  • 111. Data: 2023-04-27 07:45:22
    Temat: Re: pradu za duzo
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-04-2023 o 15:38, J.F pisze:

    > Jak było w niedzielę?

    Słabo z produkcją - musiały być chmury.

  • 112. Data: 2023-04-27 14:53:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 27 Apr 2023 07:41:15 +0200, Cavallino wrote:

    > Limit jest chyba nieco wyższy - falownik musi dawać więcej żeby coś
    > wepchnąć w sieć.

    Przy tym napieciu juz nie powinien wpychac w siec.

    > Nie namawiałem go.

    > Nie - te 260 to nie z trafo, tylko z pv.
    > Gdy słońce zachodziło to zjeżdżało z napięciem do 240.

    Czyli Wasza wina, jak sie sąsiadom sprzęty popalą :-)

    > Napięcia?
    > Nie, bo i po co?

    Z ciekawosci chocby.

    UPS w pracy w niedziele w południe notował 243-244V, ale o 2:00
    bylo 246, a o 20-tej tez 244.
    Ale to biurowiec w miescie.

    > Przestaje gdzieś przy 259-260 właśnie.
    > Takie pokombinowane z normami dają jeszcze więcej.

    Jak pchają, to napięcie w sieci rosnie. I sąsiadowi ma sie prawie
    telewizor spalic.

    Fakt, ze jak pcha to masz spadek napiecia chocby na kablu do słupa,
    w i sieci może być 252.

    J.

  • 113. Data: 2023-04-27 15:05:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 27 Apr 2023 07:34:40 +0200, Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > Loguje, dodatkowo można dostawić trochę klamotów i mieć takie wykresy:
    >
    > Napięcie 23-04:
    > https://zapodaj.net/2e4f4d7233c56.jpg.html
    >
    > Energia 23-04:
    > https://zapodaj.net/4433539ed4636.jpg.html

    Czyli dołożyles do sieci, ciekawe, czy PSE o tym wiedział.

    Ale siec przyjęła bez problemów, nie było nadmiaru :-)

    J.

  • 114. Data: 2023-04-27 19:45:13
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2023 o 15:05 J.F <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Czyli dołożyles do sieci, ciekawe, czy PSE o tym wiedział.

    W skali kraju takich jak ja jest parę GW - musiały wiedzieć.

    > Ale siec przyjęła bez problemów, nie było nadmiaru :-)

    Ano.
    Wbrew temu co piszą na portalach i na niektórych grupach problem z
    wyłączającymi się falownikami z powodu ich zagęszczenia na danym terenie
    jest sporadyczny.

    TG

  • 115. Data: 2023-04-27 20:50:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 26 Apr 2023 06:24:40 +0200, Cavallino wrote:

    > Bo Ty tak powiedziałeś?

    Bo wszyscy fachowcy tak mówią.

    > Sam Ci podałem kilka rodzajów akumulatorów na takie przypadki, Ty
    > wymyślałeś inne.
    > Sól, olej, piasek, woda - trzeba tylko zacząć coś robić.

    są do d* - bo jako cieplne maja od razu sprawnosc rzedu 40%.
    Poza tym to sa pomysły eksperymentalne na razie.

    > A i weglówki nie trzeba wyłączać, wystarczy od sieci odłączyć.
    > Zapamiętasz raz na zawsze czy kończymy dyskusję?

    Na ile sie orientuje - sie nie odłącza, bo potem trzeba
    synchronizowac. co trwa. A jak blok ma byc wkrótce włączony to sie nie
    oplaca.

    > Niedzica jest czynna non stop.

    Ładowarka, czy zapora/elektrownia?

    Niedzica ma zasilanie z rzeki, to działa niezaleznie od Slonca.
    Ale to zasilanie, to jakis drobny ułamek - to miala byc głownie
    elektrownia szczytowo-pompowa. Ale za wiki
    "Ze względu na niewielkie różnice w cenie energii w dzień i w nocy
    elektrownia pracuje obecnie wyłącznie w trybie turbinowym. W praktyce
    jest więc elektrownią przepływową. "

    Tylko pewnie pracuje głownie w szczytach, a w pozostalym czasie ...
    ladowarki dają prad z wegla :-P

    > Można zrobić.

    Góre? No mozna ... wiesz ile to bedzie kosztowało?

    > Można też zmienić zawód, zamiast brać kasę za nicnierobienie i
    > przerzucanie swoich obowiązków na klienta.

    Nawiasem mówiac - Sejm własnie uchwalil ustawę o elektrowniach sz-p.
    Tylko nie wiem czy są konkrety, czy ułatwienia do budowy.

    > To była analogia.
    > Kara ma być już za pierwszy raz.

    Oj tam oj tam - z rzadka moze się zdarzyc.

    > A oni zapewniają wyłącznie zyski smrodzicielom.

    No to sie zobowiąż do dostarczenia 4GW mocy ekologicznej w godzinach
    wieczornych

    > Dłużej niż pół dnia?

    Niektorzy piszą, ze tak.
    Ale jak masz wyłaczyc o godzinie 7:00, i byc gotowym o 18:00, to jest
    sens wyłaczac?
    I na ile wyłaczyc - na poł godziny?
    No dobra - jak wyłączysz na pól godziny, to pewnie da się właczyc
    znacznie szybciej.

    > Ty chyba nie rozumiesz co znaczy wyłączyć.
    > Nikt nie mówił o wygaszaniu pod kotłem.

