  • 41. Data: 2021-05-20 18:25:02
    Temat: Re: prad
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.05.2021 o 13:18, J.F pisze:

    > Ale pytalem o wodna.
    > Generatory sie kreca zsynchronizowane z siecia, czy to sie szybko
    > szybko synchronizuje ?

    A to nie wiem. Może i cały czas się kręcą - w sumie wiele energii na to
    kręcenie nie pójdzie.

    > A mnie chodzila zmiana od pracy pompowej do generacji.

    Też nie wiem, ale jeśli potradią szybko zsynchronizować, to samo
    odwrócenie pracy nie stanowi chyba jakiegoś wyzwania. Na lampki
    synchronizowaliśmy maszyny z siecią w kilkanaście sekund na laborkach.

    No ale się udało. Do następnego razu.

    --
    Shrek

  • 42. Data: 2021-05-21 10:11:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 20 May 2021 18:25:02 +0200, Shrek wrote:

    > A to nie wiem. Może i cały czas się kręcą - w sumie wiele energii na to
    > kręcenie nie pójdzie.

    W tych szczytowo-pompowych to chyba trzeba kierunek obrotow zmienic
    :-)

    > Też nie wiem, ale jeśli potradią szybko zsynchronizować, to samo
    > odwrócenie pracy nie stanowi chyba jakiegoś wyzwania. Na lampki
    > synchronizowaliśmy maszyny z siecią w kilkanaście sekund na laborkach.

    Ale mieliscie mala bezwladnosc wirnika.

    https://www.youtube.com/watch?v=Zw39gxIqfVU
    trzy godziny? Ale to chyba z cala rozgrzewka.

    https://www.youtube.com/watch?v=xGQxSJmadm0
    nieduza wodna - 5 minut ?

    > No ale się udało. Do następnego razu.

    Dlaczego nastepnym razem mialoby byc gorzej ?

    J.

  • 43. Data: 2021-05-21 15:30:55
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-05-19 o 18:51, Shrek pisze:

    > Sama jedna podstacja to w sumie chyba dość standardowe rozwiązanie.
    Na największą elektrownię która daje ponad 20% energii?
    Jaja sobie ktoś zrobił i teraz widać jak się to skończyło, całe
    szczęście że jesteśmy w sieci
    bo inaczej to pół kraju by stało jak nie więcej.

    > Tylko zwykle konstrukcja podstacji nie pozwala żeby single point of
    > failure powodowała jej wypadnięcie w całości.
    No ale się 'udało' niemożliwe :(

    --
    Janusz

  • 44. Data: 2021-05-21 15:36:07
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-05-20 o 13:35, J.F pisze:

    > Ale stoja? a nie wiruja bez wody?

    > Jakos tak podejrzanie szybko w porownaniu z synchronizacja cieplnych.
    Bo wodne są generalnie małe małe poza szczytówkami, nawet jak w pełni
    się nie zsynchronizuje to sieć to zrobi, a cieplne są dużo większej mocy
    i synchronizacja musi być dokładniejsza, ale chyba pid na parze jest
    szybszy niż na wodzie więc poza rozpędzeniem masy nie ma większych
    problemów z synchronizacją.

    --
    Janusz

  • 45. Data: 2021-05-21 15:48:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 21 May 2021 15:36:07 +0200, Janusz wrote:

    > Bo wodne są generalnie małe małe poza szczytówkami,

    Male, male, a 1.8GW daly.
    Tzn daly wlasnie te sz-p, ktore wcale nie sa takie male :-)

    J.

  • 46. Data: 2021-05-21 16:07:02
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 21.05.2021 o 10:11, J.F pisze:

    > W tych szczytowo-pompowych to chyba trzeba kierunek obrotow zmienic
    > :-)

    Niekoniecznie, można zmienić kąt łopat. Nie wiem co tam akurat się stosuje.

  • 47. Data: 2021-05-21 17:33:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.05.2021 o 15:30, Janusz pisze:

    > Na największą elektrownię która daje ponad 20% energii?

    No a czemu nie? Tylko projektujesz ją tak, żeby jej prosto nie uwalić.
    Dzielisz na sekcje, robisz podwójne szyny. Defacto możesz ją podzielić
    na kilka niezleżnych jak trzeba. A że są na jednym obszarze? No trudno -
    jak ktoś ma to zozpierdolić to rozpierdoli - jak nie stację to
    elektrownie - na jedno wychodzi.

    > No ale się 'udało' niemożliwe :(

    A tam niemożliwe. Sasin!

    --
    Shrek

  • 48. Data: 2021-05-21 17:43:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale mieliscie mala bezwladnosc wirnika.

    Za to jak się załączyło źle zsynchronizowane to mocniej trzepało bo
    wirnik szybciej zmieniał prędkość:P

    > https://www.youtube.com/watch?v=Zw39gxIqfVU
    > trzy godziny? Ale to chyba z cala rozgrzewka.

    No chyba...

    > https://www.youtube.com/watch?v=xGQxSJmadm0
    > nieduza wodna - 5 minut ?

    Ale to w zawodowej automaty robią...

    > Dlaczego nastepnym razem mialoby byc gorzej ?

    Pewnie mniej więcej to samo miał na myśli gosiewski, jak zastanawiał się
    czemu skoro raz się udało to czemu następnym razem miałoby być chujowo,
    jak pierwszy będzie dowodził samolotem a nie kapitan. Teraz z kolei
    doszli do wniosku, że skoro raz się zesrało to licznik się zresetował i
    liczymy od nowa...

    --
    Shrek

  • 49. Data: 2021-05-22 11:46:08
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-05-21 o 17:33, Shrek pisze:

    > No a czemu nie? Tylko projektujesz ją tak, żeby jej prosto nie uwalić.
    > Dzielisz na sekcje, robisz podwójne szyny. Defacto możesz ją podzielić
    > na kilka niezleżnych jak trzeba.
    Jakby tak było zrobione to pewnie by nie było sprawy, ale wynika z tego
    że jednak nie było albo nie zadziałało.

    A że są na jednym obszarze? No trudno -
    > jak ktoś ma to zozpierdolić to rozpierdoli - jak nie stację to
    > elektrownie - na jedno wychodzi.
    Sabotaż to co innego. Tam podobno był błąd ludzki.

    :)

    --
    Janusz

  • 50. Data: 2021-05-22 14:30:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.05.2021 o 11:46, Janusz pisze:

    > Jakby tak było zrobione to pewnie by nie było sprawy, ale wynika z tego
    > że jednak nie było albo nie zadziałało.

    Zapewne jest tak zrobione że łatwo tego nie wypierdolisz w kosmos. Nie
    wiemy co odwalili, ale obstawiam że było to mocno "niestandardowe".

    > :)

    Śmiechy śmiechami, ale wcale bym się nie zdziwił gdyby powodem awarii
    był nowy pracownik;)

    --
    Shrek