  • Data: 2011-09-03 12:43:02
    Temat: Re: porzadek metod w module
    Od: p...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    > Zahaczyłbym o "paradygmat", bo zaczynamy się poruszac gdzieś pomiędzy

    > obiektowy a ... jakims innym.

    > Nie jest to wielki grzech (chyba) i w realnym programowaniu występuje,

    > ale teoretycy pewnie by się krzywili.

    > Dla mnie OOP i programowanie modułowe/modularne itd ... realizują bardzo

    > stare i uniwersalne postulaty izolacji, separacji, ukrywania

    > implementacji (i wiele innych). Sa w tym podobne, konkurują, uzupełniają

    > się a zarazem do pewnego stopnia wykluczają.

    > Zapewnienie postulatów z grupy 'izolacji' oboma ujęciami jednocześnie

> [...]

    jesli ktos chce odniesc pojecie systemu modulowego do
    czegos konkretnego to moze to byc klasyczny c:

    lista plikow .c z ktorych kazdy jest kompilowany do
    odpowiedniego pliku .obj

    (zarowno plik .c jak i .obj nazywam modulem, bo jest modulem,
    .c jest sourcem dla modulu a .obj jego binarka)

    .obj lacza sie miedzy soba przy pomocy externow (ale
    w ogolnosci nie kazdy z kazdym i tworzy to swoisty
    'rozgałęziak' system modulowy)

    nie mam doswiadczen z powaznym ukladaniem takich
    systemow w duzej skali (a bardzo mnie to ciekawi) -
    pojedyncze projekty jakie pisalem to poki co skala
    co najwyzej 30-40 modulow (kazdy modul ma u mnie
    zwyczajowo kilkaset do tysiaca pareset lini)

    fajnie by bylo zajac sie zastanawianiem nad
    organizacją wiekszych systemow np po kilka tysiacy lub
    kilkadziesiat tysiecy modulow :]

    ciekawym czy pojawilaby sie na tym poziomie jakas nowa
    warstwa posredniosci (organizacji) - poki co nie mam
    pojecia