  • Data: 2023-04-27 20:50:22
    Temat: Re: pradu za duzo
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 26 Apr 2023 06:24:40 +0200, Cavallino wrote:

    > Bo Ty tak powiedziałeś?

    Bo wszyscy fachowcy tak mówią.

    > Sam Ci podałem kilka rodzajów akumulatorów na takie przypadki, Ty
    > wymyślałeś inne.
    > Sól, olej, piasek, woda - trzeba tylko zacząć coś robić.

    są do d* - bo jako cieplne maja od razu sprawnosc rzedu 40%.
    Poza tym to sa pomysły eksperymentalne na razie.

    > A i weglówki nie trzeba wyłączać, wystarczy od sieci odłączyć.
    > Zapamiętasz raz na zawsze czy kończymy dyskusję?

    Na ile sie orientuje - sie nie odłącza, bo potem trzeba
    synchronizowac. co trwa. A jak blok ma byc wkrótce włączony to sie nie
    oplaca.

    > Niedzica jest czynna non stop.

    Ładowarka, czy zapora/elektrownia?

    Niedzica ma zasilanie z rzeki, to działa niezaleznie od Slonca.
    Ale to zasilanie, to jakis drobny ułamek - to miala byc głownie
    elektrownia szczytowo-pompowa. Ale za wiki
    "Ze względu na niewielkie różnice w cenie energii w dzień i w nocy
    elektrownia pracuje obecnie wyłącznie w trybie turbinowym. W praktyce
    jest więc elektrownią przepływową. "

    Tylko pewnie pracuje głownie w szczytach, a w pozostalym czasie ...
    ladowarki dają prad z wegla :-P

    > Można zrobić.

    Góre? No mozna ... wiesz ile to bedzie kosztowało?

    > Można też zmienić zawód, zamiast brać kasę za nicnierobienie i
    > przerzucanie swoich obowiązków na klienta.

    Nawiasem mówiac - Sejm własnie uchwalil ustawę o elektrowniach sz-p.
    Tylko nie wiem czy są konkrety, czy ułatwienia do budowy.

    > To była analogia.
    > Kara ma być już za pierwszy raz.

    Oj tam oj tam - z rzadka moze się zdarzyc.

    > A oni zapewniają wyłącznie zyski smrodzicielom.

    No to sie zobowiąż do dostarczenia 4GW mocy ekologicznej w godzinach
    wieczornych

    > Dłużej niż pół dnia?

    Niektorzy piszą, ze tak.
    Ale jak masz wyłaczyc o godzinie 7:00, i byc gotowym o 18:00, to jest
    sens wyłaczac?
    I na ile wyłaczyc - na poł godziny?
    No dobra - jak wyłączysz na pól godziny, to pewnie da się właczyc
    znacznie szybciej.

    > Ty chyba nie rozumiesz co znaczy wyłączyć.
    > Nikt nie mówił o wygaszaniu pod kotłem.

    No i swietnie.
    Wiec trzeba grzac i wegiel sypac przez 12h.
    I placic za to.
    To jesli elektrownia może przy tym produkowac troche prądu,
    to jaki siec ma kupic - ten z elektrowni, czy ten ekologiczny?
    Jak nie kupi z elektrowni, to i tak musi zaplacic za przestój :-)

    > Dokładnie tak jest.
    > Przenieś się na grupę o energetyce i tam rozwiązuj swoje problemy.
    > Klienta g.. obchodzi jak je fachowcy rozwiążą, mają wykorzystać 100%
    > OZE, a resztę ma gdzieś.

    Klienta po jednym dniu przerwy bedzie g* obchodziło, jaki prąd
    dostanie, byleby dostał. A fachowcy potrafia go wieczorem
    dostarczyc tylko z cieplnej.

    Potem klienta g* bedzie obchodzilo, czy cele sa szczytne - on nie chce
    doplacac do OZE. Tzn zbyt duzo - jak niewiele, to sie pewnie chetni
    znajdą.

    > Na fakturach.

    > Nie bredź.
    > Albo chociaż przeczytaj to o czym bredzisz.
    > A jak Ci się nie chce to zapamiętaj co Ci się mówi i tyle.
    >
    > HINT: To że części odbiorców wrażliwych pozwolono na stosowanie stawek
    > obniżonych nijak nie zmieniło stawek rynkowych.

    Hm,
    https://www.tauron.pl/dla-firm/ceny-maksymalne

    Na oko - nieduze wymagania [MSP]

    A duzy biznes ... da sobie wcisnąc zawyzone ceny?

    > A różnicę dokłada państwo.

    Z tego co piszesz ... to jaką róznicę?

    > ZE nadal mają cenniki po 3 zł brutto.

    Ktos tu kradnie znaczy się.
    A rząd sie chwali, ze dopłaca.

    Chyba, ze czegos nie wiemy, albo ceny wegla mocno spadły.
    Spadły
    https://www.wnp.pl/gornictwo/notowania/ceny_wegla/?z
    akres=3

    Co sie ma nijak do ceny wegla w Belchatowie zresztą :-)

    > EOD
    > Byłeś ostrzegany.

    J.