  • Data: 2012-03-13 14:18:57
    Temat: Re: pompa uziemienie
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <t...@s...com> napisał w wiadomości
    news:jjlv4o$1dv$1@srv.cyf-kr.edu.pl...

    > A na zewnątrz?

    To zależy, z którego obwodu będzie ono zasilane, czym zabezpieczone, a
    ponadto jakie gniazda bedą obok.
    Póki co, to tego nie wiemy i bez oględzin fachowca trudno jest doradzać.
    Autor wątku ma znikome pojęcie o elektryczności, dlatego bezpierczniej
    bedzie jak obejrzy to fachowiec na miejscu. Samo wbicie szpilki (uziomu)
    wymaga odpowiedniego sprzętu, którym raczej nie dysponuje autor wątku, bo są
    to dość drogie rzeczy (ciężki młot udarowy z udarem conajmniej kilkanaście
    dżuli to koszt minimum 1,5-2 tys. zł + pobijak, który kosztuje kilka stów).
    Do tego trzeba jeszcze zmierzyć oporność tego uziomu, czyli trzeba
    dysponować miernikiem oporności uziomu (od 2 tys. zł w górę).
    Niestety wykonanie takie, jakie sobie wymyślił autor wątku, czyli wkopanie
    kawałka przewodu, można porównać umieszczenia tego przewodu do doniczce.
    Będzie podobne prawdopodobieństwo, że zadziała.
    Mam nadzieję, że autor wątku załapał moją ironię w odpowiedzi z dużą donicą
    z marketu ;)
    Dlatego też jestem powściągliwy z udzielaniem tu jakichkolwiek porad, a już
    tym bardziej z poradami typu "wykonaj układ TT", z którymi nierzdako mają
    problemy nawet elektrycy pracujacy w tym zawodzie wiele lat.