  • Data: 2009-06-26 07:26:52
    Temat: Re: pompka wodna
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    R wrote:

    > Cześć Spece od prądu
    >
    > mam pytanie może spotkaliście się z jakąś małą pompką wodną najlepiej
    > zasilaną bateriami o jakimś małym poborze W.
    >
    > Powiem od razu do czego, chciałbym zrobić poidełko dla kota taką mini
    > fontannę, ale nie chciałbym żeby ciągnęła 40W ;-), cel jest taki, żeby
    > woda tylko pluskała, wydajność takiej pompki jest nie istotna, filtr
    > węglowy zawsze można dodać, takie gotowe urządzenie kosztuje ponad 100zł i
    > nie jest specjalnie urokliwe ani designerskie, a chciałbym zrobić coś
    > oryginalnego.

    na 12V sa pompki do wody do przyczep kempingowych. kiedys zazynalem
    najtansza jaka moglem dostac (~20 ziko zdaje sie) jako chlodzenie wodne do
    kompa, dziala juz od 4V. pisalo na niej ze na 12V tylko 15 minut mozna
    pompowac, ale na 6V dzialala non stop ponad rok. pozniej cos sie w niej
    zepsulo, chyba lozyska bo 'stracila moc' (ale krecila sie dalej) a ja
    zmienilem koncepcje podtrzymania zasilania pompki (a raczej dorobilem sie
    sterty zezlomowanych ups'ow z trapezoidem na wyjsciu ;) i zmienilem na
    akwariowa 220V.

    p.s.
    podejrzewam ze idzie dosta/wyciagnac ze zlomu samochodowego uzywane o wiele
    taniej