  • 61. Data: 2023-08-08 15:59:48
    Temat: Re: pozar elektryczny
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 08.08.2023 o 11:28, J.F pisze:

    > No ale nie musza wiedziec ktora bateria dokladnie w ktorym aucie.

    Ale oni chcą wiedzieć. Fabryka akumulatorów dostarcza baterie od nr 0xx
    do 9xx do montowni, a montownia samochodów wie, że do samochodu o
    numerze VIN jakimś tam wsadziła akumulator nr 666.

    > Wystarczy data dostawy.

    Im nie wystarcza.

    > ale ludzi skanujących widziałes?
    > A tu ich nie widac :-)

    Bo film miał pokazać roboty, a nie ludzi, poza tym na magazynie i na
    taśmie montażowej ważniejsze podzespoły są i tak skanowane.

  • 62. Data: 2023-08-08 16:24:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 8 Aug 2023 14:35:35 +0200, m4rkiz wrote:

    > a czemu miałoby tam służyć?
    >
    > ono jest kawałek wcześniej, wtedy kiedy bierze się rzeczy z magazynu i wypuszcza je
    na
    > montaż, jak nie będą się zgadzały to nigdzie nie pojadą

    I tam sobie zapisują co do którego trafi/ło ?

    > a różnych systemów wizyjnych masz po drodze od groma
    https://youtu.be/P7fi4hP_y80?t=496

    No fakt, wygląda jakby napis czytał.
    A po co - przeciez wszystko juz w magazynie sprawdzone? :-)

    A co jest w kolejnej operacji?
    To jest chyba inny detal niz ta skrzynka, ale przykladają, obracają,
    jakby nie pasował czy co?

    A co sie dzieje tu
    https://youtu.be/P7fi4hP_y80?t=29

    iskry lecą?

    J.

  • 63. Data: 2023-08-08 16:28:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 8 Aug 2023 14:37:49 +0200, m4rkiz wrote:

    > ale możesz wyjąć akumulator/łożysko/baterię i zastosować gdzie sobie tylko
    wymyślisz

    No ... byc może.
    Bo to jednak demontaż

    > potem auto uzupełnić innym podzespołem i używać albo zezłomować bez uzupełniania

    Bateria chwilowo chyba nie jest na liscie ważnych czesci,
    ale jak cie szrot obciązy za brakujące kg ...

    J.

  • 64. Data: 2023-08-08 16:44:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 8 Aug 2023 15:52:10 +0200, nadir wrote:

    > Indywidualny numer na kluczu i karcie do dorabiania. Ile jest kombinacji
    > wkładek to nie mam pojęcia.

    > Na ile dobre to nie wiem, bo nikt mi się jeszcze nie włamał, ale klucz
    > nie jest taki zwykły, bo nie idzie go dorobić u pierwszego lepszego
    > ślusarza, nawet jak masz ze sobą kartę kodową.

    > Wilka, ABUS, wiele firm tak ma.

    Akurat Wilka w wiekszosci mi wygląda na w miare zwykły zamek,
    gdzie byle ślusarz dorobiłby klucz bez karty ... gdyby mial klucz
    surowy. Nie ma, bo Wilka pilnuje dystrybucji.

    I ten surowy klucz nie wyglada na jakis trudny do dorobienia, ale to
    juz troche przekracza możliwosci "ślusarza od kluczy".

    Moze te "nawiercane" jakies lepsze.

    J.

  • 65. Data: 2023-08-09 22:02:41
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 08.08.2023 o 16:28, J.F pisze:

    > No ... byc może.
    > Bo to jednak demontaż

    nie, demontaż w myśl ustawy to rozebranie auta na części a nie wykręcenie
    jednej\kilku
    części - przecież to brak lub awaria jakiegoś podzespołu może być przyczyną dla
    którego
    decydujemy się na złomowanie, po tym jak naprawa okazała się niemożliwa lub niecelowa

    ogólnie pojęcie demontażu dotyczy tylko pojazdów wycofanych z eksploatacji

    czyli wymontowanie sobie czegoś i zezłomowanie z dopłatą za brakujące kilogramy
    powinno
    być legalne, chyba że w grę wchodzą inne przepisy niż art 5 ustawy o recyklingu
    pojazdów
    wycofanych z eksploatacji - w praktyce nie słyszałem nawet w opowieściach

    > Bateria chwilowo chyba nie jest na liscie ważnych czesci,
    > ale jak cie szrot obciązy za brakujące kg ...

    maksymalna ustawowa stawka to 10 złotych za kg, zwykle góra 2
    stacja demontażu ma obowiązek przyjąć każdy pojazd

  • 66. Data: 2023-08-09 22:30:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 9 Aug 2023 22:02:41 +0200, m4rkiz wrote:

    > nie, demontaż w myśl ustawy to rozebranie auta na części a nie wykręcenie
    jednej\kilku

    A od ilu czesci sie liczy demontaż ?

> [...]
    niecelowa

    > ogólnie pojęcie demontażu dotyczy tylko pojazdów wycofanych z eksploatacji

    Elektryk bez baterii nie pojedzie :-)

    > czyli wymontowanie sobie czegoś i zezłomowanie z dopłatą za brakujące kilogramy
    powinno

    Ta doplata jest "do".
    Jaka jest praktyka złomiarzy, to nie wiem.

    > być legalne, chyba że w grę wchodzą inne przepisy niż art 5 ustawy o recyklingu
    pojazdów
    > wycofanych z eksploatacji - w praktyce nie słyszałem nawet w opowieściach

    Na razie nie było potrzeby, ale kto wie, jak sie rozwinie :-)

    Chocby - samochod to odpad niebezpieczny. Jest zakaz składowania
    odpadów. I co z taką baterią zrobisz? :-)

    > maksymalna ustawowa stawka to 10 złotych za kg, zwykle góra 2
    > stacja demontażu ma obowiązek przyjąć każdy pojazd

    Musza byc wszystkie istotne czesci, o ile dobrze pamietam.
    Baterii pewnie jeszcze nie ma na liscie istotnych.

    J.

  • 67. Data: 2023-08-10 08:07:22
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    I dorobiłeś kolejny klucz na podstawie samej karty, bez klucza?

    -----

  • 68. Data: 2023-08-10 08:09:17
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Daj spokój, dwie-trzy fotki telefonem (np. położysz na blacie w jakiejś szatni lub
    przez szybę okna) i drukarka 3D.
    A później się ludzie dziwią...

    ----

  • 69. Data: 2023-08-10 08:23:49
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    To dlaczego nie umieją wystarczającej liczby Leosiów i podobnych naprodukować?
    Sama ręczna robota i klepanie?
    Czy na etapie projektu polega?

    -----

  • 70. Data: 2023-08-10 16:22:28
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 10.08.2023 o 08:07, ąćęłńóśźż pisze:
    > I dorobiłeś kolejny klucz na podstawie samej karty, bez klucza?

    Klucz+karta. Chociaż może i są warsztaty, którym wystarczy jedno lub
    nawet żadne z dwóch?