    From: "kogutek" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: pradnice
    Date: Tue, 24 Apr 2012 13:19:11 +0000 (UTC)

    Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> napisał(a):

    > Młyny może nie, ale elektrownie, to już jak najbardziej. Taka
    > turbinka na kilkanaście kW, to nieduża budka. A prądu w przeliczeniu
    > na złotówki w miesiąc robi więcej, niz przeciętny człowiek zarabia.

    > W małej elektrowni nawet nie ma co zwiedzać. W zasadzie to jej
    > w ogóle nie widać. Ale czerwony wykończył podhalańskie elektrownie
    > (i nie tylko te) w imię zasad. Samodzielne robienie prądu, to prawie
    > jak bimbrownictwo -- do socjalistycznego społeczeństwa nie przystaje.

    > Sporą część tej wrocławskiej wody zatrzymałaby "jeszcze mniejsza
> [...]
    Trudno Amerykanów posądzać o socjalizm i wykańczanie prywatnych
    przedsiębiorców jako szkodliwych ideologicznie. Zbudowali zaporę Hoovera i
    przy niej elektrownię o mocy ponad 2MW. Na pewno wykończyli tym więcej małych
    prywatnych elektrowni w okolicy niż zaraz po wojnie było w Polsce. Trend do
    budowy ogromnych elektrowni w Ameryce był już przed wojną. Duże więcej
    kosztuje ale taniej produkuje. Może o to chodzi nie tylko w gospodarce rynkowej.