  • 1. Data: 2010-03-06 09:50:21
    Temat: pomiar temperatury
    Od: bdronka <b...@p...gazeta.pl>

    Witam.

    Chce zmierzyc temperature na zewnatrz - jednak w sloncu czujnik nie
    wskazuje za dokadnych pomiarow (o kilka stopni wiecej, latem kilkadziesiat)
    Czy ktos rozwiazal podobny problem?

    Ja mysle tak: umiescic czujnik w puszcze, w niej otwory, wiartak ktory
    bedzie dmuchal na czujnik powietrze..jednak moze ktos ma lepszy pomysl...?

    pozdrawiam!

  • 2. Data: 2010-03-06 10:12:03
    Temat: Re: pomiar temperatury
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Sat, 06 Mar 2010 10:50:21 +0100, bdronka napisał(a):

    > jednak moze ktos ma lepszy pomysl...?

    Termometry meteorologiczne umieszcza się tradycyjne w "gołębniku" malowanym
    na biało. Musisz zrobić właśnie cos takiego. Ogólnie czym lepsza izolacja
    od nasłonecznienia (biały kolor, zacienienie dodatkowe, lustrzany połysk
    itd) i czym lepszy kontakt z powietrzem (otwory na przewiew, otwarta
    przestrzeń, wymuszony obieg) tym lepiej.
    --
    Jacek

  • 3. Data: 2010-03-06 11:08:02
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 6 Mar 2010 11:12:03 +0100, Jacek Maciejewski wrote:

> [...]
    >itd) i czym lepszy kontakt z powietrzem (otwory na przewiew, otwarta
    >przestrzeń, wymuszony obieg) tym lepiej.

    Teraz wyglada to tak
    http://www.ambientweather.com/rmyorash.html

    i chyba srebrnych nie lubia.

    J.

  • 4. Data: 2010-03-06 14:27:03
    Od: bdronka <b...@p...gazeta.pl>

    W dniu 06.03.2010 12:08, J.F. pisze:

    > Teraz wyglada to tak
    > http://www.ambientweather.com/rmyorash.html
    >
    > i chyba srebrnych nie lubia.
    >
    > J.

    wszystko ladne, ale jaka cena!

  • 5. Data: 2010-03-06 21:41:06
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

> [...]
    > itd) i czym lepszy kontakt z powietrzem (otwory na przewiew, otwarta
    > przestrzeń, wymuszony obieg) tym lepiej.

    Można kupić taką budkę gotową:
    http://www.jerzyratman.com/BUDKAB1.html

    Ważne też jest jej ustawienie, pomiary powinny być wykonywane na
    wysokości ok. 2m ponad gruntem (czyli odpada umieszczeni np. na balkonie
    na 10 piętrze). Wszystko oczywiście zależy od tego, jak miarodajne
    wyniki chcemy uzyskać.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/