  • Data: 2017-01-05 22:06:52
    Temat: Re: prawo
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Luke" <l...@l...net> napisał w wiadomości
    news:586e5454$0$15197$65785112@news.neostrada.pl...

    > Przecież to wynika z samej definicji hasha. Skoro ma on ileś bitów, to
    > istnieje w teorii nieskończenie wiele dłuższych porcji danych, które
    > zhashują się do takich bitów.

    Otóż to. Ryzyko jest niezerowe... po prostu nie zerowe, a jedynie
    przyzerowe.

    > Tyle, że jest to teoria. A w praktyce, w zanadrzu można mieć nawet
    > kilkanaście hashy (zwłaszcza tych wedle różnych teorii "kryprograficznie
    > silniejszych" niż MD5) i obliczyć nawet je wszystkie. Nigdy nie zawadzi.

    Nie inaczej. Dodatkowo pomyślałem sobie, że coś może dać próba spakowania do
    archiwum, ZIP, RAR, czy czego tam i może tu wyjdzie inny hash? Może spróbuję
    w wolnym czasie, ciekawi mnie, jak mocno będą się różnić hashe 2 różnych
    plików, dających nieskompresowane taką samą sumę kontrolną/hash, które to
    pliki zostaną spakowane i wtedy zdjęte "znaczniki"...?
    Przy okazji tak sobie pomyślałem, choć już nawet całkiem dawno, że chcąc
    znaleźć dublety wśród kilkudziesięciu tysięcy (zdarzyło się...) plików...
    m.in. wykonujemy porównywanie zawartości. Bardzo IMHO nieekonomiczne -
    należało by raczej zdjąć hash każdego pliku (przecież i tak wszystkie są w
    całości czytane) i do porównania dać tylko te, których hashe są identyczne,
    diametralnie skrócimy czas operacji. Bo chyba tylko zgodność "pobajtowa" da
    pewność, że zawartość jest identyczna... więc ergo - zawsze gdzieś będzie
    słaby punkt, pięta achillesowa. Mylę się?

    --
    ...Ja biorę na siebie schody, znajdę je skubane i skopię im poręcz
    tak, że nie będą wiedziały, którędy na górę. (C) Osioł ze Shreka.