  • 71. Data: 2020-09-07 10:10:28
    Temat: Re: pomoc.
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-09-06 o 16:55 +0200, cef napisał:
    > Błędy typu zgubione ogonki czy przestawiony przecinek lub jego brak
    > gdzieś tam
    > raz na jakiś czas są zupełnie akceptowalne i zrozumiałe.

    Przecinki i spacje są do przełknięcia. Mnie to irytuje tylko to losowe
    wciskanie enterów w tekście. :)

    Mateusz

  • 72. Data: 2020-09-07 10:12:10
    Temat: Re: pomoc. Ortograficzni rasiści.
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Monday, September 7, 2020, 2:49:17 AM, you wrote:

    > Bo ona jest królowa a nie król :-)
    > Ona przyzwyczajona do swojej pisowni, inny sie nazywa np Sznajder czy
    > Miller - ale te z umlautami to mnie interesuja.
    > W czasach pióra i papieru zaden problem, ale jak to wpisac w PESEL czy
    > rozne proste bazy danych sprzed 30-20 lat ?

    Nie było problemu. Mazovia nie ruszała niemieckich liter.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 73. Data: 2020-09-07 10:15:21
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-09-07 o 09:36 +0200, cef napisał:

    > Ale dobrze, że została taka opcja. Znacznie wygodniej
    > mi wstawić ue/ae/oe/ss niż przeskoczyć na inna klawiaturę/kodowanie.

    U mnie wystarczy ALT+[ a potem a/u/e/o: äüëö
    To tak nie działa wszędzie? Dead keys to przecież wynalazek stary jak
    świat.

    Mateusz

  • 74. Data: 2020-09-07 10:41:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..

    >Nie było problemu. Mazovia nie ruszała niemieckich liter.

    Mazovia to nie jedyny system kodowania.
    A chocby ten Pesel - on chyba na jakims Riad zaczynal.

    J.

  • 75. Data: 2020-09-07 11:07:58
    Od: "Frakon" <j...@t...pl>

    Użytkownik "Mateusz Viste" <m...@x...invalid> napisał w wiadomości

    > Mnie to irytuje tylko to losowe
    > wciskanie enterów w tekście. :)

    > Mateusz

    Co to znaczy "wciskanie enterów" ?

  • 76. Data: 2020-09-07 11:14:38
    Od: collie <c...@v...pl>

    W poniedziałek, 7.09.2020 o 00:14, RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Na komputerze
    > pomaga korekta a w czasach, gdy pisałem na maszynie pomagała...
    > konieczność przepisania całej strony.

    A gdzie tam, były buteleczki-korektorki z białym czymś - na wzór
    buteleczek z pędzelkiem do malowania paznokci - i tym czymś zamalowywało
    się błędną literę, czy wyraz. Po wyschnięciu, pisało się drugi raz. Były
    też białe papierki-przebitki, które przykładało się w miejsce błędnej
    litery i przybijało właściwą.

  • 77. Data: 2020-09-07 11:31:56
    Od: cef <c...@i...pl>

    > U mnie wystarczy ALT+[ a potem a/u/e/o: äüëö
    > To tak nie działa wszędzie? Dead keys to przecież wynalazek stary jak
    > świat.

    Dla mnie niepraktyczne - szybciej wpiszę te literki.
    W cytatach i tak sieczka, bo kodowanie nie zawsze dobre.

  • 78. Data: 2020-09-07 11:37:07
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Może przyzwyczajenie, jeśli na co dzień Jarek pisze w języku, w którym
    > ta spacja ma być? Ew. komputer mu ją dodaje, bo takie ma ustawione
    > locales? A może po prostu lubi?

    No pisał przecież, że ze spacją mu ładniej wygląda zdanie.
    Czyli esteta, może jednak da się z czasem przekonać,
    że poprawność też jest ładna.

    > Z innych rzeczy o
    > które jestem czasem krytykowany, to nagminne używanie myślnika zamiast
    > spacji - a ja tak lubię i już.

    Zarejestrowałem Ciebie jako raczej poprawnie piszącego :-)

    > J.F. lubi te swoje spacje - i cóż z tego? Taki urok, można polubić albo
    > ignorować. Krzywdy nikomu nie robi, a zmieniać człowieka na siłę to
    > zwyczajny faszyzm - od tego mamy żony, a nie grupy dyskusyjne.

    Przyzwyczajam się, ale walkę z tym będę zawsze wspierał.
    Kropla drąży skałę.

  • 79. Data: 2020-09-07 11:42:08
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Przecinki i spacje są do przełknięcia. Mnie to irytuje tylko to losowe
    > wciskanie enterów w tekście. :)

    Owszem kończę czasem zdanie po kropce enterem.
    Robię to odruchowo po takiej liczbie znaków gdzie mniej więcej czytnik
    sam by zawijał.
    Coś jak ta wajcha w maszynie do pisania przesuwająca wiersz do góry.
    Ale tylko czasami coś się z tym później dzieje - tzn u mnie
    przed wysłaniem i w wysłane wygląda normalnie, tylko
    coś po drodze formatuje ten tekst i linijki się łamią.
    Nie rozumiem tego.
    Jak zrozumiem, to pewnie przestanę to robić.

    PS
    Ale to chyba i tak lepiej niż jedna linijka jak u Zenka.

  • 80. Data: 2020-09-07 11:43:57
    Temat: Re: pomoc drogowa
    Od: K <n...@e...com>

    On 04/09/2020 07:01, J.F. wrote:
    > jak czlowiekowi stanie auto gdzies w Polsce ... to gdzie szukac pomocy ?
    >
    > Google zostaje, czy bylo se kupic assistanse ?
    >
    > J.

    W poprzednim aucie mialem assistance na EU i raz sie przydalo jak sie
    membranki w pompie wysokiego cisnienia w Z22YH poddaly.

    W akutalnym nie mam, planowalem dokupic jak sie gwarancja skonczy ale do
    tej pory tego nie zrobilem. Jak nie zapomne to zrobie przed kolejnym
    wyjazdem za granice na wszelki wypadek. Im auto mlodsze tym koszt nizszy.