-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: " Wmak" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: praca alternatora
Date: Mon, 11 Jan 2010 20:02:12 +0000 (UTC)
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 23
Message-ID: <hig044$mbc$1@inews.gazeta.pl>
References: <1...@r...googlegroups.com>
NNTP-Posting-Host: localhost
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1263240132 22892 172.20.26.233 (11 Jan 2010 20:02:12 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 11 Jan 2010 20:02:12 +0000 (UTC)
X-User: w.mak
X-Forwarded-For: 212.76.37.154
X-Remote-IP: localhost
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2246297
[ ukryj nagłówki ]KA-RAM-BA <k...@w...pl> napisał(a):
W żadnym samochodzie (może poza 126p) nie jest to normalny objaw.
We wszystkich, jakie znam "dorosłych" autach alternator się wzbudza
natychmiast po uruchomieniu silnika, z pełnym napięciem rzędu 14.0, typowo
14.4V, w mrozy do 14.6V.
Po długim "piłowaniu" starterem przez kilka SEKUND napięcie może być o kilka
dziesiątych wolta niższe ale bardzo szybko dochodzi do nominalnego.
Po dłuższej pracy, gdy alternator wraz z regulatorem ogrzeje się (przepływ
prądu, cieplejszy silnik) napięcie odrobinę spada (w zimę o ok 0.25V, w lato
ok 0.5V) bo regulatory napięcia mają kompensację termiczną.
W twoim aucie na początku całkiem nie ma ładowania, dopiero po kilku
minutach napięcie nagle podskakuje do prawidłowej wartości, tak jakby nagle
coś gdzieś odzyskało kontakt - jakiś przewód, szczotki wzbudzenia w
alternatorze albo element elektroniki w regulatorze.
Nie znam Megane, ale szansa, że coś takiego wymyślili Francuzi jest znikoma,
bo auto z tak pracującym alternatorem przy jeździe na krótkich dystansach
szybko miałoby pusty akumulator.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 11.01.10 22:22 Jarek
- 12.01.10 00:03 Wmak
- 12.01.10 00:04 kogutek
- 12.01.10 00:22 Waldek Godel
- 12.01.10 02:51 Piter
- 12.01.10 03:05 RoMan Mandziejewicz
- 12.01.10 08:53 KA-RAM-BA
- 12.01.10 09:18 Karolek
- 12.01.10 10:04 Nex@pl
- 12.01.10 11:20 KA-RAM-BA
- 12.01.10 11:33 J.F.
- 12.01.10 13:08 Nex@pl
- 12.01.10 13:15 Karolek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
Najnowsze wątki
- 2025-01-27 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-27 Kto ma PRAWNĄ rację? poseł KO mec. R. Giertych v. mec. B. Lewandowski
- 2025-01-27 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-27 Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- 2025-01-27 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2025-01-27 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-27 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-27 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-27 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-27 Kraków => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-26 Trump-2 JUŻ bardzo łaskawy [1_500 ułaskawień skazanych za Bidena za "Kawkę na Kapitolu"]