  • 121. Data: 2015-11-23 13:05:39
    Temat: Re: postarzanie nie poplaca
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Bez problemów mogliby zagwarantować, gdyby zapewnili właściwe
    > chłodzenie. Ale na to nie zgodzą się księgowi.

    Jakiekolwiek są przyczyny, to jednak nie gwarantują.
    Kupując więc taką lampę zakładam czas użytkowania 2 lata
    i pod taką wartość liczę opłacalność zakupu.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 122. Data: 2015-11-23 13:14:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w
    Pan J.F. napisał:

    >Od dawna postuluję to rozwiązanie, nawet na tej grupie. Niechby nawet
    >w sumie dwukrotnie wyższej. Koszty logistyczne to usprawiedliwiają.

    Koszta logistyczne dotycza tez gotowego wyrobu.

    To zrobi tak, ze pralka ma 4 podzespoly, kazdy kosztuje pol pralki ...

    >Ale powinny być dostępne wszystkie części. Składać nie się nie opłaci
    >(tak jak za komuny ludzie składali samochody z części), ale nie
    >opłaci
    >się też cwaniactwo producenta w postaci wyceniania drogo cześci
    >psujących
    >się i tanio tych trwałych.

    Tez srednio, bo co - myslisz, ze mu te tanie wykupia, a drogie dorobia
    sami ?

    J.

  • 123. Data: 2015-11-23 13:18:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    J.F. wrote:
> [...]
    >żywotne nie są. Według gwarancji/ustawy mają przeżyć 2 lata.
    >A piszą o dekadach trwałości, choć zagwarantować nie chcą. :-)))

    Ale to nie tylko LEDy. Bardzo duzo wyrobow tak ma.

    ALe jest postep - jesli towar ma zadeklarowana dluzsza trwalosc, to
    odpowiedzialnosc sprzedawcy z tytulu niezgodnosci z umowa wydluza sie
    do tego okresu.

    >Ale co to właściwie zmienia?

    O tyle, ze nie bedzie sie pralka psula po 25 miesiacach, tylko po 61.
    A dodajac rozsadny margines ze strony producenta - to po 80.
    7 lat ... starczy.

    J.

  • 124. Data: 2015-11-23 13:22:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Tylko nie mów mi, ze wierzysz w te brednie w postarzanie
    >i celowanie producenta na awarie po gwarancji... :-)

    Tak a propos - naped CD czy juz raczej DVD. Zawieszenie soczewki
    zrobione na jakims zalamanym kawalku plastiku.
    Jak myslisz -duzo wytrzyma ?
    Nie urwalo sie ... ale kto jeszcze plyty uzywa.

    Drukarki - teraz czesto silniki DC z impulsatorem zamiast krokowych.

    Postep, czy licza na szybkie zuzycie szczotek ?
    Bo silniki szczotkowe, nie zadne BLDC.

    J.

  • 125. Data: 2015-11-23 13:23:21
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Dariusz Dorochowicz" <dadoro@_wp_._com_> wrote in message

    > Owszem, ciekawe. Na szczęście nie muszę się tłumaczyć.

    No jasne że nie - tłumaczyć nie musisz, bo wszystko jasne:
    Z fałszywych założen każdą bzdurę można logicznie wyprowadzić.

  • 126. Data: 2015-11-23 13:29:40
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "sundayman" <s...@p...onet.pl> wrote in message

    > Jedno mi się przypomniało.
    > Kiedy rozpowszechniła się informacja, jak w iPodzie wyjmienić sobie
    > baterię, Apple zmieniło śrubeczki normalne na "nieodkręcalne".

    Nie ma śrubeczek nieodkręcalnych!
    Zmienili z łebków z gwiazdką czteroramienną (JIS) na pięcioramienne.
    I chwilę później mogłeś u Chinczyka na eBay'u kupić takie śrubokręty
    za 50 centów. Jak ktoś chce to nie ma tu dla niego trudności...
    Zresztą to nie nowość - w moim Macbooku z 2009 roku akumulator jest
    przykręcony śrubami z trójramienną gwiazdką. Też mam taki śrubokręt.
    I też kosztował grosze na eBay'u.

