  • 11. Data: 2020-01-26 12:51:04
    Temat: Re: poznaj Zdziśka
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na pl.misc.samochody.prawo Shrek pisze tak:

    > Nie bardzo rozumiem... Rozwiniesz?

    ile system wytrzyma odszkodowania po 2.7mln?

    Reklamować to prawnik się może ale 2.7mln musi się skąds wziąć.

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 12. Data: 2020-01-26 13:23:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.01.2020 o 12:51, PiteR pisze:

    > ile system wytrzyma odszkodowania po 2.7mln?

    Postulujesz, żeby płacić OC a jak trzeba wypłacić to zaniżać?

    > Reklamować to prawnik się może ale 2.7mln musi się skąds wziąć.

    Mogli wypłacić normalnie - nikt im nie kazał lecieć w człona.

    Mam podobną sytuację - sądzę się z państwem. Jak wygram, to nie będę
    miał żadnych skrupułów, żeby wyciągnąć zaległą kasę (wynagrodzenie żony
    za cały okres pomiędzy jej zwolnieniem a prawomocnym wyrokiem) - mogli
    nie lecieć w chuja, a jak lecą to niech płacą. I w pompie mam że to z
    podatków. Za to płacę podatki, żeby państwo moich praw przestrzegało,
    jak nie to niech płacą. Podobnie z ubezpieczeniami - przecież kasy za
    darmo nie biorą.

    --
    Shrek

  • 13. Data: 2020-01-26 14:10:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 26 Jan 2020 00:10:19 -0800 (PST), Przemek Jedrzejczak
    napisał(a):
    > --I w tym miejscu mam mieszane uczucia, bo to chyba z naszych pieniedzy
    > :-)
    >
    > No i ? Chcieli przycebulic no i dostali kopa za 3 bańki ;-) ale
    > przekaz jest jasny: jeśli TU kombinuje brać papugę i to dobrego

    przekaz jasny jest inny - zawsze brac papuge, bo zawsze kombinuja :-)

    > żeby ich puścił w skarpetkach :-)

    Nie pusci. Podniosa skladki :-)

    > Ps niech ktoś wygoogla te TU jestem ciekaw kto błysnął intelektem ;-)

    W zasadzie dowolny ?

    J.

  • 14. Data: 2020-01-26 15:21:50
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-01-2020 o 12:40, PiteR pisze:

    > też chciałbym wiedzieć.
    >
    > chyba jak wezme kogoś na stopa do auta to może mnie pozwać o
    > odszkodowanie i rentę.

    Nie tylko na stopa.
    Jak weźmiesz dziecko czy żonę, to też może.

  • 15. Data: 2020-01-26 15:33:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 26 Jan 2020 11:40:53 GMT, PiteR napisał(a):

    > też chciałbym wiedzieć.
    > chyba jak wezme kogoś na stopa do auta to może mnie pozwać o
    > odszkodowanie i rentę.

    Ogolnie w zasadzie ryzyka chodzi o to, ze sprawca moze nie ponosic
    formalnej winy, a odszkodowanie sie nalezy.
    Np olej byl wylany na jezdni, i mimo predkosci 50 kierowca przejechal
    pieszego na chodniku.
    Albo dziecko wybieglo na ulice.

    Albo sedzia z podporzadkowanej wyjechal, a sedzia jest niewinny :-)
    Choc tu ciekaw jestem co z odszkodowaniem.

    Ale w szczegolach ... kto ciekawy niech czyta ... a potem sie zapisze
    na konsultacje prawne
    https://rf.gov.pl/vademecum-klienta/abc-ubezpieczen/
    Ubezpieczenia_komunikacyjne_OC__148

    Ale w KC art 436

    2. W razie zderzenia się mechanicznych środków komunikacji poruszanych
    za pomocą sił przyrody wymienione osoby mogą wzajemnie żądać
    naprawienia poniesionych szkód tylko na zasadach ogólnych.

    Również tylko na zasadach ogólnych osoby te są odpowiedzialne za
    szkody wyrządzone tym, których przewożą z grzeczności

    Zasady ogolne, czyli nie zasada ryzyka.

    No i tu mam watpliwosci - z autostopowiczem sie od razu umowic, ze
    zlotowke placi, czy absolutnie nie - bo to przewoz osob bedzie.

    J.

  • 16. Data: 2020-01-26 16:07:24
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-01-26 12:47, JDX wrote:

    > Już od dawna istnieją kancelarie, które specjalizują się w rąbaniu TU,
    > które próbują rąbać klientów. Aczkolwiek IMO najlepiej po prostu nie
    > kupować nieprzymusowych ubezpieczeń.

    Ale, że zapłacisz z własnej kieszeni?

  • 17. Data: 2020-01-26 16:09:20
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-01-26 14:10, J.F. wrote:

    > przekaz jasny jest inny - zawsze brac papuge, bo zawsze kombinuja :-)

    Musiałbyś dopłacić by prawnikowi opłacało się.

  • 18. Data: 2020-01-26 16:15:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.01.2020 o 09:10, Przemek Jedrzejczak pisze:

    > No i ? Chcieli przycebulic no i dostali kopa za 3 bańki ;-) ale przekaz jest jasny:
    jeśli TU kombinuje brać papugę i to dobrego żeby ich puścił w skarpetkach :-)

    Generalnie - z TU jak lecą w chuja, to należy iść do sądu. Tu akurat
    spawa była gruba więc walczyli, ale normalnie to wygląda tak, że
    dostajesz wycenę z dupy, idziesz do rzeczoznawcy i piszesz pismo
    procesowe. Chwilę po tym jak dostaną odpis z sądu idą na ugodę z ceną
    podaną przez rzeczoznawce - taki model biznesowy - po prostu liczą na
    to, że 90% klientów do sądu nie pójdzie.

    --
    Shrek

  • 19. Data: 2020-01-26 16:53:45
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2020-01-26 12:51, PiteR wrote:
    [...]
    > ile system wytrzyma odszkodowania po 2.7mln?
    >
    > Reklamować to prawnik się może ale 2.7mln musi się skąds wziąć.
    Jako że w tym biznesie wszystko opiera się na prawdopodobieństwie, to
    wytrzyma tyle, ile wynika z obliczeń przeprowadzonych przez aktuariuszy
    pracujących dla danego TU. A w obliczeniach muszą uwzględniać chyba
    wyższe kwoty, bo suma gwarancyjna każdego OC to jakieś 1 mln EUR na łeb
    przy czym 6 mln EUR na zdarzenie. A wiadomo, wartość oczekiwana (tzn.
    średnia) wypłaty jest z pewnością znacznie niższa, bo w końcu nie często
    ludzie giną bądź odnoszą bardzo poważne obrażenia. A odkupić komuś
    samochód za, powiedzmy, 1 mln zł - phi, co to było... Jakieś drobne. :-)

  • 20. Data: 2020-01-26 22:23:54
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na pl.misc.samochody.prawo J.F. pisze tak:

    > No i tu mam watpliwosci - z autostopowiczem sie od razu umowic, ze
    > zlotowke placi, czy absolutnie nie - bo to przewoz osob bedzie.

    Czyli warto nalegać, dać dychę przy wsiadaniu i na zakręcie otworzyć
    drzwi i wypaść.

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer