  • 61. Data: 2021-01-13 21:24:27
    Temat: Re: pora na nieRyzena.
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 13.01.2021 o 20:32, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
    /.../
    > No i właśnie, jak padnie dysk w składaku z Allegro czy jakimś poleasingowcu, to co
    robisz
    > dalej? Odsyłasz sam dysk czy całość do naprawy, bo komputer plombowany, a gwarancja
    > dotyczy CAŁEGO komputera i sprzedawca samego dysku nie weźmie?
    > Smok sobie zakłada nowy dysk, instaluje system i pracuje dalej czekając na wymianę.

    Tzn mam oddzielną gwarancję ale na wszystko od jednej firmy. Jak komp
    padnie w sensie większa awaria to całego oddaję i nie mogą zrzucić winy
    na sprzęt firm trzecich albo drugich.

  • 62. Data: 2021-01-13 21:32:01
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 13 Jan 2021 21:22:42 +0100
    doszła do mnie wiadomość <5fff5692$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
    od Smok Eustachy <s...@w...pl> :

    >Nie do końca szemranych. Amso jest OK,

    Nie miałem na myśli Amso, tylko składaczy z Allegro.

  • 63. Data: 2021-01-13 21:32:25
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    poleasingowców
    > lub składaków z szemranych firm człowiekowi, który chce nówki z oddzielnymi

    ja nie w temacie, ale ostatnio coś jest o morsowaniu, było o byciu
    weganem, a wcześniej o studiowaniu prawa. nic nam do tego. Smok zapytał
    - dostał odpowiedź, ze nowe sie nie opłaca. co nie ma wpływu na to, na
    co on wyda SWOJE pieniądze. JAk dla mnie w tym momencie dyskusja powinna
    się zakończyć. ale smok zaczyna przekonywać, że ta opinnia jest błędna,
    gdyż... i lecą argumenty z dupy. opinia jest dobra, ale można jej nie
    brać pod uwagę. 2+2 zawsze będzie 4, nawet jak ktoś o tym nie wie.
    druga sprawa jest taka, ze ja wskazuje inne możliwości, daję wskazówkę-
    nie rozwiązanie. a smok traktuje to nie jako zachętę do szukania i
    myślenia, tylko jak bym ja był sprzedawcą i wystawiał konkurencyjna
    ofertę. Ty teraz też tak podszedłeś do tematu. smok powinien
    zatelefonować i zapytać czy może kupić ten kompurer, ale bez dysku za to
    z 16 gigami. wtedy nic nie będzie trupem. będzie starocią, ale czekam na
    argument: w którym momencie dla Smoka nowy i3 będzie korzystniejszy
    (pomijam +10% szybkości) niż stary i7.

    ToMasz

  • 64. Data: 2021-01-13 21:58:39
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 13.01.2021 o 21:32, ToMasz pisze:

> [...]
    > co on wyda SWOJE pieniądze. JAk dla mnie w tym momencie dyskusja powinna
    > się zakończyć. ale smok zaczyna przekonywać, że ta opinnia jest błędna,

    Bo jest. Polizingowiec wychodzi ok 1500zł z dodatkowym wkładem np. w
    stere RAMY DDr3 a nówka 2000.
    na to kontry ni ma.

> [...]
    > zatelefonować i zapytać czy może kupić ten kompurer, ale bez dysku za to
    > z 16 gigami. wtedy nic nie będzie trupem.

    I dysk muszę dokupić za 400zł. 379 dokładnie.

    będzie starocią, ale czekam na
    > argument: w którym momencie dla Smoka nowy i3 będzie korzystniejszy
    > (pomijam +10% szybkości) niż stary i7.

    Lepsza integra i szybsze pamięci.

  • 65. Data: 2021-01-13 22:40:24
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    ToMasz

  • 66. Data: 2021-01-13 22:46:30
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 13.01.2021 o 22:40, ToMasz pisze:

> [...]
    Czyli kontry ni ma.

