  • 11. Data: 2015-02-24 09:15:39
    Temat: Re: polska bieda
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > A propos tej polskiej biedy widzianej na parkingu
    >
    > http://www.msn.com/pl-pl/finanse/najpopularniejsze-a
    rtykuly/dziewi%c4%9
    > 9%c4%87-statystyk-gus-kt%c3%b3re-pokazuj%c4%85-smutn
    %c4%85-polsk%c4%85-
    > rzeczywisto%c5%9b%c4%87-dane/ar-BBhOS4Y
    >

    > Tylko ... ja bym tak calkiem nie ufal tej ilosci otrzymujcej place
    > minimalna.
    > Bywa ze pracodawca placi "pod stolem".
    > Ewentualnie ze GUS nie odroznia pensji od premii.

    Wsyatrczy sobie zadac pytanie ile znamy osób ktore na umowie maja A a do
    reki dostaja 2A. Oczywiscie nie jest różowo, na polityce ludzie twierdza,
    ze ludzie pracuja za 4,5 na godzine ale jak ja szukanm pracownika to jakos
    dziwnie za taka stawke nikt nie chce sie zglosic.
    Prawda jest jak zwykle gdzies po srodku.

    Jedno jest pewne - płaca minimalna jest za niska, a kwota wolna od podatku
    jest BARDZO za niska - powinna być pewnie wielokrotnie podniesiona.
    Ale wiadomo - najlatwiej strzyc najsłabszych...
    Jakos nie słyszałem w obietnicach zadnej partii zeby podniesc kwote wolna
    np. 2,5 raza...

    LEpiej krzyczec, ze sie wroci do poprzedniego wieku emerytalnego a potem
    tlumaczyc ze jednak sie nie da...

  • 12. Data: 2015-02-24 09:45:18
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Tuesday, February 24, 2015, 12:23:12 AM, you wrote:

    > A nie calkiem - np jak w kraju, gdzie 52% rodzin ma problem z naglym
    > wyskrobaniem 1000zl, a prawie 60% nie stac na tygodniowe wczasy ...
    > moze byc 25mln samochodow, w tym 19 mln osobowych ...

    Bo jesteśmy samoleżni i nierządni :P
    Lubimy też szpanować.

    Swoją drogą - tyle samochodów a zbiorkom nadal pełny :O

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 13. Data: 2015-02-24 10:04:13
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-02-24 o 00:23, J.F. pisze:

    > A nie calkiem - np jak w kraju, gdzie 52% rodzin ma problem z naglym
    > wyskrobaniem 1000zl, a prawie 60% nie stac na tygodniowe wczasy ...
    > moze byc 25mln samochodow, w tym 19 mln osobowych ...

    W większości przypadkach samochód to narzędzie służące do dojazdu
    do pracy, mimo że nadal są idioci patrzący na ich liczbę jak
    na wskaźnik zamożności. Średni wiek tych samochodów jakoś im
    umyka lub nie pasuje do wyssanych z brudnego palca teorii.

    Ppozdrawiam

  • 14. Data: 2015-02-24 11:02:15
    Od: depros <d...@g...com>

    W dniu 2015-02-23 o 23:55, J.F. pisze:

    > Nie mowie nie, ale ... masz wybor - powiedzmy 2500 na reke, lub 2000
    > plus wieksza skladka na ZUS. Co wybierasz ?
    > Szczegolnie jak slyszysz ze na emerytury w przyszlosci nie starczy :-)
    >
    > Oczywscie w razie zwolnienia czy wypadku lepiej miec wyzsza pensje
    > oficjalna ... ale w przypadku roznych oplat, dotacji, stypendium -
    > mniejsza :-)
    >

    > J.

    Ocknij się! Pracowałeś kiedy kol wiek na budowie?
    Masz opcje taką: 5 zł /h z "ubezpieczeniem i legalnym zatrudnieniem"
    albo 10 zł /h na czarnucha. Dziennie faktycznie pracując a nie
    kombinując jesteś w stanie wytrzymać 10 h na nogach 10x5pln daje 50 zł
    *6 dni = 300 pln x4 tygodnie miesiąc daje 1200 pln, zapłacisz chociaż
    rachunki bez kradzieży? Nie mówiąc że robota ciężka i większość żeby
    odreagować pali papierosy(koszta). 10 h roboty dziennie to mało? W ręce
    skakankę i sumiennie skacząc wytrzymaj na niej godzinę.

