  • 21. Data: 2012-01-11 23:07:05
    Temat: Re: polsprzeglo
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Wed, 11 Jan 2012 14:07:35 +0100, Stefan wrote:

    > No coz, nie ucza tego na nauce jazdy :D A pytam sie bo slyszalem opinie
    > ze hamowanie na polsprzegle nie zuzywa go wcale 'bardziej'.

    Nie ma tak - praca sprzęgła w pozycji innej niż całokiwte wysprzęglenie
    albo zasprzęglenie powoduje że strony tarczy trą o docisk i zamach.
    A jak trą, to się to wszystko grzeje i zużywa.

    Do regulowania prędkości w dół służą hamulce, w górę gaz, można też hamować
    silnikiem - sprzęgło w żaden sposób nie służy do regulowania prędkości
    samochodu.

  • 22. Data: 2012-01-12 00:53:48
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Tomasz Pyra

    > Do regulowania prędkości w dół służą hamulce, w górę gaz, można też
    > hamować silnikiem - sprzęgło w żaden sposób nie służy do regulowania
    > prędkości samochodu.

    A co zrobić, jak na 1 biegu już ryczy, a na 2 jeszcze nie chce jechać? ;)

  • 23. Data: 2012-01-12 00:54:02
    Od: "G Nowak" <g...@g...com>

    > Karzdy ma tysionc niutufff!!1 Szczegulnie po czipsie!!!1jeden

    Jak to mowia "you made my day". LOL ;)

    --
    Pozdr

  • 24. Data: 2012-01-12 00:55:09
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-01-11, to <t...@i...pl> wrote:

    > A co zrobić, jak na 1 biegu już ryczy, a na 2 jeszcze nie chce jechać? ;)

    Naprawic samochod?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 25. Data: 2012-01-12 01:02:05
    Od: to <t...@i...pl>

    begin AZ

    > Naprawic samochod?

    Sporo diesli ma strasznie krótką jedynkę, w efekcie przy pewnej prędkości
    nie da się w zasadzie jechać, bo na 1 są już dość wysokie obroty, z kolei
    na dwójce są poniżej minimalnych dla ecu, który sam przyspiesza.

  • 26. Data: 2012-01-12 11:39:15
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-01-12 01:02, to pisze:
> [...]
    > nie da się w zasadzie jechać, bo na 1 są już dość wysokie obroty, z kolei
    > na dwójce są poniżej minimalnych dla ecu, który sam przyspiesza.

    Konkretnie. Jaka to prędkość i jaki samochód.

  • 27. Data: 2012-01-12 12:32:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-01-12 01:02, to pisze:
    > begin AZ

    >Konkretnie. Jaka to prędkość i jaki samochód.

    Tak mowiac szczerze to wszystkie, tylko troche inaczej.
    Dosc typowa roznica przelozen miedzy 1 a 2 to 1:2, czyli jak auto na 2
    ma 850 rpm, to na 1 ma raptem 1700, a chocby nawet i 2000 - to ciagle
    nie jest duzo.

    Tylko ze na 1 sie bardzo nieprzyjemnie jezdzi - polaczenie z silnikiem
    "za sztywne", auto za bardzo reaguje na gaz, szarpie.
    Z kolei na 2 minimalna predkosc jest okolo 10-15km/h, i to jest juz za
    szybko.
    Ba - wystarczy remont na gierkowce zeby i na jedynce bylo za szybko.

    J.

  • 28. Data: 2012-01-12 14:16:54
    Od: gregor <c...@g...pl>

    W dniu 2012-01-10 22:11, AZ pisze:

    > Oczywiscie, dziwne by bylo gdyby mialo sie nie zuzywac. Pytanie jeszcze:
    > po co tak robic?

    Ostatnio ktoś też mnie o to pytał i mówił, że w TV/bądź w gazecie było,
    że ruszanie na 1 biegu bez gazu powoduje mniejsze zużycie paliwa

    przy cenach ~6 zł ludzie popadają w paranoję

    gregor

  • 29. Data: 2012-01-12 14:31:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.01.2012 20:54, Stefan pisze:
    > 1. Czy jazda w korku na półsprzęgle (2gi bieg, wciśnięte sprzęgło do
    > połowy) jest szkodliwa/zużywa szybciej sprzęgło w porównaniu do jazdy
    > np. na 1szym biegu z puszczonym sprzęgłem?

    Tak. Samochody mają z reguły suche sprzęgła tarczowe i "półsprzęgło"
    powoduje szybkie ścieranie się okładzin i wzrost temperatury.

    Przy innych konstrukcjach sprzęgła (np. hydrokinetyczne, ewentualnie
    cierne ale "mokre") problemu może nie być lub być dużo mniejszy.

    > 2. Czy hamowanie silnikiem, na wciśniętym do połowy sprzęgle, jest
    > szkodliwe/zużywa szybciej sprzęgło?

    Tak. I jest bezsensowne.

    Swoją drogą ciekaw jestem, czy nie byłoby sensowne wprowadzenie do
    konstrukcji samochodów "napędu pełzającego" - nieduży silnik elektryczny
    napędzający koła podczas jazdy w korkach. Albo właśnie jakieś
    hydrauliczne lub hydrokinetyczne przeniesienie momentu z silnika.

    W wielu zatorach do napędu wystarczyłby... rozrusznik (pomijam jego
    trwałość przy takim wykorzystaniu ;) )

  • 30. Data: 2012-01-12 21:58:43
    Od: to <t...@i...pl>

    begin J.F

    > Tak mowiac szczerze to wszystkie, tylko troche inaczej. Dosc typowa
    > roznica przelozen miedzy 1 a 2 to 1:2,

    Takiego to jeszcze nie widziałem.

    > Tylko ze na 1 sie bardzo nieprzyjemnie jezdzi - polaczenie z silnikiem
    > "za sztywne", auto za bardzo reaguje na gaz, szarpie. Z kolei na 2
    > minimalna predkosc jest okolo 10-15km/h, i to jest juz za szybko.

    o to właśnie chodzi.