  • 61. Data: 2015-11-05 22:33:41
    Temat: Re: polskie tablice
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-05 o 22:22, Marek pisze:
    > ;)
    >

    > No podaj konkretne sygnatury, ja nie kojarzę takich kwot w zasądzonym

    I może jeszcze frytki do tego?
    Poczytaj na przykład o tym, jak pewien Polak wykoleił Pendolino w
    Czechach, zabił kilka osób, rozwalił pociąg i stację, i pomyśl jakie
    mogą być odszkodowania.

    Poza tym nadal nie bardzo rozumiem jaki jest twój tok "myślenia" - czy
    chodzi ci o to, że skoro nie znasz sprawy z odszkodowaniem 10-20mln, to
    znaczy że ubezpieczenie na sumę 10 mln zł ma kosztować tyle samo co
    ubezpieczenie na 20 mln zł?

    Nikt nie twierdził, że jest.

    --
    Liwiusz

  • 62. Data: 2015-11-05 22:55:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 05 Nov 2015 22:22:31 +0100, Marek napisał(a):
    > On Thu, 5 Nov 2015 19:43:49 +0100, Liwiusz
    > ;)
    > No podaj konkretne sygnatury, ja nie kojarzę takich kwot w zasądzonym
    > pojedynczym odszkodowaniu za szkodę "z os. fiz." w ostatnich 10-15
    > latach.
    > Jako ciekawostkę podam, że sumarycznie roczne kwoty regresów w
    > stosunku do sorawców oc komunikacyjnych to ok 100-120 mln na jedno
    > tow. ubezp.
    > Więc gdzie to 20 mln na pojedynczą sprawę.

    Wykluczyc nie mozesz i takiej kwoty.

    http://www.rf.gov.pl/aktualnosci-z-rynku/ubezpieczen
    ia-gospodarcze/W_likwidacji_szkody_z_polisy_OC_podst
    awa_wyliczen_nie_moga_byc_usrednione_stawki__21982

    "Tylko same zaległości regresowe wobec UFG wynoszą 160 mln zł -
    podaje dziennik. Przy tym średnia wartość regresu to 10 tys. zł, zaś
    rekordowy regres sięga 1,6 mln zł. Zdaniem Agnieszki Rosa z biura
    prasowego PZU SA, ubezpieczyciel ten należności od sprawców rozkłada
    na raty. I tak, średni regres w PZU SA wynosi 4,7 tys. zł, zaś
    rekordowy - 3,4 mln zł."

    http://www.polskatimes.pl/artykul/946609,rekordowe-1
    5-miliona-zl-odszkodowania-z-wlasnej-kieszeni-skutki
    -braku-oc,id,t.html

    Rekordzista ma do oddania ponad 1,5 mln zł. Tyle aktualnie wynoszą
    roszczenia poszkodowanych w wypadku drogowym, w którym kierowca tira
    postanowił zawrócić na autostradzie, we mgle. Na wykonujący
    niedozwolony manewr pojazd wjechały jadące za nim auta. W wypadku
    zginęło kilku młodych mężczyzn. Fundusz domaga się zwrotu wypłaconej
    kwoty zarówno od kierowcy tira, jak i firmy, która jest właścicielem
    nieubezpieczonego pojazdu. Kwota odszkodowania może jeszcze wzrosnąć,
    bo trwają kolejne sprawy, które wytoczyły rodziny ofiar.

    http://istotne.pl/boleslawiec/wiadomosc/dPU/27-milio
    na-rekordowe-odszkodowanie-w-boleslawcu
    Obecnie wypłacona kwota odszkodowania oraz zadośćuczynienia wynosi
    ponad dwa miliony siedemset tysięcy złotych. Postępowanie przedsądowe
    trwało ponad rok. Proces sądowy trwał ponad dwa lata. Ubezpieczyciel
    nie przystąpił do próby zawarcia ugody, wypłacając poszkodowanemu
    jedynie kwotę 4 000 zł.

    Obecnie toczy się kolejny proces przeciwko ubezpieczycielowi o
    podwyższenie renty na wzmożone potrzeby z kwoty 7 000,00 złotych do
    kwoty 15 000,00 złotych miesięcznie. Pomimo rzetelnych dowodów
    ubezpieczyciel odmówił podwyższenia kwoty renty.

    Niezależnie od powyższego udało się (uważam to za osobisty sukces)
    uzyskać potwierdzone pisemnie zapewnienie ubezpieczyciela, iż ten
    poniesie wszelkie koszty dalszej rehabilitacji poszkodowanego w
    Niemczech w wysokości 110 000,00 (stu dziesięciu tysięcy złotych)
    miesięcznie. Tym bardziej że nie wiemy, ile miesięcy osoba
    poszkodowana będzie w klinice w Niemczech przebywać. Ubezpieczyciel
    zapłaci za wszystkie miesiące.

    To chyba komunikacyjne, ale jesli sady potrafia tyle zasadzic w
    wypadku drogowym, to moga i np gdy nie odsniezysz chodnika przed
    posesja - o ile oczywiscie uszkodzenia beda podobne.

