  • 11. Data: 2018-11-22 15:08:25
    Temat: Re: pomysły na wykorzystanie anten ferrytowych
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 22.11.2018 o 14:39, Queequeg pisze:

    > 1 mW na obciążeniu 1 kOm w odległości 9 km od nadajnika. Zastanawiam się,
    > co można tym zasilić.
    >
    > Ciekawe czy to podpada pod kradzież energii ;)
    >
    > W sumie kiedyś zrobiłem urządzenie grające, które zadowalało się
    > zasilaniem 82 uW (5x fotodioda BPW34 pod lampką -- 47 uA @ 1,75 V).
    > To bym z 1 mW dwanaście takich zasilił ;)

    Przypominam, że odbiorniki kryształkowe działały bez zasilania - cała
    energia pobierana była z anteny.

    A kilka kilometrów od masztu w Konstantynowie to podobno łańcuch od
    krowy potrafił grać pierwszy program radia...

    MJ

  • 12. Data: 2018-11-22 18:15:57
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 22.11.2018 o 10:45, Piotr Gałka pisze:

    > Tylko czy energia zużyta na wytworzenie ustrojstwa nie będzie większa od
    > pozyskanej.
    > P.G.

    Budujemy farmy słoneczne i wiatrowe, jeździmy elektrycznymi samochodami
    wypchanymi kilogramami metali ziem rzadkich itd itp. - wszystkie te
    wynalazki też podobno więcej nas kosztują energii niż jest z tego
    pożytku, więc jak sobie dla zabawy owinę drut wokół ferryta, którego w
    innym przypadku wywaliłbym do śmietnika, to sądzę że planeta na tym nie
    ucierpi.

    Jakub Rakus

  • 13. Data: 2018-11-22 18:17:51
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 22.11.2018 o 00:24, HF5BS pisze:

    > Trafo bym zrobił.

    Niby można, ale obwód magnetyczny jakiś taki słaby, większość powietrze
    dookoła.

    Jakub Rakus

  • 14. Data: 2018-11-22 18:34:38
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 22 Nov 2018 18:15:57 +0100, Jakub Rakus napisał(a):

> [...]
    > pożytku, więc jak sobie dla zabawy owinę drut wokół ferryta, którego w
    > innym przypadku wywaliłbym do śmietnika, to sądzę że planeta na tym nie

    Wszystko prawda ale skąd wziąłeś te kilogramy metali ziem rzadkich to ni
    h... nie kumam. A nawet gramów :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 15. Data: 2018-11-22 20:04:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jakub Rakus" napisał w wiadomości grup
    >Czy da się zrobić z tego coś konstruktywnego, co będzie jakąś
    >elektroniką, a nie instalacją artystyczną upamiętniającą radio
    >analogowe w erze DABów? Czy taki pręt to tylko na antenę się nadaje i
    >koniec?

    DCF juz wymieniono ... ale tak mi przyszlo do glowy - wykrywacz kabli
    w scianie.
    Z pradem, lub bez ...

    J.

  • 16. Data: 2018-11-22 20:55:15
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-11-22 o 14:39, Queequeg pisze:

    > 1 mW na obciążeniu 1 kOm w odległości 9 km od nadajnika. Zastanawiam się,
    > co można tym zasilić.
    > (...)

    To na jednym ferrycie.
    Ale zrobić jakąś większą instalację synfazową, podobną do słynnego "Oka
    Moskwy" i można spokojnie ładować Teslę ;)
    A spokojnie zostanie jeszcze energii na podgrzewanie jakiegoś zacieru z
    ziemniaków czy żyta :)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 17. Data: 2018-11-22 21:04:21
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 22.11.2018 o 20:04, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Jakub Rakus"  napisał w wiadomości grup
    >
    > DCF juz wymieniono ... ale tak mi przyszlo do glowy - wykrywacz kabli w
    > scianie.

    Mam taki. Black&Decker.

    P.P.

  • 18. Data: 2018-11-23 00:07:07
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Michał Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

    > Przypominam, że odbiorniki kryształkowe działały bez zasilania - cała
    > energia pobierana była z anteny.

    To racja, tylko antena odpowiednio większa.

    Ciekawostka: https://www.youtube.com/watch?v=lMuJKsUjD_o

  • 19. Data: 2018-11-23 10:11:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
    ust.no1...

    >To racja, tylko antena odpowiednio większa.

    Ale moc z anteny dipolowej zalezy od jej skutecznosci, a wiec stosunku
    jej dlugosci do dlugosci fali.

    Wiecej sie wydoi na 30 cm z pobliskiego BTS niz na 10m druta z Solca ?

    A moze by tak sciany obstawic i na wifi sasiada jechac ?

    >Ciekawostka: https://www.youtube.com/watch?v=lMuJKsUjD_o

    Gadajace rosliny ? :-)

    Ale co to jest - bo wyglada mi jak izolator z Gabina - czyzby to byl
    maszt nadawczy ?

    J.

  • 20. Data: 2018-11-23 10:14:23
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 22.11.2018 o 20:55, Adam pisze:

> [...]
    > Moskwy" i można spokojnie ładować Teslę ;)
    > A spokojnie zostanie jeszcze energii na podgrzewanie jakiegoś zacieru z

    Wprawdzie to drut był długości ok 60 - 100m, ale spokojnie dioda
    świecąca się świeciła, jeszcze taka stara produkcji CEMI. Na Woli
    odbiornik detektorowy grał na głośnik 2 program, a w nocy strasznie
    wchodziły zagraniczne stacje. Nie pamiętam, na pewno ponad 10 mA
    zmierzyłem. Dioda świeciła stabilnie, nie było migania widać.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl