eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikapostarzanie nie poplacaRe: postarzanie nie poplaca
  • Data: 2015-11-24 16:43:56
    Temat: Re: postarzanie nie poplaca
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Hello Jarosław,

    Tuesday, November 24, 2015, 1:24:37 PM, you wrote:

    >>> Faktem jednak jest, że z litra benzyny jest zawsze tyle samo
    >>> dwutlenku węgla. Ile dokładnie, nie chce mi się teraz liczyć.
    >> O ile zakładasz spalanie stechiometryczne, a przecież nigdy
    >> nie jest takie.
    > Nie wiem co by mogło oznaczać "spalanie stechiometryczne", ale
    > realcja chemiczna zawsze taka jest. Najwyżej może być tak, że
    > obok dominującej reakcji spalania prowadzącej od węglowodorów
    > do wody i dwutlenku węgla, zachodzą też poboczne, których
    > produktami są tlenek węgla, sadza, czy coś jeszcze innego.

    Ano właśnie. Dlatego pilnuje się składu mieszanki, żeby był
    stechiometryczny :P

    > Ale te w końcu też mają się dopalić gdzieś w katalizatorze,
    > a z rury ma lecieć woda sodowa w postaci gazowej.

    Jak będzie za mało lub za dużo powietrza, to oprócz azotu, CO2 i wody
    sodowej pojawi się jeszcze albo tlenek węgla i niedopałki węglowodorów
    albo tlenki azotu. Dlatego musi być stechiometryczne.

    >>> Więc czy się opisze samochód w litrach (benzyny) na setkę,
    >>> czy w kilogramach (CO2) też na setkę -- na jedno wychodzi.
    >>> Przeliczenie równie proste, co z centymetrów na cale.
    >> Absolutnie nie ! Odchyłka aktualnego stosunku składu mieszanki
    >> od składu idealnie stechiometrycznego zmienia się w czasie
    >> jazdy i zależy od wielu, wielu czynników, a więc nie takie proste.
    > Skład mieszanki to już w ogóle nie ma wpływu na takie rzeczy.
    > Nadniarowy tlen ze zubożonej mieszanki po prostu przechodzi
    > nieruszony do gazów wydechowych. Reakcje chemiczne są te same,
    > nie ma co mieszać stechiometrii do procesów fizycznych.

    Ależ jest naruszone - nadmiar tlenu na katalizatorze łączy się z
    azotem i masz problem.

    >>> Chyba że podawanie gramów węgla na kilometr jest amerykańskim
    >>> pomysłem -- to by było logiczne, bo tam zużycie paliwa podaje się
    >>> w milach z galona, więc wzajemne relacje nie są takie proste.
    >> Generalnie wszystko to jest proste jak metr sznurka w kieszeni :-)
    > Niektórzy jednak starają się go trzymać tam na szpulce, w formie
    > uporządkowanej.


    --
    Best regards,
    RoMan
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: