  • 41. Data: 2015-03-10 11:07:28
    Temat: Re: pomiar prądu na płytce za pomocą hallotronu
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2015-03-10 o 10:06, ww pisze:

    > Do czego w takim razie są te układy skoro wszystko im przeszkadza ?

    Dla pomiaru prądu przemiennego stałe pole magnetyczne ziemi nie ma
    większego znaczenia.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 42. Data: 2015-03-10 11:08:31
    Od: Mario <m...@...pl>

  • 43. Data: 2015-03-10 11:42:41
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    ww wrote:

    > Witam. Czy ma ktoś doświadczenie z pomiarem prądu za pomocą hallotronu ?

    Ja mam dobre doświadczenia, tylko uważaj na jedno: one są z samej
    zasady działania wrażliwe na pole magnetyczne i to nie tylko to, które
    chcesz zmierzyć. Przyłóż magnes neodymowy do hallotronu i sam zobacz. :-)

    To może nic nie znaczyć albo być przyczyną tragedii -- sam oceń.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 44. Data: 2015-03-10 12:06:56
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > powinienes dorzucic pierscionek z ferromagnetyka, ale to sie skomplikuje.

    Hej, to ma być samoróba? Przeciez jest masa gotowych modułów do
    tego służących, choćby ACS712 (ale w przeżycie prądu zwarciowego
    nie wierzę...), ACS758 ("prędzej pęknie Ci serce..."), WCS1800
    z izolacją, LEMy...

    > Moze po prostu napiecie dlugosci sciezki zmierzyc ?

    Duży prąd - duże straty, a napięcia różnicowe mikroskopijne
    i bardzo blisko napięcia szyn zasilających. Nietrywialne.
    Hallotron zwalnia od myślenia. ;-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 45. Data: 2015-03-10 13:35:46
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    W dniu 10-03-15 o 10:47, ww pisze:

    > Dokładnie. A najlepiej mniej.
    Nie wiem jakie są stawki stróżów nocnych (dziennych), ale wynika z tego,
    że wyżej się ich szacuje niż elektroników...:-)))).

  • 46. Data: 2015-03-10 13:38:07
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    W dniu 10-03-15 o 11:42, Piotr Wyderski pisze:

> [...]
    > chcesz zmierzyć. Przyłóż magnes neodymowy do hallotronu i sam zobacz. :-)
    >
    > To może nic nie znaczyć albo być przyczyną tragedii -- sam oceń.

    To tak samo jak gwóźdź w gniazdku 220V albo stosunek pciowy...

  • 47. Data: 2015-03-10 13:49:16
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2015-03-10 o 13:35, Dupek Żołędas pisze:

    > Nie wiem jakie są stawki stróżów nocnych (dziennych), ale wynika z tego,
    > że wyżej się ich szacuje niż elektroników...:-)))).

    Ciekawe wnioski.

  • 48. Data: 2015-03-10 13:51:50
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ww,

    > Ciekawe wnioski.

    Na to wychodzi.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 49. Data: 2015-03-10 14:12:12
    Od: Mario <m...@...pl>

    > Nie wiem jakie są stawki stróżów nocnych (dziennych), ale wynika z tego,
    > że wyżej się ich szacuje niż elektroników...:-)))).

    Stawki stróżów (w ogłoszeniach o pracy) to 3-5 zł. Jak się elektronik
    wyrobi z tematem w pól godziny to ma stawkę 4-6 razy większą niż stróż.
    Nie jest źle.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 50. Data: 2015-03-10 14:26:17
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mario,

    > Stawki stróżów (w ogłoszeniach o pracy) to 3-5 zł. Jak się elektronik
    > wyrobi z tematem w pól godziny to ma stawkę 4-6 razy większą niż stróż.
    > Nie jest źle.

    Tutaj ten temat trwa już drugi dzień. A chodzi o kilka PLN.

    --
    Best regards,
    RoMan