  • Data: 2011-09-03 11:07:37
    Temat: Re: porzadek metod w module
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-09-03 10:27, m...@t...pl pisze:

    > W przypadku metod ważne są ich nazwy i "przestrzenie
    > dostępu". Jeśli język wspomaga metody polimorficzne,
    > to nazwy są szczególnie ważne. Kolejność ich to
    > drugorzędna sprawa, może być ważna ale w małym stopniu.
    >
    > Natomiast organizacja modułów, np. ich nazwy i położenie w
    > podkatalogach to kluczowa sprawa w dużych projektach.

    Zahaczyłbym o "paradygmat", bo zaczynamy się poruszac gdzieś pomiędzy
    obiektowy a ... jakims innym.
    Nie jest to wielki grzech (chyba) i w realnym programowaniu występuje,
    ale teoretycy pewnie by się krzywili.

    Dla mnie OOP i programowanie modułowe/modularne itd ... realizują bardzo
    stare i uniwersalne postulaty izolacji, separacji, ukrywania
    implementacji (i wiele innych). Sa w tym podobne, konkurują, uzupełniają
    się a zarazem do pewnego stopnia wykluczają.

    Zapewnienie postulatów z grupy 'izolacji' oboma ujęciami jednocześnie
    (OO i modułowym), stosuje się w praktyce, ale jakoś ... dziwne jest. Na
    pewno trzeba sporo dopowiedzieć co do naszej konwencji itd.