  • Data: 2018-11-22 10:01:50
    Temat: Re: pomysły na wykorzystanie anten ferrytowych
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 20.11.2018 22:22, Jakub Rakus wrote:

    > Czy da się zrobić z tego coś konstruktywnego, co będzie jakąś
    > elektroniką, a nie instalacją artystyczną upamiętniającą radio analogowe
    > w erze DABów? Czy taki pręt to tylko na antenę się nadaje i koniec?

    Zawsze mnie zastanawiało, czy dałoby się takim (większym) pręcie
    ferrytowym zrobić względnie mobilną antenę do odbioru SAQ oraz innych
    stacji pracujących na VLF. Jako alternatywę dla sporych anten ramowych
    na to pasmo. Tylko pewnie uzwojenie wyszłoby dość spore. :)

    Drugi pomysł (który został już wymieniony) to antena do odbioru sygnału
    DCF77. Bo obecnie dostępne fabryczne moduły mają maleńkie antenki,
    mniejsze niż w dawnych radiach kieszonkowych.