  • 1. Data: 2009-04-16 20:24:49
    Temat: [tech] pomiary cylindra i dobór tłoka
    Od: Marek B <r...@n...net.pl>

    Witam
    Nadszedł czas na wymianę tłoka więc się zabrałem do demontażu bo i
    kompresja nie taka i oleju nieco ubywa w silniku.

    Rozglądając się za tłokiem natknąłem się na różne jego wymiary, np.:
    77.96 mm- Nominał
    77.97 mm- (+0.01)
    77.98 mm- (+0.02)

    Pytania:
    1.czym mierzyć?
    2.jak mierzyć cylinder, w którym miejscu?
    3.jaki powinien być luz w crf'ce?
    4.może jeszcze jakieś porady o których dobrze wiedzieć?

    --
    pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2009-04-16 21:56:26
    Temat: Re: [tech] pomiary cylindra i dobór tłoka
    Od: Arni <a...@N...SPAM>

    Marek B pisze:
> [...]
    > kompresja nie taka i oleju nieco ubywa w silniku.
    >
    > Rozglądając się za tłokiem natknąłem się na różne jego wymiary, np.:

    cos mi wyglada na to ze to grupy selekcyjnie jednego rozmiaru bo na
    szlif to powinny byc skoki co zdaje sie 0,25 mm (rzad wielkosci, nie
    konkretny wymiar)

    > Pytania:
    > 1.czym mierzyć?

    czujnikiem zegarowym - średnicówką

    > 2.jak mierzyć cylinder, w którym miejscu?

    pod progiem na górze, na srodku i na dole, wzdłuz i w poprzek silnika (6
    pomiarów

    > 3.jaki powinien być luz w crf'ce?

    nie wiem, nie mam serwisówki. DO CB 650 podaja luz 0,01-0,05, 0,1 to
    granica do remontu

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

  • 3. Data: 2009-04-16 23:57:07
    Temat: Re: pomiary cylindra i dobór tłoka
    Od: Odys <o...@t...pl>

    > 4.może jeszcze jakieś porady o których dobrze wiedzieć?

    skocz do pierwszego lepszego zakładu gdzie szlifują cylindry to ci
    fachowo pomierzą zarówno cylinder jak i tłok i powiedzą czy jest owal
    czy nie.
    Będziesz wtedy wiedział na pewno jakich części potrzebujesz.