    No i swietnie.
    Wiec trzeba grzac i wegiel sypac przez 12h.
    I placic za to.
    To jesli elektrownia może przy tym produkowac troche prądu,
    to jaki siec ma kupic - ten z elektrowni, czy ten ekologiczny?
    Jak nie kupi z elektrowni, to i tak musi zaplacic za przestój :-)

    > Dokładnie tak jest.
    > Przenieś się na grupę o energetyce i tam rozwiązuj swoje problemy.
    > Klienta g.. obchodzi jak je fachowcy rozwiążą, mają wykorzystać 100%
    > OZE, a resztę ma gdzieś.

    Klienta po jednym dniu przerwy bedzie g* obchodziło, jaki prąd
    dostanie, byleby dostał. A fachowcy potrafia go wieczorem
    dostarczyc tylko z cieplnej.

    Potem klienta g* bedzie obchodzilo, czy cele sa szczytne - on nie chce
    doplacac do OZE. Tzn zbyt duzo - jak niewiele, to sie pewnie chetni
    znajdą.

    > Na fakturach.

    > Nie bredź.
    > Albo chociaż przeczytaj to o czym bredzisz.
    > A jak Ci się nie chce to zapamiętaj co Ci się mówi i tyle.
    >
    > HINT: To że części odbiorców wrażliwych pozwolono na stosowanie stawek
    > obniżonych nijak nie zmieniło stawek rynkowych.

    Hm,
    https://www.tauron.pl/dla-firm/ceny-maksymalne

    Na oko - nieduze wymagania [MSP]

    A duzy biznes ... da sobie wcisnąc zawyzone ceny?

    > A różnicę dokłada państwo.

    Z tego co piszesz ... to jaką róznicę?

    > ZE nadal mają cenniki po 3 zł brutto.

    Ktos tu kradnie znaczy się.
    A rząd sie chwali, ze dopłaca.

    Chyba, ze czegos nie wiemy, albo ceny wegla mocno spadły.
    Spadły
    https://www.wnp.pl/gornictwo/notowania/ceny_wegla/?z
    akres=3

    Co sie ma nijak do ceny wegla w Belchatowie zresztą :-)

    > EOD
    > Byłeś ostrzegany.

    J.

  • 116. Data: 2023-04-27 21:38:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 27 Apr 2023 19:45:13 +0200, Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > W skali kraju takich jak ja jest parę GW - musiały wiedzieć.

    No wlasnie IMO niespecjalnie musialy, bo oni dostarczają prądo do
    rejonu, jak sobie rejon troche prądu sam wyprodukuje, to oni nie
    wiedzą - produkcja, czy oszczędnosc.

    Zreszta masz to samo w domu - panele produkją wiecej, dom troche
    zuzywa, róznica trafia do sieci.

    Pewnie masz licznik zliczający te produkcje, ale umowa z jakims
    operatorem, licznik tez jego - wiec nie wiadomo, czy chce mu się to na
    bieząco sumowac, i czy pcha dalej.

    W efekcie koncowym to chyba nie wiemy, czy rzeczywiscie
    zapotrzebowanie było 15GW, a OZE dały 8GW,
    czy zapotrzebowanie bylo np 18GW, a OZE dały 11GW - duze 8, male 3.

    A 11 z 18, to juz znaczący procent ..

    > Ano.
    > Wbrew temu co piszą na portalach i na niektórych grupach problem z
    > wyłączającymi się falownikami z powodu ich zagęszczenia na danym terenie
    > jest sporadyczny.

    Chyba jednak nie, skoro piszą.
    Albo był czesty, ale zostali pouczeni.

    No i popatrz na wspolczynniki jednoczesnosci.
    Przyłacze masz powiedzmy 20kW, transformator na 100 domów ma ... nie,
    nie 2MW, tylko np 200kW, Shrek poda dokładniejsze wymogi.

    I teraz niech 20 sąsiadów dostarcza po 15kW, a reszta pójdzie na msze
    ... no, wszyscy mogą pójsc.

    J.

  • 117. Data: 2023-04-27 22:13:29
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 26.04.2023 o 23:17, Shrek pisze:

    > W porządku to jest jak oddają wtedy kiedy inni potrzebują, a nie jak chcą.

    W imię czego?!

  • 118. Data: 2023-04-28 00:35:49
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 27.04.2023 o 22:13, io pisze:

    > W imię czego?!

    Allah Akbar!
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 119. Data: 2023-04-28 06:16:51
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Wbrew temu co piszą na portalach i na niektórych grupach problem z
    > wyłączającymi się falownikami z powodu ich zagęszczenia na danym terenie
    > jest sporadyczny.

    Ta wiedza to skąd?
    Robiłeś jakieś szersze badania?
    Czy generalizujesz na podstawie własnej okolicy?

    Bo w tym ostatnim przypadku to mogę napisać coś dokładnie odwrotnego.

  • 120. Data: 2023-04-28 06:22:14
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 27-04-2023 o 14:53, J.F pisze:

    > Przy tym napieciu juz nie powinien wpychac w siec.

    Skąd to wiesz?

    > Czyli Wasza wina, jak sie sąsiadom sprzęty popalą :-)

    Nie, to trafo powinno dbać o napięcie i zmniejszać to, które podaje.
    ZE bierze za to kasę.

    > Jak pchają, to napięcie w sieci rosnie. I sąsiadowi ma sie prawie
    > telewizor spalic.

    Nie - trafo ma zmniejszyć automatycznie napięcie w takim przypadku.
    Ale tego nie robi, bo jest badziewne, stare i ZE nie zadbał o wymianę.
    Mimo że pobiera za to opłaty.

    Ale normy tak sobie ustalili, że są liczone nie od każdego przekroczenia
    napięcia, tylko od średniej z 10 minut....
    A przez 10 minut takiej nadwyżki, to się falownik wyłączy (nawet kilka
    razy zdąży) i wszystko im się będzie w statystykach zgadzać.....