    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: postarzanie nie poplaca
    Date: Tue, 24 Nov 2015 13:24:37 +0100

    Pan Pszemol napisał:

    > O ile zakładasz spalanie stechiometryczne, a przecież nigdy
    > nie jest takie.

    Nie wiem co by mogło oznaczać "spalanie stechiometryczne", ale
    realcja chemiczna zawsze taka jest. Najwyżej może być tak, że
    obok dominującej reakcji spalania prowadzącej od węglowodorów
    do wody i dwutlenku węgla, zachodzą też poboczne, których
    produktami są tlenek węgla, sadza, czy coś jeszcze innego.
    Ale te w końcu też mają się dopalić gdzieś w katalizatorze,
    a z rury ma lecieć woda sodowa w postaci gazowej.

    > Absolutnie nie ! Odchyłka aktualnego stosunku składu mieszanki
    > od składu idealnie stechiometrycznego zmienia się w czasie
    > jazdy i zależy od wielu, wielu czynników, a więc nie takie proste.

    Skład mieszanki to już w ogóle nie ma wpływu na takie rzeczy.
    Nadniarowy tlen ze zubożonej mieszanki po prostu przechodzi
    nieruszony do gazów wydechowych. Reakcje chemiczne są te same,
    nie ma co mieszać stechiometrii do procesów fizycznych.

    > Generalnie wszystko to jest proste jak metr sznurka w kieszeni :-)

    Niektórzy jednak starają się go trzymać tam na szpulce, w formie
    uporządkowanej.

    Jarek

    --
    Jeden jest rytm, jeden rytm, jeden jest węgiel i tlen
    Zwykłą losu koleją, praca, posiłek i sen