  • Data: 2020-09-06 13:15:29
    Temat: Re: pomoc. Ortograficzni rasiści.
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-09-06 o 12:06, Frakon pisze:
    > Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Rzecz względna . Jednym przeszkadza , innym nie przeszkadza .
    > Podobnie z wieloma innymi rzeczami .
    > Spacja pomaga , bo oddziela i wyraźnie podkreśla , że jest to zdanie
    > pytające .

    Nie jest względna. Jest bezwzględna, zasady są jasno określone.

    Rzecz względna, to jak dwie baby gadają o kolorze gaci - czy jest
    zielonkawy, czy seledynowy.

    Natomiast błędy czy to interpunkcyjne, czy ortograficzne kłują po
    oczach. Zamiast czytać tekst, człowiek próbuje odfiltrować błędy.

    Wydawało mi się, że szkoła podstawowa jest obowiązkowa dla wszystkich.
    Nie wiem, jak można było skończyć podstawówkę bez znajomości ortografii.
    Rozumiem, że można zapomnieć niektóre rzeczy, ale człowiek inteligentny
    po zwróceniu uwagi naprawia błąd.
    Jednak to dotyczy, niestety, chyba tylko ludzi nieco bardziej
    rozgarniętych od przysłowiowej "blądynki".

    --
    Pozdrawiam.

    Adam