  • 61. Data: 2015-02-25 22:32:14
    Temat: Re: polska bieda
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "masti"

    a w jaki sposób mają Ci zagwarantować emeryturę nie wiedząc jakie
    będziesz płacił składki?
    ---
    Co za różnica jakie składki będzie płacił ? Emerytura to nie lokata. Będzie
    całe życie zbierał a dostanie tyle ile mu dadzą.

  • 62. Data: 2015-02-26 08:56:08
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    .pl...

    > Za 1900 czy za 2000 ? :-)

    W znanych mi przypadkach to przejście na etat nie wiązało się z jakąś
    zauważalną zmianą stawki, ale za to masz płacone pełne składki do emerytury,
    L4, urlop itd.

    > A ten leade to gdzie - w sklepie, czy u posrednika ?

    Etat w sklepie bez pośrednika. Po prostu taki pracownik nagle staje
    się"cenny".

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 63. Data: 2015-02-26 09:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Ergie e...@s...pl ...

    > Etat w sklepie bez pośrednika. Po prostu taki pracownik nagle staje
    > się"cenny".

    Nie mają umowy z pośrednikiem o zakazie podkradania pracowników?

  • 64. Data: 2015-02-26 11:26:10
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    7.0.0.1...

    > Nie mają umowy z pośrednikiem o zakazie podkradania pracowników?

    Jakie podkradanie? U pośrednika masz umowę zlecenie, umowa się kończy i
    następną podpisujesz już umowę o pracę ze sklepem.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 65. Data: 2015-02-26 14:27:38
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-02-26 o 11:26, Ergie pisze:

    > Jakie podkradanie? U pośrednika masz umowę zlecenie, umowa się kończy i
    > następną podpisujesz już umowę o pracę ze sklepem.

    Co więcej pośrednik zwabia ludzi możliwością zatrudnienia
    w firmie która za to płaci. Zwiększa to w sposób wyraźny ilość
    chętnych na taka pracę.

    Pozdrawiam

  • 66. Data: 2015-02-26 14:33:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości
> [...]
    >emerytury, L4, urlop itd.

    >Etat w sklepie bez pośrednika. Po prostu taki pracownik nagle staje

    Hm ... a stary nie jest cenny ?

    Ja rozumiem, ze stary moze narzekac na kregoslup, ale mloda moze
    narzekac na dziecko :-)

    Jeszcze gdzies, gdzie pracownik sie dlugo szkoli, to by bylo
    zrozumiale, ale tu ?

    J.

  • 67. Data: 2015-02-26 15:00:55
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    a.pl...

    > Hm ... a stary nie jest cenny ?

    W tej "branży" nie.

    > Ja rozumiem, ze stary moze narzekac na kregoslup, ale mloda moze narzekac
    > na dziecko :-)

    Dobrze że napisałeś "młoda", może dlatego "młode" nie dostają umów na
    dłuższy czas tylko "młodzi".

    > Jeszcze gdzies, gdzie pracownik sie dlugo szkoli, to by bylo zrozumiale,
    > ale tu ?

    Naprawdę tego nie ogarniasz?
    - Po pierwsze w tym fachu już po kilku tygodniach wiesz gdzie co leży i
    jesteś równie doświadczony jak ten co pracuje od kilku miesięcy czy lat,
    więc "staż" nie ma znaczenia.
    - Po drugie nie ma zmiłuj o wydajności decyduje sprawność. To nie wystawa w
    kwiaciarni że można sobie długo ładnie komponować bukiety tu towar ma być
    wystawiony _szybko_.

    Podsumowując: młody ma zaletę w postaci wydajność a stary nie ma zalety w
    postaci doświadczenia bo ono tu nie ma znaczenia. A że młodych teraz zgłasza
    się bardzo mało to nic dziwnego że są "cenni".

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 68. Data: 2015-02-26 17:47:29
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Co więcej pośrednik zwabia ludzi możliwością zatrudnienia
    > w firmie która za to płaci. Zwiększa to w sposób wyraźny ilość
    > chętnych na taka pracę.

    W sumie racja, aczkolwiek spotkałem się z taką sytuacja, gdzie firmy były
    umówione, ze nie podkradają i ochroniarz ktory miał doistać prace w firmie
    gdzie "ochraniał" nie został zatrudniony własnie dlatego.
    Ale w sumie masz rację, że to głupota.

  • 69. Data: 2015-03-11 17:08:36
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > a w jaki sposób mają Ci zagwarantować emeryturę nie wiedząc jakie
    > będziesz płacił składki?

    Tego oczywiście nie wymagam. Wymagam od ZUS-u, żeby podawał gwarantowaną
    wysokośc emerytury przy założonych składkach.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 70. Data: 2015-03-11 17:13:42
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "re" <r...@r...invalid> napisał w wiadomości

> [...]
    > Co za różnica jakie składki będzie płacił ? Emerytura to nie lokata.
    > Będzie całe życie zbierał a dostanie tyle ile mu dadzą.

    Eeee... Nie sugerujesz chyba, że moje Państwo chce mnie wyrolować.
    To by zburzyło mój cały światopogląd. ;)

    --
    Pozdrawiam,

    yabba