lub -10C (iso-).
    Czyli slabo zmraza.

    Ale tam moze byc jeszcze cos innego.

    J.