  • 41. Data: 2013-02-21 22:19:55
    Temat: Re: [praca] Wrocław
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    > Zgadnij czy dzialal? :)
    > Spore granty ida w bloto, zalamka...

    Nie wiem, jak jest gdzie indziej, ale u mnie na uczelni chyba nic nie
    powstało tak w stu procentach dobrze. Wydaje mi się, że studentom zależy na
    projekcie tylko do czasu obrony, a potem każdy idzie we własną stronę. Na
    projekt było kilkadziesiąt tysięcy złotych, co jednak okazało się kwotą zbyt
    małą i wiele rzeczy było zrobionych prowizorycznie. Ponadto w naszym
    przypadku profesor był tak zwanym "dobrym wujkiem", a nie managerem, który
    by to wszystko trzymał w garści. Po tym jak się już wszyscy obronili, to
    projekt umarł, bo młodszym rocznikom nie zależało na jego rozwijaniu;
    chcieli robić coś swojego od zera.

    R.

  • 42. Data: 2013-02-21 22:24:00
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Artur Miller" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    > u nas rekrutację prowadzą 2 osoby, jeden senior designer, drugi to system
    > architect.(...)

    Rany... a cóż to za szkaradne nazwy? Czyżby nasz kraj nie nazywa się już
    Polska i nie obowiązuje w nim urzędowo język polski? To nie USA, gdzie nie
    ma języka urzędowego... A może my jesteśmy formalnie 51 stanem USA? Albo
    prowincją "zamorską" Wielkiej Brytanii?

  • 43. Data: 2013-02-21 22:34:14
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    > Zreszta ... jak sam piszesz powyzej, pracownicy za 2000 byli do zdobycia

    Ja poszedłem na rozmowę nie mając pojęcia, ile płacą. Wcześniej dowiedziałem
    się, że mógłbym tam robić doktorat, więc to mnie zachęciło, żeby pójść -- na
    miejscu się dowiedziałem, że z tym doktoratem to niby można, ale niechętnie,
    bo oni chcą pracownika, który im zbuduje i oprogramuje sprzęt, a nie
    naukowca. W trakcie rozmowy dowiedziałem się, ile płacą -- to i tak dobrze,
    bo normalnie to kandydat na pracownika deklaruje, ile chce zarabiać, a firma
    nie wyjawia, ile płaci. Jak się dowiedziałem o proponowanej płacy, to
    jeszcze chwilę kurtuazyjnie porozmawiałem z panem i poszedłem do domu, nieco
    zdenerwowany, że znów musiałem się ubierać w garnitur, jechać pół miasta po
    nic.
    Jeszcze jedno -- mój rozmówca był trochę zirytowany tym, że "od pół roku
    szuka ludzi" i "na rynku nie ma specjalistów". Dodam jeszcze, że na rozmowę
    do nich miał iść mój kolega ze studiów (niezły programista od CUDA, która to
    technologia była wtedy dość świeża) -- jak się dowiedział o płacy, to
    wyjechał do Holandii do pracy w R&D znanej firmy (ale nie pamiętam już, co
    to za firma -- jeden z producentów telewizorów i ogólnie sprzęt RTV).

    R.

  • 44. Data: 2013-02-21 23:03:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 21 Feb 2013 22:34:14 +0100, Robbo napisał(a):
> [...]
    > bo normalnie to kandydat na pracownika deklaruje, ile chce zarabiać, a firma

    Robbo, ale nie narzekaj - trafiles w bardzo specyficzne miejsce, gdzie nie
    obowiazuja reguly rynkowe, ot - nisza nie wymagajaca dyskusji.
    Nie zaplaca pracownikowi nie wiadomo ile ... i bardzo dobrze, bo to w koncu
    z naszych podatkow placone.

> [...]
    > do nich miał iść mój kolega ze studiów (niezły programista od CUDA, która to
    > technologia była wtedy dość świeża) -- jak się dowiedział o płacy,

    No i kolega nie poszedl, a pan moze nadal uwazac ze na rynku nie ma
    specjalistow. Bo nie to ze ich pieniadze strasza, tylko po prostu sie nie
    zglaszaja !
    Zreszta jakbym chcial znalezc w kraju speca np od anten do Bluetooth, czy
    GPS, czy produkcji polprzewodnikow, to pewnie bym nie znalazl. Bo nie ma.

    > wyjechał do Holandii do pracy w R&D znanej firmy (ale nie pamiętam już, co
    > to za firma -- jeden z producentów telewizorów i ogólnie sprzęt RTV).

    Hm, ja tam znam jedna znana firme holenderska z tej branzy :-)

    J.

  • 45. Data: 2013-02-21 23:07:57
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Artur,

    [...]

    > w takim razie Espotel jest jakims ewenementem na polskim rynku pracy, bo i
    > szacunek jest, a półdarmowych staży nie ma :)
    > o zarobkach niestety nie mogę rozmawiac na zewnątrz firmy ...

    Ale ja Cię nie pytam o zarobki, odnieś się wreszcie do tego, co sam
    poruszyłeś, czyli sprawy płac w Polsce w porównaniu z innymi krajami:

    > dlaczego wciąż porównujesz polski rynek pracy z zachodnim?

