  • Data: 2002-09-10 06:16:30
    Temat: Re: polspam.org
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Bartlomiej Zarzecki <m...@r...pl> writes:

    > tak samo mozna napisac o ORDB.

    Ale tam jest to bardziej bezpieczne.

    > Może rozwiniesz co rozumiesz przez
    > "duzo wiecej szkod niz pozytku" ?

    Np. odciecie uzytkownikow od poczty pochodzacej od normalnych (niezwiazanych
    ze spamem) nadawcow, i przechodzacej przez normalne (nie open-) relaye.

    No chyba ze sprawdzacie tam wszystkie podejrzane adresy nadawcow 'recznie',
    bardzo bym sie zdziwil.

    Dodatkowo taki mechanizm nijak przed spamem nie zabezpiecza, przynajmniej
    ja znakomita wiekszosc spamu dostaje z zagranicy, i czesto sie zdaza,
    ze dostaje ja "od" np. samego siebie (ok, mailer wycina) albo od znanych
    mi ludzi, ktorzy akurat czasem pisza na tych samych listach dyskusyjnych
    co ja (zdazaja sie tez inne, zupelnie ciekawe adresy).

    Natomiast ten spam nigdy nie przychodzi z ich komputerow, i to jest to,
    czego nalezy uzywac do rozpoznawania spamu.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator