  • 31. Data: 2014-02-25 14:16:41
    Temat: Re: pomiar odcinkowy
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup

    >A czasami najlepszym i najtańszym rozwiązaniem nie będzie jazda z
    >przepisową prędkością?

    Zalezy jak kto wycenia swoj czas.

    Patrzac na drogi ... wielu woli byc pare minut wczesniej niz nie
    ryzykowac mandatu.

    Zreszta mowie - zacznij przestrzegac przepisow, to ci zaraz postawia
    wieksze ograniczenia :-)

    J.

  • 32. Data: 2014-02-25 14:25:15
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 25 lutego 2014 14:16:41 UTC+1 użytkownik J.F napisał:

> [...]
    >
    > ryzykowac mandatu.
    >

    > Zreszta mowie - zacznij przestrzegac przepisow, to ci zaraz postawia

    Przy odcinkowym pomiarze przelicznik jest bardzo niekorzystny bo minuta może
    kosztować z 500 złotych.

  • 33. Data: 2014-02-25 14:26:14
    Od: anacron <a...@a...pl>

    > Można by ewentualnie próbować oślepić kamery jakimś mocnym źródłem
    > światła IR, które by zakłóciło pracę układu automatycznej ekspozycji.

    One pracują na F >= 5.6, aby wszystko w kadrze było wyraź ne. Mocne
    źródło obok tablic powoduje refleksy uniemożliwiające odczyt tablicy (w
    teorii). Na zdjęciu z FR mojego auta 6 diodek IR w DVR spowodowało brak
    możliwości rozpoznania twarzy :P

    --
    anacron
    aba/

  • 34. Data: 2014-02-25 14:27:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości
    Jakub Witkowski wrote:
> [...]

    Tak czy inaczej - tablica jak szklo odblaskowe - odbija swiatlo w
    kierunku zrodla.
    Czyli lampa przy kamerze uzyska swietny obraz, a oswietlenie ogolne
    niewiele jej zaszkodzi.

    >ten obraz tablicy to efekt obróbki zdjęcia... system wyszukuej gdzie
    >jest
    >tablica i stara sie tak ustawić parametry krzywych aby widać było
    >numery.

    normalnie to filtr Seidela ( a moze Seidelfilter), ktory kieruje pare
    % swiatla w bok, dzieki czemu obok przeswietlonego oryginalu jest
    widoczna kopia tablicy.
    Ale w tych kamerach moze byc inaczej.

    >imho nei trzeb aoswietlac tablicy tylko walić lampą IR prosto w
    >obiektyw tak aby automatyka kamery podciągneła poziom naswietlanai do
    >takiego poziomu aby tablice i reszta znikły w szumach,

    Moze byc trudno, jak widac odblask tablicy wszystko przebija. ale to w
    swietle blyskowym.

    >być może rozwiązaniem byłby solidny laser IR o dużej mocy który by
    >uszkodził trwałe przetwornik ;-)

    Nieglupia mysl.

    Mozna tez pomyslec od falszywej tablicy z diod IR - nic nie widac, a
    kamera widzi co innego :-)

    No i na allegro jakies naklejki na literki sa - niby czarne, golym
    okiem nic nie widac, a flasha odbijaja.

    J.

  • 35. Data: 2014-02-25 14:37:12
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Pawel O'Pajak <o...@g...pl> wrote:

    > Rozczaruje, robilem proby z LEDem IR o mocy 5W, czyli po byku. Jak
    > zaswieci w obiektyw, to rzeczywiscie oslepi, ale drobna odchylka i
    > pozostaje widoczna mala plamka...

    A próbowałeś jakoś rozproszyć to światło?

    http://motogof.tumblr.com/

  • 36. Data: 2014-02-25 14:45:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Przy odcinkowym pomiarze przelicznik jest bardzo niekorzystny bo
    >minuta może kosztować z 500 złotych.

    Jeszcze bardziej niekorzystny jest przy zwyklych radarach, gdzie pare
    sekund (na hamowanie i rozpedzanie) tez moze cie kosztowac 500 :-)

    J.

  • 37. Data: 2014-02-25 15:07:06
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2014-02-25 14:07, Marek Dyjor pisze:

    > ten obraz tablicy to efekt obróbki zdjęcia...

    "4. Dlaczego na zdjęciu z fotoradaru tablica rejestracyjna jest widoczna poniżej
    miejsca, w którym powinna normalnie się znajdować?

    W przypadku stosowania lampy błyskowej bardzo często następuje ,,prześwietlenie"
    tablicy rejestracyjnej. Dzieje się tak z powodu
    ich bardzo dużej refleksyjności. Aby temu zaradzić stosowany jest filtr pryzmatyczny.
    Jego zasada działania jest podobna
    do lusterka wstecznego posiadającego funkcję nieoślepiania przez pojazdy jadące z
    tyłu. W wyniku jego działania wszystkie
    części pojazdów charakteryzujące się dużą refleksyjnością będą widoczne na zdjęciu
    podwójnie i będą przesunięte względem siebie.
    Drugie odbicie będzie widoczne na zdjęciu bez efektu oślepiającego.
    "

    Źródło: Zurad.

  • 38. Data: 2014-02-25 15:10:46
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2014-02-25 14:16, J.F pisze:

    > Zreszta mowie - zacznij przestrzegac przepisow, to ci zaraz postawia wieksze
    ograniczenia :-)

    To by musieli zacząć (prawie)wszyscy.

    Ergo: ci co jeżdżą przepisowo to pasożyty żerujące na przekraczających prędkość ;)

  • 39. Data: 2014-02-25 15:14:36
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2014-02-25 14:37, Adam Wysocki pisze:

    > A próbowałeś jakoś rozproszyć to światło?

    Rozbity albo zamalowany obiektyw w kamerze nieźle rozprasza... ;)

  • 40. Data: 2014-02-25 15:16:19
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Koziołek" <k...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:530bbbae$0$2356$65785112@news.neostrada.pl...

    > A podgrzane do np. czterdziestu stopni jakąś sprytną spiralką będą tak samo
    > czytelne? W nocy temperatury są niższe, nie będzie białej plamy?

    A wiesz, że podczerwień też ma podzakresy i filtry, które odcinają to co nie
    potrzebne. Słońce też emituje podczerwień i jakoś białych plam nie ma. :-)

    J.