    2000 pln/miesiąc to sporo pracowników budowlanych ma na pełnego
    czarnucha. Nie podoba się? W kolejce stoją Ukraińcy (od groma budowa
    Wrocław Racławicka) a nawet widziałam Tureckich pracowników.
    Dwa bez umowy można całości nie zapłacić, można kazać pracować w święta,
    można żeby było taniej nie kupić sprzętu ochronnego( dużo budów Wrocław
    jak się rozejrzysz tak jest), nie trzeba urlopów płacić.
    Nic nie trzeba;] Nie podoba się to wypie#@#%

    Maszyna się poddaje a człowiek dalej pracuje.

  • 15. Data: 2015-02-24 11:05:24
    Od: depros <d...@g...com>

> [...]
    > wyskrobaniem 1000zl, a prawie 60% nie stac na tygodniowe wczasy ...
    > moze byc 25mln samochodow, w tym 19 mln osobowych ...

    Ty znowu z tymi samochodami. Patrz jakie buble jeżdżą. Jak mieszkasz we
    wsi pod Kłodzkiem to chodź byś się zes#$% musisz czymś dojechać na
    budowę we Wrocławiu.

  • 16. Data: 2015-02-24 11:07:28
    Od: depros <d...@g...com>

    W dniu 2015-02-24 o 10:04, RadoslawF pisze:

> [...]
    > na wskaźnik zamożności. Średni wiek tych samochodów jakoś im
    > umyka lub nie pasuje do wyssanych z brudnego palca teorii.

    Wiek jak wiek ale stan techniczny;/ Nawet Krokodyle zdając sobie sprawę
    z przeglądów zaocznych zakupili mobilną stację kontroli pojazdów(jak
    ktoś nie wie jak wygląda niech wpisze w google).

  • 17. Data: 2015-02-24 11:12:33
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-02-24 o 11:02, depros pisze:
> [...]
    > Masz opcje taką: 5 zł /h z "ubezpieczeniem i legalnym zatrudnieniem"
    > albo 10 zł /h na czarnucha. Dziennie faktycznie pracując a nie

    Przepraszam, nie rozumiem.

    Pracodawca podpisuje umowę ze zleceniodawcą.
    Zarabia powiedzmy 100 tys. zł. netto.
    I teraz ze swoich zarobionych netto pieniędzy płaci na czarno
    pracownikom? To się nie opłaca.
    O czym nie wiem?
    Przecież chyba pracodawca nie jest na jakimś ryczałcie, tylko płaci
    podatek dochodowy i pewnie VAT.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 18. Data: 2015-02-24 11:14:00
    Od: depros <d...@g...com>

    W dniu 2015-02-24 o 09:06, J.F. pisze:
> [...]
    >>> Tylko ... ja bym tak calkiem nie ufal tej ilosci otrzymujcej place

    > Srednia krajowa rosnie. Juz ponad 4000 brutto.

    Przeczytaj ile firma musi zatrudniać pracowników żeby w ogóle zostać
    uwzględniona w statystyce średniej krajowej to Ci się może w końcu
    zapali czerwona lampka.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Arednia_krajowa

    GUS liczy średnią z przedsiębiorstw zatrudniających powyżej dziewięciu
    osób, tak więc firmy małe i jednoosobowe nie liczą się do zestawienia.
    Brane są pod uwagę tylko umowy o pracę. Wszystkie inny formy
    zatrudnienia nie są brane pod uwagę.

    Taka ATM Grupa niby wielkie studio filmowe, dużo ludzi:) Helikoptery:) a
    wszyscy pracownicy na swojej działalności czyli X firm z 1 pracownikiem
    na pokładzie;) Nie brane w średniej krajowej;]

  • 19. Data: 2015-02-24 11:16:09
    Od: depros <d...@g...com>

    W dniu 2015-02-24 o 09:15, Budzik pisze:
> [...]
    > dziwnie za taka stawke nikt nie chce sie zglosic.
    > Prawda jest jak zwykle gdzies po srodku.

    Do czego szukasz ludzi?

    Ci co pracują za niewiele nie czytają gazet i nie oglądają internetu.

  • 20. Data: 2015-02-24 11:21:21
    Od: depros <d...@g...com>

    W dniu 2015-02-24 o 11:12, Adam pisze:

> [...]
    > pracownikom? To się nie opłaca.
    > O czym nie wiem?
    > Przecież chyba pracodawca nie jest na jakimś ryczałcie, tylko płaci

    Kreatywna księgowość to się nazywa;] Np załatwiasz fakturę na transport
    którego faktycznie nie było. Np bierzesz faktury z hurtowni których nie
    wzięli ludzie kupujący w detalu, np masz Panią na stacji co zbiera
    paragony których nie biorą ludzie i robi Ci fakturę na paliwo którego
    faktycznie nie kupiłeś. Tyle niech Ci starczy przykładów;)
    W Spółce wypisujesz umowy o dzieło np na członków rodziny itd itp