  • Data: 2013-06-30 19:40:00
    Temat: Re: poszukuję elektronika do współpracy [inteligentny dom]
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 30 Jun 2013 19:03:00 +0200, Irek N. napisał(a):
    > A mnie zastanawia sens takiego mocno myślącego domu. Nie jestem pewien,
    > czy w życiu codziennym jest to lepsze niż klasyczny układ, gdzie
    > wszystko jest pod ręką.

    Poki jest pod reka, bo jak duzy dom i wiele pokoi to juz nie.
    Ale owszem - biegac z notebookiem, zeby sobie swiatlo w pokoju
    wlaczyc, juz po 10 kliknieciach ... no dobra, sa telefony, sa tablety
    :-)

    > Czy ktoś naprawdę potrzebuje wiedzieć jaka jest wilgotność czy
    > temperatura?

    Wiedziec to nie musisz - ustawiles 22C 35% i taka ma byc :-)

    Tu sie przydaje "inteligencja" innego rodzaju - np dopuszczenie zmian,
    zeby nie grzac w kwietniu bez potrzeby, choc jest 21C, albo nie
    chlodzic w lipcu poki nie bedzie 25C. Czy np okna otworzyc zamiast
    klimatyzatora - bo powietrze dzis zimne.

    > Temperaturą na zewnątrz może się przydać, tak samo jak
    > wiatr i opady, ale i tak chyba wolał bym zaglądnąć przez okno.

    Oj, ja len jestem i to mnie potrafi zgubic :-)
    wstaje, wygladam, fajnie jest, a jak wychodze to pada :-)

    > Wymyśliłem na ten moment, że fajnie może być w firmie zrobić
    > inteligentne wejście oraz wyjście (w znaczeniu jak wychodzę, to dostanę
    > raport czy wszystko jest pozamykane, pogaszone - jak nie to tak się
    > stanie, osobę zamykającą odprowadzi światło, zamknie na koniec
    > bramę/szlaban i tyle).

    O widzisz, i mozna pojsc dalej - okna zamykasz jednym przyciskiem.
    Przyda sie tez jak burza przyjdzie.
    Wychodzisz - rolety sie opuszczaja. A moze nawet glowny zawor wody
    zakreca, bo znam dwa przypadki zalania. Ewentualnie inteligentnie -
    zawor sie zakreca jak dom w trybie "nikogo nie ma", a woda plynie.
    Komputer sprzezony z wodomierzem, pranie pozwoli dokonczyc :-)

    itd, itp. Miejsce do innowacji jest. Ale trzeba myslec o wygodzie.

    Albo nie myslec - robic, reklamowac, sprzedawac, zanim sie napaleni
    klienci skoncza, to conieco sie zarobi :-)

    J.