  • 81. Data: 2015-03-12 10:43:38
    Temat: Re: polska bieda
    Od: masti <g...@t...hell>

    yabba wrote:

    > No to dlaczego Pawlak (ten z PSL) lamentował, że nie będzie w ZUS-ie na
    > emerytury?
    > Przecież pieniążki każdego wpłacającego czekają tam sobie aż przejdzie on na
    > emeryturę i będą mu z powrotem wypłacane.

    weź się może doucz zanim zaczniesz się na jakiś temat wypowiadać?
    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 82. Data: 2015-03-12 11:25:42
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    wiadomości news:9939098587$20150312093003@squadack.com...
    > Hello yabba,
    >
    > Thursday, March 12, 2015, 12:24:20 AM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Pierwsi emeryci. System startował od zera z koniecznością wypłaty
    > emerytur od razu.

    Ale piramida finansowa. :))
    Amber Gold to pikuś.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 83. Data: 2015-03-12 12:02:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello yabba,

    Thursday, March 12, 2015, 11:25:42 AM, you wrote:

    > Ale piramida finansowa. :))

    A niby skąd - Twoim zdaniem - miały się po II wojnie światowej wziąć
    pieniądze na wypłaty emerytur? ZUS przed wojną działał ledwie 6 lat i
    przejął zobowiązania poprzedników. Nie sądzę, żeby jakiekolwiek aktywa
    przetrwały wojnę.

    Tylko w krajach, przez które nie przewaliła się okupacja, udało się
    wcześniej stworzyć coś na kształt systemów kapitałowych a i to
    niekoniecznie.

    > Amber Gold to pikuś.

    Systemy ubezpieczeń społecznych z samej zasady są systemami
    redystrybucji. Chcesz się zabezpieczyć kapitałowo - nikt Ci nie
    zabrana. Ale do systemu płacić musisz, chyba, że sam zaczniesz
    wypłacać emerytury tym, którzy ją sobie wypracowali, płacąc składki
    przez dziesiątki lat. I wyjdzie na to samo albo nawet gorzej.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 84. Data: 2015-03-12 12:35:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał

    >A niby skąd - Twoim zdaniem - miały się po II wojnie światowej wziąć
    >pieniądze na wypłaty emerytur? ZUS przed wojną działał ledwie 6 lat i
    >przejął zobowiązania poprzedników.

    Chyba znacznie wiecej - przed wojna raczej nie wszyscy byli objeci,
    nowa wladza objela wiekszosc.
    Zreszta przybylo samotnych, inwalidow, w tym wojennych, trzeba bylo o
    wszystkich zadbac.

    Zreszta tak czytam i mam watpliwosci - emerytury wyplacali, czy nie ?
    0396

    Zaklad Ubezpieczenia Emerytalnego Robotnikow byl,
    >Nie sądzę, żeby jakiekolwiek aktywa przetrwały wojnę.

    No, bylo pare ton zlota, ale tak nie bardzo chcieli zwrocic.
    I to zlota panstwowego, nie zusowskiego.

> [...]
    >wypłacać emerytury tym, którzy ją sobie wypracowali, płacąc składki
    >przez dziesiątki lat. I wyjdzie na to samo albo nawet gorzej.

    No wiesz, obligacja skarbowa to niby cos solidniejszego niz dobre
    slowo.
    Choc w obecnych czasach ... nie jestem juz taki pewny.

    Ale nawet tego nasze Panstwo nie wytrzymalo ... przyszlych emerytow
    tez nie wytrzyma, a procenty teraz takie, ze z oszczednosci sie nie
    utrzyma :-)
    Czas inwestowac na gieldach ... calego swiata, czy uruchamiac wlasny
    interes, duzy ?

    J.

  • 85. Data: 2015-03-12 13:18:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał
    Hello yabba,
    >[...]
    >Pierwsi emeryci. System startował od zera z koniecznością wypłaty
    >emerytur od razu.

    Ale to bylo dawno ... teraz to chyba ta ... Antykoncepcja.

    Ten system nigdy, tzn przynajmniej od 1945, nie mial odkladac skladek,
    to zawsze bylo przelewanie od pracujacych do niepracujacych.
    Troche go zepsul Jaruzelski, rozdajac przywileje za wegiel i wiernosc,
    a pieniadze przeciez mozna wydrukowac w dowolnej ilosci.
    Duzo zepsul Jaruzelski doprowadzajac do emigracji mlodych.
    Ale Jaruzelskiego od cwierc wieku nie ma, a mlodych, ktorzy by mogli
    utrzymywac starych tez nie ma :-)
    W dodatku obecni starzy zyja coraz dluzej.

    Po Jaruzelskim zostalo troche przemyslu do sprzedania, ale zostal
    wyprzedany, a oszczednosci na wyplate emerytur nie ma, tylko dlugi
    Panstwa coraz wieksze.

    J.

  • 86. Data: 2015-03-12 13:24:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Thursday, March 12, 2015, 12:35:15 PM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > utrzyma :-)
    > Czas inwestowac na gieldach ... calego swiata, czy uruchamiac wlasny

    Każdy ma być inwestorem i robić wielkie interesy? A kto ma na to
    pracować? Proponujesz powrót do wczesnego kapitalizmu, zapierdalanie
    po 12-14 godzin, bez socjału, do końca krótkiego życia?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 87. Data: 2015-03-12 13:39:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości
    Hello J.F.,
    [...]

    >Każdy ma być inwestorem i robić wielkie interesy? A kto ma na to
    >pracować?

    Pracy dla wszystkich nie ma, juz i tak jest nadprodukcja i
    konsumpcjonizm :-)

    >Proponujesz powrót do wczesnego kapitalizmu, zapierdalanie
    >po 12-14 godzin, bez socjału, do końca krótkiego życia?

    Nie, proponuje zainwestowanie oszczednosci tak, zeby w dalekiej
    przyszlosci przynosily zysk bez koniecznosci pracy.
    No bo na emeryture od panstwa lepiej nie liczyc :-)

    J.

  • 88. Data: 2015-03-12 13:54:40
    Od: masti <g...@t...hell>

    J.F. wrote:

> [...]
    >
    > Nie, proponuje zainwestowanie oszczednosci tak, zeby w dalekiej
    > przyszlosci przynosily zysk bez koniecznosci pracy.

    a konkretnie?

  • 89. Data: 2015-03-12 14:10:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "masti" napisał w wiadomości
    J.F. wrote:

    >a konkretnie?

    Gdybym wiedzial konkretnie, to bym nie ujawnial, bo po co mi
    konkurencja ? :-)

    J.

  • 90. Data: 2015-03-12 14:12:15
    Od: masti <g...@t...hell>

    J.F. wrote:

    > Gdybym wiedzial konkretnie, to bym nie ujawnial, bo po co mi
    > konkurencja ? :-)

    ale pofantazjować można