  • 127. Data: 2015-11-23 13:31:23
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > ALe jest postep - jesli towar ma zadeklarowana dluzsza trwalosc, to
    > odpowiedzialnosc sprzedawcy z tytulu niezgodnosci z umowa wydluza sie do
    > tego okresu.

    Jasne, ale one nie mają zadeklarowanej trwałości, tylko "up to". :-)

    > O tyle, ze nie bedzie sie pralka psula po 25 miesiacach, tylko po 61.
    > A dodajac rozsadny margines ze strony producenta - to po 80.
    > 7 lat ... starczy.

    Przy 5 efekt jest, ale 3 różnicy jakościowej do 2 nie robi.
    Oba są osiągalne technicznie, ale dekady już się chyba łatwo
    w sposób przewidywalny osiągnąć nie da. Gęsta elektronika jest
    po prostu nietrwała, zwłaszcza w SMD. Opornik przewlekany ma
    wbudowane dwie sprężynki elegancko radzące sobie z naprężeniami
    wynikającymi z cyklu termicznego, a gdzie ma się rozprężyć/skurczyć
    0603? IMHO do awarii nawet nie trzeba ROHS. :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 128. Data: 2015-11-23 13:34:54
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Jesteś naiwny jak dziecko :)
    >
    > Oglądałem film dotyczący telewizorów samsunga.

    I wierzysz we wszystko co obejrzysz? To kto jest ten naiwny?

    > Kiedy na skutek masowych usterek kondensatorów telewizory padały po
    > gwarancji , zgłaszano problem koncernowi żądając napraw.
    >
    > Które były możliwe - bo kondensatory były typowe.
    >
    > W reakcji Samsung zmienił projekt i zastosował kondensatory, które jak się
    > zepsują, są nie do zdobycia.
    > Akcja - reakcja.

    W tej historii coś mi bardzo śmierdzi...
    Samsung stosuje kondensatory i Samsung nie mógł ich potem zdobyć
    więc nie dało się żądać od Samsunga napraw? Przemyśl to sobie...

    > Gra idzie o miliony USD. Tu nie ma sentymentów.
    > Oczywiście - nie wszyscy stosują takie metody - i są duże firmy, które nie
    > stosują (albo mniej) celowego postarzania.

    Według mnie to celowe postarzanie jest tylko w Waszych głowach.

  • 129. Data: 2015-11-23 13:36:39
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek" <f...@f...com> wrote in message
> [...]
    > kupiłem pralkę. Pierwsza awaria po 9 latach, wymieniłem szczotki, pralka
    > ruszyła, cieszyłem się jak dziecko. W 10 roku użytkowania padła grzałka,
    > wymieniłem - znowu cieszyłem się jak dziecko, że tak łatwo można naprawić.
    > Pół roku po tym padły łożyska w bębnie. Bęben klejony, wymiana
    > nieopłacalna.
    > Przed awarią łożysk i tak była w planie wymiana na nowszą i lepszą ale
    > stara miała pójść jako zapasowo-gspodarcza.
    > Została oddana do utylizacji przy zakupie nowej. Pozostał mega niesmak z
    > oddania za darmo sprzętu, fakt uszkodzonego, ale jednak przecież o

    Uszkodzenie sprawia że sprzęt miał zerową wartość.
    Nie wiem co to za ekonomia której Ty używasz do liczenia wartości :-)

    > Używam jeszcze 10 letni, w pełni sprawny tv crt. W planach jest wymiana na
    > lcd.... i co też mam go oddać za darmo??

    Nie, myślę że powinieneś zapłacić za jego utylizację.

  • 130. Data: 2015-11-23 13:38:55
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Pawel "O'Pajak"" <o...@g...pl> wrote in message
    > podobnie jak niskiej emisji CO2 w procesie spalania paliw, gdy kazdy kto
    > chemii w podstawowce nie przespal, wie jaka ilosc CO2 powstanie ze
    > spalenia okreslonej ilosci paliwa.

    Wymagają niskiej emisji w procesie jeżdzenia, a więc ma to dopingować do
    obniżania zużycia paliwa a nie do zaniżania stosunków stechiometrycznych.