  • 1. Data: 2016-04-22 20:27:37
    Temat: pomiar prądu- niby proste, ale....
    Od: JS <b...@p...onet.pl>

    Witam,

    Płyta szarpie szczytowo ok.3A prądu w 200msek paczkach impulsów
    rozłożonych co ok. 1 sek. Projektant testów zażyczył sobie, żeby mierzyć
    prąd średni. Wszystkie mierniki jakie mam, mają co najmniej 3 pomiary na
    sekundę i odczyt na nich szaleje. Macie jakiś pomysł poza pomiarem
    wartości szczytowej i przeliczeniem przez całkę z wykresu na
    ocyloskopie? Chciałbym to mierzyć szybko i bez analizy komputerowej.

    Pozdrawiam
    JS

  • 2. Data: 2016-04-22 20:42:06
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Miernik ze wskazowka.

  • 3. Data: 2016-04-22 21:55:42
    Temat: Re: pomiar prądu- niby proste, ale....
    Od: JS <b...@p...onet.pl>

    > Miernik ze wskazowka.

    Też fruwa.....

  • 4. Data: 2016-04-22 22:36:39
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Termoelektryczny watomietrz. Napiecie znane to latwo go bedzie wyskalowac.

  • 5. Data: 2016-04-23 20:25:14
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 22.04.2016 o 20:27, JS pisze:
> [...]
    > wartości szczytowej i przeliczeniem przez całkę z wykresu na
    > ocyloskopie? Chciałbym to mierzyć szybko i bez analizy komputerowej.

    Kondensator za miernikiem równolegle do zasilania płyty.
    O b. dużej pojemności.

  • 6. Data: 2016-04-24 16:36:00
    Od: JS <b...@p...onet.pl>

    > Kondensator za miernikiem równolegle do zasilania płyty.
    > O b. dużej pojemności.

    Myślałem o filtrze LC za miernikiem, ale z szacunków wychodzi mi, że C
    powinien mieć ze 3F a dławik też niezłych gabarytów.

    pozdrawiam
    JS

  • 7. Data: 2016-04-25 09:32:42
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-04-23 o 20:25, t-1 pisze:

    > Kondensator za miernikiem równolegle do zasilania płyty.
    > O b. dużej pojemności.

    W jakim celu?

  • 8. Data: 2016-04-25 11:47:10
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 25.04.2016 o 09:32, Uzytkownik pisze:

    > W jakim celu?

    Magazynowania energii a tym samym jej uśredniania na mierniku.

  • 9. Data: 2016-04-25 12:15:02
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 24.04.2016 o 16:36, JS pisze:

    > Myślałem o filtrze LC za miernikiem, ale z szacunków wychodzi mi, że C
    > powinien mieć ze 3F a dławik też niezłych gabarytów.

    Tak mi się wydawało.
    Więc tylko super-kondensatory.
    Ale maja niestety b. niskie napięcia pracy i trzeba by użyć kilka w
    szeregu więc rozwiązanie raczej nierozsądne.

    To może nie całkować całego prądu tylko jego małą część?
    A to w ten sposób, że użyć bocznika, powiedzmy o spadku napięcia 200mV
    (zazwyczaj minimalny zakres miernika napięcia) i mierzyć napięcie za
    odpowiednio dobranym układem RC podpiętym do bocznika.
    Myślę, że setki mikrofaradów pojemności wystarczą a rezystor najlepiej
    równy rezystancji wejściowej miernika.

  • 10. Data: 2016-04-25 13:33:29
    Od: v...@g...com

    użytkownik t-1 napisał:

    > Tak mi się wydawało.
    > Więc tylko super-kondensatory.

    Zamienić prąd na ciepło i mierzyć różnicę
    temperatury między powiedzmy rezystorem
    a resztą. RMS znaczy się. Na piechotę
    albo dobrać gotowy układ, są takie.