  • 1. Data: 2010-10-22 23:31:58
    Temat: prędkość odczytu z macierzy
    Od: "arcis" <a...@w...pl>

    Witam,
    może głupie dość pytanie, ale nurtuje mnie takie coś:
    jako największą rozdzielczość używaną w kinie stosuje się tak zwane 4k czyli
    4096x3112 co daje prawie 13 mln pikseli.

    Dalej, każdy z pikseli zapisany jest (aby uzyskać w miare dobry kolor) w 12
    bitach czyli otrzymujemy okolo 153 Mbitów (19 MB) i teraz wyświetlamy to w
    kinie z prędkości 24 klatek na sekunde czyli mamy strumień danych 456 MB/s -
    i teraz 2 pytania:
    1. czy są macierze dyskowe do obsługi takiego strumienia? może jakieś linki
    jeżeli tak - chętnie poczytam :)
    2. czy są karty graficzne/monitory zdolne do wyświetlenia takiej jakości
    obrazu? jak wyżej :)

    Domyślam się że w cyfrowych kinach projektory wyświetlają zdecydowanie
    skompresowany obrazek ale zachodzę w głowę czy dzisiejsze maszyny są w
    stanie obsłużyć taki natywny format?

    ~a

  • 2. Data: 2010-10-23 00:32:26
    Temat: Re: prędkość odczytu z macierzy
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-10-23 01:31, arcis pisze:
> [...]
    >
    > Domyślam się że w cyfrowych kinach projektory wyświetlają zdecydowanie
    > skompresowany obrazek ale zachodzę w głowę czy dzisiejsze maszyny są w

    Jak sobie kupisz projektor to będziesz miał obraz nawet na całę ścianę.

    --
    animka

  • 3. Data: 2010-10-23 18:12:06
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sat, 23 Oct 2010 02:32:26 +0200, animka napisał(a):

    (ciach...)

    > Jak sobie kupisz projektor to będziesz miał obraz nawet na całę ścianę.

    Z dedykacją dla Animki:
    Lepiej nic nie mówić i wydawać się głupim, niż odezwać się i rozwiać
    wszelkie wątpliwości.

    [ Zdolność precyzyjnej obserwacji jest zwykle nazywana cynizmem przez ]
    [ tych, którzy jej nie posiadają. (George Bernard Shaw) ]

  • 4. Data: 2010-10-23 19:56:18
    Od: AA <...@...pl>

> [...]
    > i teraz 2 pytania:
    > 1. czy są macierze dyskowe do obsługi takiego strumienia? może jakieś linki

    456MB/s czyli 3,6Gb/s

    HP EVA4400
    96 dyskow 15'000obr/min; interfejs FC (4Gb/s) wysycony w calosci,
    operacje bez uzycia cache macierzy.

    Przy ubozszej konfiguracji, tj. mniej dyskow i/lub wolniejsze, w
    przypadku filmu (odczyt sekwencyjny), ten wynik spokojnie by sie udalo
    osiagnac.

    AA

  • 5. Data: 2010-10-24 00:26:47
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "arcis" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czyli 4096x3112 co daje prawie 13 mln pikseli.
    >
    > Dalej, każdy z pikseli zapisany jest (aby uzyskać w miare dobry kolor) w

    A może w 32 bitach?

    > czyli otrzymujemy okolo 153 Mbitów (19 MB)

    Biorąc pod uwagę akapit wyżej to wyjdzie 50 MB

    > i teraz wyświetlamy to w kinie z prędkości 24 klatek na sekunde czyli mamy
    > strumień danych 456 MB/s

    J/w - 1200 MB/s

    > i teraz 2 pytania:
    > 1. czy są macierze dyskowe do obsługi takiego strumienia? może jakieś
    > linki jeżeli tak - chętnie poczytam :)

    W kinach jest specjalny sprzęt, nie podlegający ograniczniom PC. Niedawno
    raviz zapodał tu wyniki dla swojej macierzy RAID0, w odczycie sekwencyjnym
    (takim jak w filmie, głowica nie skacze z miejsca na miejsce, tylko po kolei
    czyta dane) wyszło mu 430 MB/s. Zresztą jeśli chodzi o odczyt to RAID1
    potrafi być być niewiele wolniejszy niż RAID0 (tylko trzeba mieć nowoczesny
    kontroler RAID1 potrafiący sczytywać dane z obu dysków w dwóch niezależnych
    ścieżkach, a nastepnie łączący je w całość; zwykły kontoler RAID1 będzie
    miał po prostu szybkość pojedynczego dysku). Zawsze można tez zrobić RAID z
    4 lub więcej dysków.

    > 2. czy są karty graficzne/monitory zdolne do wyświetlenia takiej jakości
    > obrazu? jak wyżej :)

    Karty graficzne mają niewiele lepiej, bo choć ich maksymalna rozdzielczość
    to 2560x1600, ale za to w 60 Hz a nie 24 fps. Ale to nie problem,
    przepustowość PCI-Express x16 to 4 GB/s.

    Dać to dałoby się.

  • 6. Data: 2010-10-24 17:30:29
    Od: "arcis" <a...@w...pl>

    > A może w 32 bitach?

    za bardzo skróciłem swój wywód - miało być każdy z pikseli zapisany w 12
    bitach *na składową RGB*
    czyli 12*3 itd
    reszta się zgadza.

    dzięki za odpowiedzi
    widzę że wąskim gardłem będzie też szyna i pewnie procesor i reszta
    wnętrzności by taką ilość danych obrobioć
    ...narazie :)

    ~a

  • 7. Data: 2010-10-24 18:07:23
    Od: "arcis" <a...@w...pl>

    > A może w 32 bitach?

    Ups. Wczytałem się w to co napisałem i faktycznie popełniłem mały błąd w
    obliczeniach:

    13mln pikseli * 12 bitów na składową *3 składowe (RGB) =

    13 mln * 12 *3 / 8 = 58 (sic!) MB klatka * 24 fps = 1 392 MB/s

    czyli szukamy transferu prawie 1.5TB/s a to to chyba nic na nie da ...

    jeszcze raz pozdrawiam
    ~a

  • 8. Data: 2010-10-24 18:12:52
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "arcis" napisał w wiadomości grup
[...]

    To jeszcze nic. UHD (7680x4320) to nieskompresowany materiał zajmuje 350
    GiB/min.
    Pomyśleć, że w Japonii UHD ma być standardem w 2020 roku...

  • 9. Data: 2010-10-24 18:51:30
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 24-10-2010 20:07, arcis napisał/a:
    > 13 mln * 12 *3 / 8 = 58 (sic!) MB klatka * 24 fps = 1 392 MB/s
    >
    > czyli szukamy transferu prawie 1.5TB/s a to to chyba nic na nie da ...

    TB? Czy nie czasami GB?

    --
    Cz.

  • 10. Data: 2010-10-24 21:20:47