  • Data: 2013-06-15 22:40:10
    Temat: Re: pralka amica psuje się po każdym szarpnięciu prądem
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "chochlik_drukarski" <c...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:kphajv$e7b$1@dont-email.me...

    > Tak samo jak to, że w żadnej innej pralce ani w żadnym innym
    > urządzeniu
    > eleketronika nie była wymieniana. Zwykle po latach coś tam się psuło
    > mechanicznie albo obudowa rdzewiała. A tu nagle jeden model się
    > psuje i dziwnym trafem nie tylko mi sądząc po ilości narzekań na
    > forach.

    Może w końcu byś napisał który to model?

    > Instalacja może i jest kiepska. Kilkadziesiąt lat już to ma, przez ten
    > czas
    > coś tam jedynie było łatane kawałkami.

    Znam ludzi, którzy łatali instalacje przewodami telefonicznymi.
    Ostatnio miałem okazję naprawiać instalację, w której odłamywały się
    przewody w kostkach. Niby instalacja robiona niedawno, ale prze jakiegoś
    partacza, który zdejmując izolację z końców przewodów nacinał ją dookoła
    nożem. Przy okazji nacinał także żyły miedziane, które po kilku latach
    eksploatacji po prostui pękały. Instalacja wykonana z zerowaniem. Z
    powodu pęknięcia jednej z żył "zero", na obudowach urządzeń w kuchni i
    łazience pojawiła się faza. Gość chciał pruć już ściany, bo stało się to
    podczas remontu, kiedy przytwierdzał do ściany profile do gips-kartonu.
    Już nawet rozebrał cały sufit i zaczął kuć w miejscach, gdzie wiercił
    kołki. W końcu zadzwonił do mnie. Pojachałem i znalazłem wiele "baboli",
    które nie tylko zagrażały sprzętom domowym, ale także i ludzkiemu życiu.
    Rozpieprzyłem całą instalację i wszystkie puszki łączeniowe łączyłem od
    nowa, zarabiając prawidłowo przewody, bo nie dość, że ponacinane
    przeowdy się łamały to nawet obwody oświetlenia były źle podłączone -
    łączniki na przewodzie zerowym.

    Tak więc zamiast się licytować, sprawdź dobrze instalację, jeżeli masz o
    tym pojęcie, a jak jest to dla Ciebie "czarna magia" to zleć
    elektrykowi.