  • 67. Data: 2021-01-14 00:08:58
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-01-13, Smok Eustachy <s...@w...pl> wrote:
    > /..../

    > 1000zł za kompa - 100zł za brak dysku = 900zł

    Te 1000zł wynikają nie z tego, że równie wydajny dostaniesz polizingowy,
    a bardziej z tego, że przy wymaganiach, które wcześniej podałeś,
    najpewniej nie potrzebujesz tak wydajnego. O ile na pamięci bym nie
    oszczędzał, to już cpu z połową passmarka tego I3 pewnie byłby więcej
    niż wystarczający.

    --
    Marcin

  • 68. Data: 2021-01-14 00:59:51
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-01-13, Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid> wrote:
    > Przepraszam, ale zaczyna mnie irytować to wciskanie trupiarni, znaczy
    > się poleasingowców lub składaków z szemranych firm człowiekowi, który
    > chce nówki z oddzielnymi gwarancjami

    No bo Smok racjonalizuje, a racjonalizowanie przy braku konsensusu ma to
    do siebie, że przyciąga kontrargumenty. Dyskusja jak każda inna, nie ma
    się co irytować. Generalnie nikt mu nie chce przecież zaszkodzić.

    Zmodernizowałem we wrześniu dwie maszyny z wymianą cpu, ramu, dysków na
    nvme, nówki (poza jednym cpu) wszystko, zmieniłem w jednym grafikę z GTX
    1050 na GTX 1660 super (bo mi Flight Simulator ledwie dychał) i prawdę
    mówiąc nie mam efektu łoł. No ale przechodziłem z FX-8350 na Ryzeny 5
    3600 i 7 1700, nie z Athlona 64 X2. Bez bicia przyznam, że było to
    wszystko średnio racjonalne.

    Z drugiej strony, na codzień robię (Internet, biuro) na nisko-TPD
    celeronach/pentium (passmarki 800-1500), z 8-16GB ramu, jakimś dyskiem ssd
    i jestem mega zadowolony. Smok chciałby pograć, więc to odpada, ale jest
    właśnie kupa polizingowców ze słabszymi cpu i odpowiednią ilością
    poamięci do których można dołożyć grafikę i zamknąć wszystko w ca połowie
    ceny, to dlaczego tego nie polecić?

    Jakby Smoku powiedział, lubię nowe i dlatego chcę, chcę też coś o
    standardowej gwarancji... z czymś takim trudno polemizować, a można
    spokojnie zrozumieć.

    --
    Marcin

  • 69. Data: 2021-01-14 01:05:46
    Temat: Re: pora na Ryzena.
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 08.01.2021 o 19:30, Smok Eustachy pisze:
    Zestaw na Ryzenie econo.

    3200GE + płyta na chipsecie B450 Stwierdziełm, że mi to wystarczy a
    najwyżej kiedyś jak już dokupię grafe to wymienię proce za parę lat.

    Vega 8 podobno jest znacznie lepsza niż ten Intel UHD 630, tak wychodzi
    w różnych testach.
    Ale w passmarku wcale nie jest zbytnio lepsza?

    Niezdecydowany jestem tera

    A integry w polizingowcach nie mają startu do tej Vegi w ogóle.

    UWAGA: MAmszyna ma niskie wymagania minimalne bo ma jakieś opcje starego
    renderowania, wyłaczenia cieni itp. Ale jak się powłącza nowe bajery to
    wymagania ma.

    A ten Radeon 1600 AF?

    Radek 3200 GE kosztuje 550 i płyta do niego 330.

  • 70. Data: 2021-01-14 01:50:18
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    /..../
> [...]
    > właśnie kupa polizingowców ze słabszymi cpu i odpowiednią ilością
    > poamięci do których można dołożyć grafikę i zamknąć wszystko w ca połowie

    Nie da się. 1500 wyjdzie.