    Bo jesteśmy krajem zachodu i mamy zachodnie ceny, czasem nawet wyższe.
    Zdziwiony?

    > ile zarabia programista w Chinach? ile w Indiach? ile na Ukrainie?

    A teraz sprawdź ceny.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 46. Data: 2013-02-21 23:52:44
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    > Bo jesteśmy krajem zachodu i mamy zachodnie ceny, czasem nawet wyższe.
    > Zdziwiony?

    A że Niemcy przyjeżdżają do Polskich salonów fryzjerskich, bo jest
    taniej? A na wakacje nad polskie morze?

    Artur daje cynk na tej grupie i pewnie ktoś chętny się pojawi. A
    maruderzy dyskutują nie wiadomo o czym i po co, byle ponarzekać. Proszę
    bardzo, następnym razem propozycja się nie pojawi i komuś przed nosem
    przejdzie oferta życia bo w ogłoszeniach zginęła w gąszczu innych śmieci.
    RoMan - masz na pewno dobrą pracę i dobre zarobki. Nie wszyscy mają taką
    wiedzę połączoną z inteligencją, dlatego zarabiają mniej. Niektórzy mają
    inteligencję, odpowiednie znajomości lub tupet i osiągają znacznie
    wyższe pensje. Jeszcze inni legalnie kradną itd. Weź więc na wstrzymanie.
    Ja też wcześniej na grupie mogłem narzekać, ale pracę zmieniłem i jestem
    z tego zadowolony.

    --
    Michał

  • 47. Data: 2013-02-22 00:45:52
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Michał,

    > A że Niemcy przyjeżdżają do Polskich salonów fryzjerskich, bo jest
    > taniej?

    Po dodaniu kosztu podróży? Śmiem wątpić... Niemcy to bardzo dziwni
    ludzie.

    > A na wakacje nad polskie morze?

    Jakby nie mieli własnego. Do Polski przyjeżdżają raczej biedniejsi
    Niemcy.

> [...]
    > bardzo, następnym razem propozycja się nie pojawi i komuś przed nosem
    > przejdzie oferta życia bo w ogłoszeniach zginęła w gąszczu innych śmieci.

    Nie żartuj.

    > RoMan - masz na pewno dobrą pracę

    Mam dobrą pracę.

    > i dobre zarobki.

    A na ten temat nie będę się wypowiadał publicznie. Napisze tak: na
    pewno są lepsze od cieciowania a to też w swoim życiu robiłem.

    > Nie wszyscy mają taką wiedzę połączoną z inteligencją,

    Mylisz mnie z kimś innym. Mam trochę wiedzy, dużo intuicji i może
    odrobinę inteligencji. Ale wiedza jest bardzo specjalistyczna i
    niewielu pracodawców szuka takich pracowników. Na pewno łatwiej o
    pracę przy systemach wbudowanych. A na to jestem za stary. Ba! Moje
    dziecko już niedługo będzie za stare. Ale on pracuje na poziomie
    abstrakcji, do którego ja nigdy nie dotarłem :(

    > dlatego zarabiają mniej.

    Ale nie w dziedzinie, o której tu mowa.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 48. Data: 2013-02-22 02:00:47
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Już nie pamiętam, czy to netto, czy brutto, ale powiedzieli mi, że to i
    > tak dużo dzięki temu, że pieniądze idą z grantu, bo profesor zarabia
    > niewiele więcej.

    Dobrze pamietasz :).

    > Nie wiem też czy to prawda, ale podobno w PAN-ie skończyło się
    > zatrudnianie na umowy na czas nieokreślony -- zaczęli zatrudniać do
    > konkretnego projektu (należy mieć nadzieję, że projekty będą nieustannie,
    > jeden po drugim).

    ZTCW tylko do grantow, ale wiesz -
    - konczy sie jakis 2-letni grant i zaczyna kolejny, np. 5-letni, itd.

  • 49. Data: 2013-02-22 02:04:51
    Od: "Q" <n...@s...org>

> [...]
    > na projekcie tylko do czasu obrony, a potem każdy idzie we własną stronę.

    To akurat nie jest dziwne, ale ja nie pisalem o studentach.
    To byl calkiem spory grant realizowany przez doktorantow
    i wyzej.
    I dupa.
    Bodajze w Niemczech zrobili takie cos i nawet niezle dziala,
    ale jest drogie.
    Nasze mialo byc tansze i bylo :).

  • 50. Data: 2013-02-22 08:01:16
    Od: "Artur Miller" <a...@i...pl>

    wiadomości news:9714968245$20130221230757@squadack.com...

    > Bo jesteśmy krajem zachodu i mamy zachodnie ceny, czasem nawet wyższe.
    > Zdziwiony?

    > A teraz sprawdź ceny.

    kraj zachodu, ale ludzie wschodu ... nie od dzisiaj wiadomo, ze Polacy
    wkurzają się dopiero, jak im ktos z butami do ogródka wlezie, powoli mozna
    nas ssać podatkami i nieskimi zarobkami i bedzie ok. Po prostu praca u nas
    kosztuje tyle ile kosztuje i to nie jest kwestia jednej firmy, czy jednej
    branży.

    zaraz napiszesz, ze "jednak szukasz jeleni". skoro tak, to jeleniami są
    wszyscy, ktorzy godzą się na pracę w PL.

    @