    J.

  • 63. Data: 2015-11-05 23:34:02
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 5 Nov 2015 22:55:19 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > rekordowy regres sięga 1,6 mln zł. Zdaniem Agnieszki Rosa z biura

    To ciągle.nie 20 mln

    --
    Marek

  • 64. Data: 2015-11-05 23:48:02
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 5 Nov 2015 22:33:41 +0100, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > I może jeszcze frytki do tego?

    Argument w stylu "bicia Murzynów", widać niewiele masz do powiedzenia
    w historii orzecznictwa.

> [...]
    czy
    > znaczy że ubezpieczenie na sumę 10 mln zł ma kosztować tyle samo co

    Takie ubezpieczenie w pl na 20 mln to oszustwo. Żadne, absolutnie
    żadne tow. w pl nie wypłaciłoby takiej sumy bez szukania pretekstu
    do regresu (czyli g. a nie ubezpieczenie). Łapiesz teraz o co chodzi?

    --
    Marek

  • 65. Data: 2015-11-06 01:06:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-05 o 23:48, Marek pisze:

> [...]
    > tow. w pl nie wypłaciłoby takiej sumy bez szukania pretekstu do regresu
    > (czyli g. a nie ubezpieczenie). Łapiesz teraz o co chodzi?

    Nie łapię, bo to zupełnie nie na temat.

    --
    Liwiusz

  • 66. Data: 2015-11-06 03:31:16
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-11-03 o 15:03, TymOn pisze:
    > Nigdy nie grzeszyły estetyką i jakimś stylem, ale do diabła, czy
    > naprawdę ta czcionka i krój nie są niczym uregulowane? nie mówiąc o
    > burdelu, że niektóre powiaty wystawiają blachy z ośmioma znakami,
    > zamiast standardowymi siedmioma.
    Ty nie narzekaj, bo już niedługo na gruncie politycznej (tfu)
    poprawności będziesz oglądał na naszych ulicach takie:
    https://susieofarabia.files.wordpress.com/2008/06/10
    0_2308.jpg
    Jacek

  • 67. Data: 2015-11-06 08:57:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    >To ciągle.nie 20 mln

    Ale gornej granicy nie ma, no chyba ze wszystkie pieniadze swiata
    podsumowac :-)

    Jak widziales - jedna osoba moze dostac 2.7mln i walczyc o wiecej, a
    jesli uszkodzisz kilka takich ?

    J.

  • 68. Data: 2015-11-06 10:57:46
    Od: w...@g...com

    W dniu czwartek, 5 listopada 2015 10:46:46 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:
    > Żebyś się nie zdziwił.
    > Zobacz sobie na przykład ile kosztuje OC w życiu prywatnym (na szkody
    > niesamochodowe) na sumę 20 000 000 zł (czyli 5 000 000 euro) - znacznie
    > wyżej niż samo typowe OC na samochód, pomijając już fakt, że w jednej
    > polisie tak wysokiego ubezpieczenia nie kupisz.

    Tak, dlatego wspominam o powszechności, być może musiało by być obowiązkowe OC (jak
    zus).

  • 69. Data: 2015-11-06 11:51:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-06 o 10:57, w...@g...com pisze:

    > Tak, dlatego wspominam o powszechności, być może musiało by być obowiązkowe OC (jak
    zus).

    Powszechność a obowiązkowość to dwie różne rzeczy. O ile powszechność
    może skutkować obniżeniem składki (bo się ubezpieczają wszystkie ryzyka,
    a nie tylko ci, którzy "prawie na pewno" szkodę wyrządzą), o tyle
    obowiązkowość już obniżki składki nie musi dawać, a wręcz przeciwnie
    (skoro jest obowiązkowe, to i tak trzeba będzie kupić bez względu na cenę).

    --
    Liwiusz

  • 70. Data: 2015-11-06 15:16:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >chodzi ci o to, że skoro nie znasz sprawy z odszkodowaniem 10-20mln,
    >znaczy że ubezpieczenie na sumę 10 mln zł ma kosztować tyle samo co

    No, akurat jesli szkoda na 10 czy 20 mln, a nawet na 5 jest bardzo
    malo prawdopodobna, to moze kosztowac niewiele mniej, czy nawet tyle
    samo.

    Zobacz chocby po samochodowych OC - suma gwarancyjna sie podniosla
    wielokrotnie, a skladki niewiele.
    Ostatnia podwyzka byla w 2012 r - dwukrotna.
    A polisy ? Chyba akurat nic nie wzrosly.

    Nawiasem mowiac - kiedys dawniej bylo 350 tys euro na kazdego
    poszkodowanego.
    A ilu tych poszkodowanych bedzie ... nie wiadomo. Limitu wiec jakby
    nie bylo.

    Teraz mamy 5mln euro wszystkich poszkodowanych w zdarzeniu ... ale jak
    ktos zdazy wiecej zdarzen zrobic ? :-)

    J.